AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Ja som overskriften sier, hvor kjøper jeg MSG? Jeg finner det ikke i krydderhylla på Rema. Anonymkode: 4cb24...3a1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Gigaboks har, og alle asiabutikker. Anonymkode: 59a10...001 2
mommyaka Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars Google på nett. Det er noe nettsider/ utlandske som selger de
NatNat Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ja som overskriften sier, hvor kjøper jeg MSG? Jeg finner det ikke i krydderhylla på Rema. Anonymkode: 4cb24...3a1 som noen sa over, alle asiatiske innvandrer butikk. Alle bruker den i Asia.
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Jeg kjøpte en veldig stor boks med MSG på Gigaboks. Anonymkode: b1f2d...ac8
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars Som de andre sier, har ikke vært innom en internasjonal butikk som ikke har og gigaboks har og som regel alltid selv om det har vært litt slunkent med krydderutvalget i det siste. Virker som om mye er utsolgt der nå, men fulle hyller i de internasjonale. Anonymkode: 6b8c9...b8b
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Om du ikke har tilgang til Gigaboks eller asiatiske butikker så består Gastromat av MSG som gir umami-smak. Anonymkode: e9d4c...9af
AnonymBruker Skrevet 30. mars #9 Skrevet 30. mars Jeg husker ikke helt hvor jeg kjøpte, men har nå et sånt «vanlig» krydderglass (santa maria, hundu el.n.sånt) som jeg har kjøpt på Kiwi, Meny el.lign. Anonymkode: 1850d...16b
AnonymBruker Skrevet 30. mars #11 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Om du ikke har tilgang til Gigaboks eller asiatiske butikker så består Gastromat av MSG som gir umami-smak. Anonymkode: e9d4c...9af elsker gastromat lol, brukte min opp i dag 😕 Anonymkode: 991db...382 1
Daisy-love Skrevet 30. mars #12 Skrevet 30. mars https://krydra.no/produkt/smaksforsterker-msg-e621/ 😊 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #13 Skrevet 31. mars Jeg har funnet på REMA 1000 her jeg bor Anonymkode: 92b77...928
AnonymBruker Skrevet 2. april #14 Skrevet 2. april Jeg ser at spørsmålet er besvart, og tar derfor en liten avsporing: Jeg vil bare nevne at veldig mange varer og kryddermikser inneholder MSG fra før, eller naturlige glutamater som har tilsvarende egenskaper. Soyasaus, buljongpulver, fond, asiatiske wokmikser og sauser osv har dette fra før, mens sjampinjong har det naturlig. Om man allerede bruker dette i maten, er det ikke sikkert det er nødvendig å tilsette ren MSG i tillegg. Til en stor stekepanne med f.eks. kinesisk stekt ris, trenger man bare en liten stripe på siden av en teskje. Tar man for mye, får det fort en unaturlig plastisk/metallisk smak som overdøver balansen i retten ellers. Jeg bare nevner det fordi de aller fleste som kjøper en pose MSG for første gang, tar alt for mye uten at det har den effekten de ønsker. Så prøver de å pøse på med enda mer. Løsningen er ofte å ta mindre, istedenfor mer. Anonymkode: 18640...664
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå