Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg trodde før jeg skrev dette innlegget at min økonomiske situasjon var fin(ikke superbra, men ok ihvertfall) Spurte ikke fordi vi krangler om økonomi eller holder på å gå fra hverandre men rett og slett for nysgjerrighets skyld og for evt å få tips☺️ Visste ikke at det var så ille😅 Takker for alle svar. 

Anonymkode: 0367e...c65

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Kanskje er arvefelle enn kvinnefelle? Så lenge dere ikke er gift, men har felles barn, vil du arve 4G. Hadde dere vært gift eller du hadde hatt eierandel i huset - hadde dette vært ditt. 

Elles så tenker jeg at det mest interessante, er hvor mye hver enkelt av dere sitter igjen til sparing/avkastning. Du skriver ikke noe om alder på barna, men er alle under 18 år - får du jo ca 10' inn i barnetrygd hver måned. Forhåpentligvis sitter du også igjen med overskudd på utleie av leiligheten. 

Anonymkode: 5819c...b73

AnonymBruker
Skrevet

Hva er gunnen til at du ikke er medeier i huset og hvorfor bare en leilighet, ikke noe større om forholdet går til helvete og du trenger plassen selv?

Er du med å betaler på huset, altså oppussing og slikt, møbler, men får ingen verdistigning?

Dere har 5 barn!! Og eier ikke huset sammen, for meg er det helt fjernt, et barn to barn men 5 og dere eier ikke sammen, det er sært.

Anonymkode: c248c...a3f

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva er gunnen til at du ikke er medeier i huset og hvorfor bare en leilighet, ikke noe større om forholdet går til helvete og du trenger plassen selv?

Er du med å betaler på huset, altså oppussing og slikt, møbler, men får ingen verdistigning?

Dere har 5 barn!! Og eier ikke huset sammen, for meg er det helt fjernt, et barn to barn men 5 og dere eier ikke sammen, det er sært.

Anonymkode: c248c...a3f

Fordi han arvet det da vi nettopp hadde blitt sammen og etter det «har det bare vært sånn»

Jeg sitter igjen med ca 20 000 i mnd etter at alle utgifter er betalt

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det eneste er at du vil måtte flytte ut av boligen hans dersom det blir slutt, men det har du råd til. 

Anonymkode: 5c591...a28

En leilighet til 800k høres ikke ut som den er stor nok til seks personer, og den er forhåpentligvis utleid uansett. 

Anonymkode: 4a453...b10

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Fordi han arvet det da vi nettopp hadde blitt sammen og etter det «har det bare vært sånn»

Jeg sitter igjen med ca 20 000 i mnd etter at alle utgifter er betalt

Men da sitter vel begge ganske godt i det? Uansett - som jeg skrev lengre opp, utfordringen kan komme om han dør før deg, da har du rett til å arve 4G. Om dere er gift - har du rett på halvparten pga felleseie. 

Har du bidratt med din del av oppussing, som har medført verdiøkning, har dere jo muligheten til å tinglyse en pantobligasjon på deg i eiendommen. Da er dette "din" verdi/arv, om han skulle dø før deg. 

AnonymBruker
Skrevet

Økonomien din er sikkert helt fin om du eier en nedbetalt leilighet og 50 prosent av hytte. Men du bør være smartere mht løpende utgifter og sørge for at dere eier huset 50-50. Det er sikkert verdt en del mer enn leiligheten. Slik det er nå investerer han i egen økonomi og du taper penger hver mnd. Det burde vært likt fordelt. 

Anonymkode: a2910...b44

AnonymBruker
Skrevet

Kvinnefella. Når dere går Fra hverandre sitter han med alt. 

Anonymkode: 2bc95...ca5

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Økonomien din er sikkert helt fin om du eier en nedbetalt leilighet og 50 prosent av hytte. Men du bør være smartere mht løpende utgifter og sørge for at dere eier huset 50-50. Det er sikkert verdt en del mer enn leiligheten. Slik det er nå investerer han i egen økonomi og du taper penger hver mnd. Det burde vært likt fordelt. 

Anonymkode: a2910...b44

Da må TS kjøpe seg inn, altså penga på bordet, siden huset er arvet og mest sannsynlig nedbetalt.

Anonymkode: cc4c3...2df

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Men da sitter vel begge ganske godt i det? Uansett - som jeg skrev lengre opp, utfordringen kan komme om han dør før deg, da har du rett til å arve 4G. Om dere er gift - har du rett på halvparten pga felleseie. 

Har du bidratt med din del av oppussing, som har medført verdiøkning, har dere jo muligheten til å tinglyse en pantobligasjon på deg i eiendommen. Da er dette "din" verdi/arv, om han skulle dø før deg. 

Tusen takk for tips☺️

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville opplevd dette som for utrygt. Da med fokus på arv og mangel på ekteskap. 

Med fem(!) barn er det rart å ikke ha mer felleskap i økonomien og sikre hverandre om noe skulle skje. Det handler ikke bare om at du skal være trygg med barna også.

Anonymkode: 93c88...0f2

• Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...