AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Hva synes dere er en ok sum å bruke på utdrikningslag? Anonymkode: c787f...d1e
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Maks 2000. Det skal inkludere alt. Anonymkode: ee79f...705
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Det kommer litt an på hva som er inkludert. Jo rimeligere det er, jo flere blir med. 1000-1500 kr er max Anonymkode: 74ddf...5ce
AnonymBruker Skrevet 31. mars #4 Skrevet 31. mars Invitert til en kollega og de skal ha 1500 kr. I tillegg skal vi på restaurant og betale all mat og drikke utenom. Vi må også stå for all drikke selv gjennom dagen, og det blir flere timer på bar. Anonymkode: c787f...d1e
AnonymBruker Skrevet 31. mars #5 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Invitert til en kollega og de skal ha 1500 kr. I tillegg skal vi på restaurant og betale all mat og drikke utenom. Vi må også stå for all drikke selv gjennom dagen, og det blir flere timer på bar. Anonymkode: c787f...d1e Si du ikke kan. Det er å flå folk Anonymkode: 4ccf3...a16
AnonymBruker Skrevet 31. mars #6 Skrevet 31. mars PS jeg er 60 + jeg har begynt å si max 2 utdrikningslag pr person (kjenner flere som er gift for andre og tredje gang) Anonymkode: 4ccf3...a16 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars #7 Skrevet 31. mars 1000 kr. Jeg synes disse utdrikningslagene har gått over stokk og stein. Anonymkode: b0397...18a 2 4
AnonymBruker Skrevet 31. mars #8 Skrevet 31. mars Hvis det er én dag og ikke involverer lang reisevei så synes jeg 2000kr er innafor/max. Man må ikke glemme at ting koster i Norge. Det er ikke mange øl i tillegg til middag og en aktivitet man får for 2 lapper idag. Anonymkode: 83cc8...a0a
Grønnsaksvaffel Skrevet 31. mars #9 Skrevet 31. mars (endret) Det avhenger av hvem det er utdrikningslaget til og hva som er inkludert. Jeg kan bruke mer penger på utdrikningslaget til ei god venninne enn på utdrikningslaget til en kollega. Endret 31. mars av Grønnsaksvaffel 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #10 Skrevet 31. mars Var i et utdrikningslag for ei godt voksen dame, og der var det en gjeng nære venninner av henne som planla, styrte og stelte. Og, etter hvert som de planla kom det flere og flere betalingskrav - for alt mulig av aktiviteter som bruden skulle gjennom. Aktiviteter som alle kostet en god del. Det skulle ende med et opphold på et spa-hotell, hvor man selvsagt skulle overnatte - med middag og alt som hører til. Nå ble ikke jeg med på overnattinga, men alt det andre - og, det ble et sted mellom 4-5000 kroner. Det syntes jeg var alt for mye. Opptil 2000 kroner burde jo være mer enn nok for et utdrikningslag. I tillegg var selve bryllupet i utlandet, så gudene vet hvor mye kostnadene ble - men, tok jo også utenlandsturen som en ferie. Så, det er nå greit - men, at et utdrikningslag skal koste så mye kjenner jeg på irritasjon over. Og spesielt når venninnegjengen hele tiden proklamerte at de hadde holdt det på et "så lavt kostnadsnivå"🤑. Anonymkode: e472b...652 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #12 Skrevet 31. mars 1000-1500kr, maks. Tenker det er totalen jeg ønsker å bruke, om det ikke er de helt nærmeste. En skal også kjøpe bryllupsgave, gjerne penklær etc. Anonymkode: ad2ce...5b1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #13 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): PS jeg er 60 + jeg har begynt å si max 2 utdrikningslag pr person (kjenner flere som er gift for andre og tredje gang) Anonymkode: 4ccf3...a16 😂 Anonymkode: 68df3...a1e 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #14 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): 😂 Anonymkode: 68df3...a1e Kanskje noen kan starte en tråd om hvor mange utdrikningslag pr person er ok. Typ gift for sjuende gang. Anonymkode: 4ccf3...a16
Littelulla Skrevet 31. mars #16 Skrevet 31. mars 5-600. Er ikke fokuset på bruden da? Hvorfor skal man blåse et utdrikningslag så langt ut av proposjoner? Vær heller litt kreative. Gjestene skal da betsle i utrdrikningslag, gave til brudeparet, pentøy, eventuelt reise/overnatting/barnevakt. Det blir mye penger til slutt. 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #17 Skrevet 31. mars Hvem betaler for det? Sist jeg var i ett utdrikningslag så betalte alle utenom bruden. Det var ett rolig utdrikningslag da Anonymkode: 4c752...c8a
AnonymBruker Skrevet 31. mars #18 Skrevet 31. mars Er ikke interessert i å betale for mer enn egen mat og drikke (pluss en andel av brudens) Alle disse «artige» aktivitetene er kleine og uinteressante for de fleste, og noe interesserte kan gjøre i egen fritid. De fleste av oss med en vennekrets av en ok størrelse har gjort alle disse aktivitetene minst en gang før…(og de var like lite festlige da, som de er nå) Anonymkode: 575d9...610 2
AnonymBruker Skrevet 31. mars #19 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Si du ikke kan. Det er å flå folk Anonymkode: 4ccf3...a16 Hvorfor? Jeg har vært på utdrikkingslag som var dyrere, og det var veldig gøy. Man donerer jo ikke pengene, man er jo med på morroa selv. Anonymkode: 00716...053
AnonymBruker Skrevet 1. april #20 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (På 30.3.2026 den 20.44): Hva synes dere er en ok sum å bruke på utdrikningslag? Anonymkode: c787f...d1e Kommer litt an på alder og livssituasjon. 1000 er mye for en student. Anonymkode: 7b5ca...e9e
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå