Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Stemmer det at de som skal jobbe i barnevern/barnevernsrelaterte arbeid må ha en master fra og med 2031? 

Er master i barnevernsarbeid en bra master å ta? Hvilke jobbmuligheter vil dette gi og vil det føre til masterlønn? 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke lenger et krav å ha mastergrad for å jobbe i barnevernet. Jeg tror de har endret kravet til at det kun skal gjelde for lederne i barnevernet.

Anonymkode: 968dd...995

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

De gikk bort fra dette kravet. Nå er det kun ledere som har krav om master. Du trenger ikke ta master i barnevernsarbeid. Som sosionom eller barnevernspedagog kan (kunne) du tatt master i både sosialt arbeid, barnevern og psykisk helsearbeid og fortsatt være kvalifisert for lederjobb i barnevernstjenester. 

Anonymkode: fc783...2df

AnonymBruker
Skrevet

Ser ikke poenget med å ta en master i sosialt arbeid. Barnevern etc for å jobbe som leder i barnevernet.

Ledelse er et eget fag. Burde i det minste være krav om lederutdannelse med personal, arbeidsrett etc.

Jobber selv som leder i en kommunal helse- og omsorgstjeneste. Eneste relevante utdanning utover fagutdanningen min, er masteren min i organisasjon og ledelse, samt videreutdanningen min i arbeidsrett.

Anonymkode: dce86...6b7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...