Anne58 Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Stemmer det at de som skal jobbe i barnevern/barnevernsrelaterte arbeid må ha en master fra og med 2031? Er master i barnevernsarbeid en bra master å ta? Hvilke jobbmuligheter vil dette gi og vil det føre til masterlønn?
AnonymBruker Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Det er ikke lenger et krav å ha mastergrad for å jobbe i barnevernet. Jeg tror de har endret kravet til at det kun skal gjelde for lederne i barnevernet. Anonymkode: 968dd...995 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars De gikk bort fra dette kravet. Nå er det kun ledere som har krav om master. Du trenger ikke ta master i barnevernsarbeid. Som sosionom eller barnevernspedagog kan (kunne) du tatt master i både sosialt arbeid, barnevern og psykisk helsearbeid og fortsatt være kvalifisert for lederjobb i barnevernstjenester. Anonymkode: fc783...2df
AnonymBruker Skrevet 1. april #4 Skrevet 1. april Ser ikke poenget med å ta en master i sosialt arbeid. Barnevern etc for å jobbe som leder i barnevernet. Ledelse er et eget fag. Burde i det minste være krav om lederutdannelse med personal, arbeidsrett etc. Jobber selv som leder i en kommunal helse- og omsorgstjeneste. Eneste relevante utdanning utover fagutdanningen min, er masteren min i organisasjon og ledelse, samt videreutdanningen min i arbeidsrett. Anonymkode: dce86...6b7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå