Gå til innhold

Sum på utdrikningslag


Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva synes dere er en ok sum å bruke på utdrikningslag? 

Anonymkode: c787f...d1e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Maks 2000. Det skal inkludere alt.

Anonymkode: ee79f...705

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer litt an på hva som er inkludert. Jo rimeligere det er, jo flere blir med. 

1000-1500 kr er max

Anonymkode: 74ddf...5ce

AnonymBruker
Skrevet

Invitert til en kollega og de skal ha 1500 kr. I tillegg skal vi på restaurant og betale all mat og drikke utenom. Vi må også stå for all drikke selv gjennom dagen, og det blir flere timer på bar.

Anonymkode: c787f...d1e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Invitert til en kollega og de skal ha 1500 kr. I tillegg skal vi på restaurant og betale all mat og drikke utenom. Vi må også stå for all drikke selv gjennom dagen, og det blir flere timer på bar.

Anonymkode: c787f...d1e

Si du ikke kan. Det er å flå folk

Anonymkode: 4ccf3...a16

AnonymBruker
Skrevet

PS jeg er 60 + jeg har begynt å si max 2 utdrikningslag pr person

(kjenner flere som er gift for andre og tredje gang) 

Anonymkode: 4ccf3...a16

  • Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

1000 kr.

Jeg synes disse utdrikningslagene har gått over stokk og stein.

Anonymkode: b0397...18a

  • Liker 2
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er én dag og ikke involverer lang reisevei så synes jeg 2000kr er innafor/max. Man må ikke glemme at ting koster i Norge. Det er ikke mange øl i tillegg til middag og en aktivitet man får for 2 lapper idag.

Anonymkode: 83cc8...a0a

Skrevet (endret)

Det avhenger av hvem det er utdrikningslaget til og hva som er inkludert.

Jeg kan bruke mer penger på utdrikningslaget til ei god venninne enn på utdrikningslaget til en kollega.

Endret av Grønnsaksvaffel
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Var i et utdrikningslag for ei godt voksen dame, og der var det en gjeng nære venninner av henne som planla, styrte og stelte. Og, etter hvert som de planla kom det flere og flere betalingskrav - for alt mulig av aktiviteter som bruden skulle gjennom. Aktiviteter som alle kostet en god del. Det skulle ende med et opphold på et spa-hotell, hvor man selvsagt skulle overnatte - med middag og alt som hører til. Nå ble ikke jeg med på overnattinga, men alt det andre - og, det ble et sted mellom 4-5000 kroner. Det syntes jeg var alt for mye. Opptil 2000 kroner burde jo være mer enn nok for et utdrikningslag. 

I tillegg var selve bryllupet i utlandet, så gudene vet hvor mye kostnadene ble - men, tok jo også utenlandsturen som en ferie. Så, det er nå greit - men, at et utdrikningslag skal koste så mye kjenner jeg på irritasjon over. Og spesielt når venninnegjengen hele tiden proklamerte at de hadde holdt det på et "så lavt kostnadsnivå"🤑.

Anonymkode: e472b...652

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Null.

Anonymkode: 46373...ebc

  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

1000-1500kr, maks. Tenker det er totalen jeg ønsker å bruke, om det ikke er de helt nærmeste. 
En skal også kjøpe bryllupsgave, gjerne penklær etc. 

Anonymkode: ad2ce...5b1

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

PS jeg er 60 + jeg har begynt å si max 2 utdrikningslag pr person

(kjenner flere som er gift for andre og tredje gang) 

Anonymkode: 4ccf3...a16

😂

Anonymkode: 68df3...a1e

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

😂

Anonymkode: 68df3...a1e

Kanskje noen kan starte en tråd om hvor mange utdrikningslag pr person er ok.

Typ gift for sjuende gang. 

Anonymkode: 4ccf3...a16

AnonymBruker
Skrevet

500-1000 maks.

 

Anonymkode: 75de3...048

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

5-600. Er ikke fokuset på bruden da? Hvorfor skal man blåse et utdrikningslag så langt ut av proposjoner? Vær heller litt kreative. 

Gjestene skal da betsle i utrdrikningslag, gave til brudeparet, pentøy, eventuelt reise/overnatting/barnevakt. Det blir mye penger til slutt. 

  • Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvem betaler for det? Sist jeg var i ett utdrikningslag så betalte alle utenom bruden. Det var ett rolig utdrikningslag da 

Anonymkode: 4c752...c8a

AnonymBruker
Skrevet

Er ikke interessert i å betale for mer enn egen mat og drikke (pluss en andel av brudens) Alle disse «artige» aktivitetene er kleine og uinteressante for de fleste, og noe interesserte kan gjøre i egen fritid. De fleste av oss med en vennekrets av en ok størrelse har gjort alle disse aktivitetene minst en gang før…(og de var like lite festlige da, som de er nå)

 

Anonymkode: 575d9...610

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Si du ikke kan. Det er å flå folk

Anonymkode: 4ccf3...a16

Hvorfor? Jeg har vært på utdrikkingslag som var dyrere, og det var veldig gøy. Man donerer jo ikke pengene, man er jo med på morroa selv. 

Anonymkode: 00716...053

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 20.44):

Hva synes dere er en ok sum å bruke på utdrikningslag? 

Anonymkode: c787f...d1e

Kommer litt an på alder og livssituasjon. 1000 er mye for en student.

Anonymkode: 7b5ca...e9e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...