Nitty22 Skrevet 29. mars #1 Skrevet 29. mars Hei! I januar valgte BF å forlate meg og flyttet fra meg og våre to felles barn 8 timer unna (hans hjemsted). Jeg bor på mitt hjemsted med barna, som vi flytta til i fjor høst. Jeg har fått 100% foreldreansvar. Nå sier BF til sin mor, og snakker ikke med meg om det, men at han har det helt forferdelig uten barna. Hun mener vi må få en tredje part inn, typ ny mekling eller noe for å få løst situasjonen. Jeg ønsker ikke å flytte dit med det første og han vil ikke flytte på seg heller. Hans mor foreslår at vi evt flytter til midten mellom oss og starter på nytt begge to. Men når han valgte å gå og flytte ifra oss (uten noe forvarsel for øvrig) etter 9 år sammen med barn. Er det da virkelig mitt ansvar å skulle måtte flytte på meg og barna? Er det rimelig å forvente det av meg? Eller bør barnefar svelge ego å flytte tilbake for barna sine? 2
AprilLudgate Skrevet 29. mars #2 Skrevet 29. mars Jeg tenker de voksne må holde ut for barnas del. Om dere begge var enige om flyttingen og han har jobbmuligheter der du bor så må jo han dra tilbake. Hva tror du barna ønsker da - mtp bosted? 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #3 Skrevet 29. mars Han valgte å flytte, ergo er det han som må flytte tilbake om han vil ha samvær med ungene! Du og ungene trenger absolutt IKKE å flytte på dere! Anonymkode: a9f7b...b71 16 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #4 Skrevet 29. mars Nitty22 skrev (1 time siden): Hei! I januar valgte BF å forlate meg og flyttet fra meg og våre to felles barn 8 timer unna (hans hjemsted). Jeg bor på mitt hjemsted med barna, som vi flytta til i fjor høst. Jeg har fått 100% foreldreansvar. Nå sier BF til sin mor, og snakker ikke med meg om det, men at han har det helt forferdelig uten barna. Hun mener vi må få en tredje part inn, typ ny mekling eller noe for å få løst situasjonen. Jeg ønsker ikke å flytte dit med det første og han vil ikke flytte på seg heller. Hans mor foreslår at vi evt flytter til midten mellom oss og starter på nytt begge to. Men når han valgte å gå og flytte ifra oss (uten noe forvarsel for øvrig) etter 9 år sammen med barn. Er det da virkelig mitt ansvar å skulle måtte flytte på meg og barna? Er det rimelig å forvente det av meg? Eller bør barnefar svelge ego å flytte tilbake for barna sine? Du trenger ikke gjøre noenting. Babyen prøver å få deg til å ordne opp i livet sitt, med hjelp av mamman sin. Hadde ikke gjort en dritt, bare fortsatt og være den trygge basen til barna mine, som nettopp har blitt forlatt av sin far. F han. Anonymkode: 1e4f1...b6b 7 3
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars BF må komme til barna for samvær, spesielt minste som faktisk er baby. Du trenger selvsagt ikke å flytte bort fra din familie for å tilrettelegge for at bf skal få det lettere å gjennomføre samvær, du trenger kun å si at du har åpen kalender for de dagene han ønsker å komme nedover til der dere nå bor for å gjennomføre samvær så fremst det ikke er urimelige datoer han kommer med. Du trenger ikke å stille med soverom til han. Dere skal dere på kostnader til reisen for samværet forholdsmessig etter inntekt (se navs vedtak for barnebidrag som jeg antar du har somlet deg til å søke om!), men ikke kost og losji. https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/reisekostnader/reisekostnader.pdf Hva mora hans måtte mene, får bare være. Anonymkode: 1a100...193 1 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du trenger ikke gjøre noenting. Babyen prøver å få deg til å ordne opp i livet sitt, med hjelp av mamman sin. Hadde ikke gjort en dritt, bare fortsatt og være den trygge basen til barna mine, som nettopp har blitt forlatt av sin far. F han. Anonymkode: 1e4f1...b6b Dette er det beste svaret du kan få her! Anonymkode: 2c81b...7d1 4
AnonymBruker Skrevet 29. mars #7 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): BF må komme til barna for samvær, spesielt minste som faktisk er baby. Du trenger selvsagt ikke å flytte bort fra din familie for å tilrettelegge for at bf skal få det lettere å gjennomføre samvær, du trenger kun å si at du har åpen kalender for de dagene han ønsker å komme nedover til der dere nå bor for å gjennomføre samvær så fremst det ikke er urimelige datoer han kommer med. Du trenger ikke å stille med soverom til han. Dere skal dere på kostnader til reisen for samværet forholdsmessig etter inntekt (se navs vedtak for barnebidrag som jeg antar du har somlet deg til å søke om!), men ikke kost og losji. https://www.regjeringen.no/globalassets/upload/bld/reisekostnader/reisekostnader.pdf Hva mora hans måtte mene, får bare være. Anonymkode: 1a100...193 Hvor har du det fra? Ts skriver ikke at de har en baby, men at de har barn. Anonymkode: a9f7b...b71
Nitty22 Skrevet 29. mars Forfatter #8 Skrevet 29. mars AprilLudgate skrev (1 time siden): Jeg tenker de voksne må holde ut for barnas del. Om dere begge var enige om flyttingen og han har jobbmuligheter der du bor så må jo han dra tilbake. Hva tror du barna ønsker da - mtp bosted? Jeg er enig. Han sliter i tillegg med økonomi nå pga alt og at det er mye dyrere i by og har ikke råd til å leie leilighet (bor i farens leilighet nå) eller å kjøpe seg bil. Her nede får han jobb på dagen og mye billigere med bolig. Skulle jeg flyttet opp dit, hadde vi begge måtte slitt økonomisk. eldste på 5 år har snakket om at han ønsker å flytte tilbake etter hvert, da han har vokst opp der, men trives også veldig godt her. Er ikke sånn at han prater mye om det. Andre barnet er 1 år. Jeg er absolutt ikke i mot å flytte tilbake etter hvert, men ikke nå mtp skolestart og bhgoppstart på minste. Har heller ikke lyst å ta store avgjørelser når jeg fortsatt står midt oppi sorgen og ikke har et klart hode.. 2 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #9 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvor har du det fra? Ts skriver ikke at de har en baby, men at de har barn. Anonymkode: a9f7b...b71 Fordi ts har skrevet før. Sitat Vi fikk i fjor vår nr 2, samtidig som vi her en på 5 år Anonymkode: 1a100...193
Nitty22 Skrevet 29. mars Forfatter #10 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvor har du det fra? Ts skriver ikke at de har en baby, men at de har barn. Anonymkode: a9f7b...b71 Har skrivet en tråd om selve bruddet og hva som skjedde, så mulig hen har lest det og kobla. Stemmer at jeg har en baby
AnonymBruker Skrevet 29. mars #11 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Du trenger ikke gjøre noenting. Babyen prøver å få deg til å ordne opp i livet sitt, med hjelp av mamman sin. Hadde ikke gjort en dritt, bare fortsatt og være den trygge basen til barna mine, som nettopp har blitt forlatt av sin far. F han. Anonymkode: 1e4f1...b6b 👆🏻 Anonymkode: 68c0e...b61 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #12 Skrevet 29. mars Nitty22 skrev (2 minutter siden): Jeg er enig. Han sliter i tillegg med økonomi nå pga alt og at det er mye dyrere i by og har ikke råd til å leie leilighet (bor i farens leilighet nå) eller å kjøpe seg bil. Her nede får han jobb på dagen og mye billigere med bolig. Skulle jeg flyttet opp dit, hadde vi begge måtte slitt økonomisk. eldste på 5 år har snakket om at han ønsker å flytte tilbake etter hvert, da han har vokst opp der, men trives også veldig godt her. Er ikke sånn at han prater mye om det. Andre barnet er 1 år. Jeg er absolutt ikke i mot å flytte tilbake etter hvert, men ikke nå mtp skolestart og bhgoppstart på minste. Har heller ikke lyst å ta store avgjørelser når jeg fortsatt står midt oppi sorgen og ikke har et klart hode.. Det er bf sine konsekvenser pga handlinger han helt selv har valgt å gjøre. Nå bor dere et sted hvor du har din familie i nærheten og dere var sammen enige om å flytte dit, men bf valgte heller å plutselig bryte opp. Å tro at dere da skal flytte til et sted hvor ingen av dere har familie, er jo rett og slett idioti. Anonymkode: 1a100...193 1 2
Nitty22 Skrevet 29. mars Forfatter #13 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Du trenger ikke gjøre noenting. Babyen prøver å få deg til å ordne opp i livet sitt, med hjelp av mamman sin. Hadde ikke gjort en dritt, bare fortsatt og være den trygge basen til barna mine, som nettopp har blitt forlatt av sin far. F han. Anonymkode: 1e4f1...b6b Takk for nydelig svar! ifølge moren, så har ikke barnefar forlatt barna sine, bare meg. Så skjønner hvor verdiene og holdningene til BF kommer fra. Tror ikke han skjønner selv at han har forlatt de, på grunn av at han kommer på besøk en sjelden gang.
AnonymBruker Skrevet 29. mars #14 Skrevet 29. mars Nitty22 skrev (1 time siden): Hei! I januar valgte BF å forlate meg og flyttet fra meg og våre to felles barn 8 timer unna (hans hjemsted). Jeg bor på mitt hjemsted med barna, som vi flytta til i fjor høst. Hvorfor flyttet dere dit i fjor høst? Anonymkode: 41a83...b7b
AprilLudgate Skrevet 29. mars #15 Skrevet 29. mars Nitty22 skrev (15 minutter siden): Jeg er enig. Han sliter i tillegg med økonomi nå pga alt og at det er mye dyrere i by og har ikke råd til å leie leilighet (bor i farens leilighet nå) eller å kjøpe seg bil. Her nede får han jobb på dagen og mye billigere med bolig. Skulle jeg flyttet opp dit, hadde vi begge måtte slitt økonomisk. eldste på 5 år har snakket om at han ønsker å flytte tilbake etter hvert, da han har vokst opp der, men trives også veldig godt her. Er ikke sånn at han prater mye om det. Andre barnet er 1 år. Jeg er absolutt ikke i mot å flytte tilbake etter hvert, men ikke nå mtp skolestart og bhgoppstart på minste. Har heller ikke lyst å ta store avgjørelser når jeg fortsatt står midt oppi sorgen og ikke har et klart hode.. Da er jo saken klar. Skjønner han ikke nødvendigvis trives på ditt hjemsted, men man trives ikke med å leve fra hånd til munn heller. Han har jo ikke engang råd til å ha de på samvær nå 🤷♀️
AnonymBruker Skrevet 29. mars #16 Skrevet 29. mars Hvis du skal ha barna mesteparten av tiden vil du trenge nettverket ditt. Om du har mer av det + jobb der du bor nå må du absolutt ikke flytte på dere. Han må komme til dere for å ha samvær. Anonymkode: eae0f...c5e 4
Melus Skrevet 29. mars #17 Skrevet 29. mars Han bør flytte nærmere barna igjen. Barna skal ikke behøve å flytte. 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #18 Skrevet 29. mars Nitty22 skrev (44 minutter siden): Takk for nydelig svar! ifølge moren, så har ikke barnefar forlatt barna sine, bare meg. Så skjønner hvor verdiene og holdningene til BF kommer fra. Tror ikke han skjønner selv at han har forlatt de, på grunn av at han kommer på besøk en sjelden gang. Moren er tydeligvis feilinformert av sin sønn. Anonymkode: 1a100...193
AnonymBruker Skrevet 29. mars #19 Skrevet 29. mars Ser du skriver at du gjerne kan flytte tilbake, men ikke nå pga barnehage og skolestart. Så da tenker du å flytte tilbake om ca 20 år? Anonymkode: d9108...ddc 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #20 Skrevet 29. mars Nitty22 skrev (2 timer siden): Hei! I januar valgte BF å forlate meg og flyttet fra meg og våre to felles barn 8 timer unna (hans hjemsted). Jeg bor på mitt hjemsted med barna, som vi flytta til i fjor høst. Jeg har fått 100% foreldreansvar. Nå sier BF til sin mor, og snakker ikke med meg om det, men at han har det helt forferdelig uten barna. Hun mener vi må få en tredje part inn, typ ny mekling eller noe for å få løst situasjonen. Jeg ønsker ikke å flytte dit med det første og han vil ikke flytte på seg heller. Hans mor foreslår at vi evt flytter til midten mellom oss og starter på nytt begge to. Men når han valgte å gå og flytte ifra oss (uten noe forvarsel for øvrig) etter 9 år sammen med barn. Er det da virkelig mitt ansvar å skulle måtte flytte på meg og barna? Er det rimelig å forvente det av meg? Eller bør barnefar svelge ego å flytte tilbake for barna sine? Du har 100% ansvar for dem nå. Du er abhengig iht å være alene med dem, at du har din familie å spille på når det er kriser i hverdagen. Feks vrd sykdom eller andre hinder iht å hente i barnehagen etc. Da må du ha et nettverk du kan stole på og ikke minst komunisere med. Det kan du jo ikke med din ex og hans familie. De er ikke dine støttespillere, de blir da i veien for et godt liv for deg og barna. Han har valgt å flytte fra dere, og han har valgt å flytte 8 timer vekk..savner han barna, så må han flytte tilbake. Utrolig dumt om du flytter etter, til dårlug forhold til ex og manglende nettverk og gode relasjoner. Så det er urimelig å kreve flytting av deg. Det må bli han Anonymkode: 24f10...28f 1 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå