AnonymBruker Skrevet 30. mars #1 Skrevet 30. mars Ja, hvordan holde ut å bo med eksen de neste tre månedene? Et av mine store problemer gjennom vårt forhold, har vært hans latskap og tiltaksløshet. Han evner ikke å ta tak i husarbeid, det flyter over av rot i alle leilighetens rom, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal holde ut frem til slutten av juni? Å ta det opp med han er umulig, det gikk ikke da vi var kjærester og vil i hvert fall ikke bli godt mottatt nå som det er slutt. Jeg er redd han skal sette seg på bakbeina og gjøre flytteprosessen vanskelig. Det var mulig å holde det ut da vi fremdeles var kjærester og jeg hadde et håp om å redde forholdet, men nå som det er over og jeg føler meg veldig klar for å gå videre med livet mitt, så kjenner jeg at tålmodigheten og toleransen min er rimelig tynnslitt. Tar gjerne i mot råd på hva jeg kan gjøre for å holde ut de neste tre månedene. NB! Ingen av oss har råd til å betale to husleier, så det er ikke et alternativ at en av oss flytter før tiden. Vi har heller ingen andre å bo hos i mellomtiden, da alle i omgangskretsen vår er etablert med familie i trange leiligheter. Jeg trenger rett og slett noen mestringsstrategier 😅 Anonymkode: a7fe1...333
Fighter83 Skrevet 30. mars #2 Skrevet 30. mars Lag deg et eget "område" om det er mulig + bruk så mye tid du kan på å pakke, gå turer, være ute på biblioteket, vær på treningssenteret, Frisklivssentralen, dra på besøk til andre eller frivillighetssentralen osv om du må. 4
Hensatt Skrevet 30. mars #3 Skrevet 30. mars La han leve i sitt rot og ha det ryddig rundt deg selv. Regner med dere ikke deler soverom eller noe. Lev livet utenfor huset så du slipper å omgås han. Som den over meg skriver, tren mye, gå lange turer, vær med venner osv og ellers ignorer han helt. Skjønner forøvrig ikke at dere må betale for to leiligheter om en av dere flytter ut. Den som flytter ut trenger vel ikke betale mer og dere skal uansett bo hver for dere, så ser ikke helt dilemmaet...
Turkis Sau Skrevet 30. mars #4 Skrevet 30. mars Det @Fighter83 sa. Om ikke det funker, kjøp deg et telt. Jeg hadde aldri klart å bo med eksen. Masse lykke til, og kryss av hver dag i kalenderen🫶
AnonymBruker Skrevet 30. mars #5 Skrevet 30. mars Hensatt skrev (5 minutter siden): La han leve i sitt rot og ha det ryddig rundt deg selv. Regner med dere ikke deler soverom eller noe. Lev livet utenfor huset så du slipper å omgås han. Som den over meg skriver, tren mye, gå lange turer, vær med venner osv og ellers ignorer han helt. Skjønner forøvrig ikke at dere må betale for to leiligheter om en av dere flytter ut. Den som flytter ut trenger vel ikke betale mer og dere skal uansett bo hver for dere, så ser ikke helt dilemmaet... Vi leier, ingen av oss har råd til å betale hele husleien alene. Anonymkode: a7fe1...333 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #6 Skrevet 30. mars Hensatt skrev (9 minutter siden): La han leve i sitt rot og ha det ryddig rundt deg selv. Regner med dere ikke deler soverom eller noe. Lev livet utenfor huset så du slipper å omgås han. Som den over meg skriver, tren mye, gå lange turer, vær med venner osv og ellers ignorer han helt. Skjønner forøvrig ikke at dere må betale for to leiligheter om en av dere flytter ut. Den som flytter ut trenger vel ikke betale mer og dere skal uansett bo hver for dere, så ser ikke helt dilemmaet... Den som evt flytter ut må betale leie både på ny bolig og halve leien på fellesboligen. Anonymkode: 8b1a0...f1f 2
Hensatt Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Den som evt flytter ut må betale leie både på ny bolig og halve leien på fellesboligen. Anonymkode: 8b1a0...f1f Hvorfor betale for halve fellesboligen man har flyttet ut fra om den ene skal fortsette å bo der?
AnonymBruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars Hensatt skrev (Akkurat nå): Hvorfor betale for halve fellesboligen man har flyttet ut fra om den ene skal fortsette å bo der? Fordi den som blir boende ikke har råd til å betale hele husleien alene, jeg forstår ikke hvorfor det er vanskelig å skjønne? Anonymkode: a7fe1...333 2
Hensatt Skrevet 30. mars #9 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Vi leier, ingen av oss har råd til å betale hele husleien alene. Anonymkode: a7fe1...333 Men hva gjør dere etter 3 måneder da, om ingen av dere har råd til å leie hver for dere? 1
Gaia Skrevet 30. mars #10 Skrevet 30. mars Håper dere ikke deler seng da. Hvis dere bare har ett soverom, så kan den ene sove på sofaen? Du må bare holde deg borte så mye som mulig, og sørge for å aktivisere deg, i stedet for å være hjemme med han. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #11 Skrevet 30. mars Hensatt skrev (1 minutt siden): Men hva gjør dere etter 3 måneder da, om ingen av dere har råd til å leie hver for dere? Vi har råd til å leie hver for oss når oppsigelsestiden på nåværende leilighet har gått ut. Anonymkode: a7fe1...333 2
AnonymBruker Skrevet 30. mars #12 Skrevet 30. mars Som flere foreslår: Vær minst mulig hjemme. Heng med venner, spis gjerne middag hos dem. Jobb lenge hvis du kan. Gå turer. Dra på trening. Evt. pass på å være hjemme når han ikke er hjemme. Om venner er etablerte med barn og familie, tilby å passe barna hos dem en ettermiddag her og der. Har de dyr, tilby deg å lufte hunden/mate katten eller hva det skal være, mot å kunne være litt hos dem mens det skjer. (Om de er borte en helg, vær huspasser den helgen.) Det er skikkelig slitsomt å bo med eksen etter at det er slutt. Jeg var veldig glad når jeg slapp det etter bare noen uker. Men det hjalp å ikke være hjemme. Skal du koordinere noe med Exen, så bør det være når hver av dere er hjemme. Og ang. vasking, så vasker du herved kun ditt eget. Og du handler og lager kun mat til deg selv. Trenger du en tallerken, så vasker du EN tallerken. Vasker du klær, så vasker du dine klær. Lager du mat, så lager du mat til deg selv. Prøver han å koordinere middag og handling, så vær opptatt. "Jeg vet ikke når jeg kommer hjem. Bare lag mat til deg selv, så fikser jeg noe til meg hvis jeg skal spise hjemme." Og hvis jeg var deg, så ville jeg tatt de dyreste tingene mine, de jeg var mest redd for, de med mest affeksjonsverdi, og oppbevart dem hos venner/familie, eller leid et lager. Bare for å sikre at han ikke kan skade dem eller holde dem igjen. (Arvegods, barndomsbilder, smykker, bunad, platesamling eller hva det nå er.) Det er bedre å klare seg noen måneder uten TV, enn å måtte kjøpe seg ny TV når man flytter, dersom du har en ganske ny TV du eier nå. (Samme med Gaming-PC, egentlig.) Anonymkode: ec3ca...def 3
Topper og daler Skrevet 30. mars #13 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Ja, hvordan holde ut å bo med eksen de neste tre månedene? Et av mine store problemer gjennom vårt forhold, har vært hans latskap og tiltaksløshet. Han evner ikke å ta tak i husarbeid, det flyter over av rot i alle leilighetens rom, og jeg forstår ikke hvordan jeg skal holde ut frem til slutten av juni? Å ta det opp med han er umulig, det gikk ikke da vi var kjærester og vil i hvert fall ikke bli godt mottatt nå som det er slutt. Jeg er redd han skal sette seg på bakbeina og gjøre flytteprosessen vanskelig. Det var mulig å holde det ut da vi fremdeles var kjærester og jeg hadde et håp om å redde forholdet, men nå som det er over og jeg føler meg veldig klar for å gå videre med livet mitt, så kjenner jeg at tålmodigheten og toleransen min er rimelig tynnslitt. Tar gjerne i mot råd på hva jeg kan gjøre for å holde ut de neste tre månedene. NB! Ingen av oss har råd til å betale to husleier, så det er ikke et alternativ at en av oss flytter før tiden. Vi har heller ingen andre å bo hos i mellomtiden, da alle i omgangskretsen vår er etablert med familie i trange leiligheter. Jeg trenger rett og slett noen mestringsstrategier 😅 Anonymkode: a7fe1...333 Skaff deg en elsker. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #14 Skrevet 30. mars Topper og daler skrev (9 minutter siden): Skaff deg en elsker. Det siste jeg trenger er enda en mann å forholde meg til 😄 Anonymkode: a7fe1...333 1
Topper og daler Skrevet 30. mars #15 Skrevet 30. mars (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det siste jeg trenger er enda en mann å forholde meg til 😄 Anonymkode: a7fe1...333 Poenget med en elsker er jo nettopp at man ikke forholder seg til hen. Bare seksuelt, og i ditt tilfelle - et sted å overnatte. Endret 30. mars av Topper og daler 1
AprilLudgate Skrevet 30. mars #16 Skrevet 30. mars Vask og rydd dine ting. Det er vår nå - vær masse ute. Hør på lydbok. Gå på kino og bibliotek. Ha egen mat i hver deres hylle i kjøleskap. Headset hjemme selv om du ikke hører på noe. 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #17 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Det siste jeg trenger er enda en mann å forholde meg til 😄 Anonymkode: a7fe1...333 Må det være en mann? 😉 Anonymkode: 0a164...7a7
AnonymBruker Skrevet 30. mars #18 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Må det være en mann? 😉 Anonymkode: 0a164...7a7 Neida, kunne sikkert vært en kvinne også, hvor finner jeg henne i så fall? Ut på appene igjen, bare for å finne en elskerinne? 😄 Anonymkode: a7fe1...333
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå