Gjest Binna Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Jeg lurer på hva en Bridezilla er for deg, hvor går grensen? Her inne er det visst mange Bridezillas fordi det er noen her som ikke vil ha ris, ikke vil åpne pakkene sine, ikke liker taler osv. Er man Bridezilla med en gang man ønsker seg noe utenom det "tradisjonelle"? Eller må man "stikke av" og gifte seg i utlandet fordi man har ønsker som ikke passer inn i noens tankegang om hvordan et bryllup skal være?
Gjest camillo Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Ingen av delene, for meg er en bridezilla en som blir hysterisk over at serviettene ikke matcher alle gjestenes truser, for å sette det "litt" på spissen.
Gjest gjest1 Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 for meg er en bridezilla en som blir hysterisk over at serviettene ikke matcher alle gjestenes truser, for å sette det "litt" på spissen. ←
Gjest Binna Skrevet 9. april 2006 #4 Skrevet 9. april 2006 Ingen av delene, for meg er en bridezilla en som blir hysterisk over at serviettene ikke matcher alle gjestenes truser, for å sette det "litt" på spissen. ← Det er sånn jeg tenker og, men ser i tråder her inne at det ikke er så veldig mye som skal til..
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #5 Skrevet 9. april 2006 De som mener verden roterer rundt eget bryllup, og som mener alt andre bidrar med i forbindelse med eget bryllup skal gjøres av ære. Det skal være en ære for forloveren å være med rundt på kjoleprøving, det skal være en ære for gjestene å være gjester osv. For ikke å forglemme hun som mener alle som ikke er hyperopptatt av hennes eget bryllup er noen misunnelige mennesker som det ikke er verdt å ofre ei krone på.
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #6 Skrevet 9. april 2006 Jeg får helt ståpels av noen av brudene inne på bryllupsforumet, men tror kanskje at de tar den helt ut her inne og på den måten skåner sine omgivelser i rl.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #7 Skrevet 10. april 2006 Her inne er det visst mange Bridezillas fordi det er noen her som ikke vil ha ris, ikke vil åpne pakkene sine, ikke liker taler osv. En sånn "snodighet" gjør deg ikke til bridzilla, men du er på vei... Jeg ser desverre ut til å få en "brudens bror bridzilla", han kvalifiserer til navnet forde han er for aktiv i planleggingen. Alle små utfordringer blåses opp og blir kjempeproblem! Det siste er hva jeg mener definerer en Bridzilla, I tilegg til ekstrem selvsentrering. (Og jeg har bedt forloveren min om å si i fra når jeg tar av, for det er jeg redd jeg kan gjøre )
Lykketrollet Skrevet 10. april 2006 #8 Skrevet 10. april 2006 EN bridezilla for meg er ei som blir ordentlig sinna på folk rundt seg fordi ikke alt går etter planen. En som pløyer over alle andre...ei som har blitt så blind i alt bryllupsstyret at hun er blitt egoistisk og selvsentrert. Verden dreier seg om henne og kun henne. En som ødelegger sin egen dag fordi ikke ALT går etter planen.
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2006 #9 Skrevet 10. april 2006 Mange gode svar her. En bridezilla er for meg en kommende brud som går så opp i alle detaljene ved bryllupet at hun glemmer det som er viktig. (Brudgommen, gjestene og det at de gjør dette for å bli gift, ikke for at dagen skal være perfekt.) En av følgene av dette er selvfølgelig at hun fokuserer for mye på sin rolle, sine følelser og sine meninger, og ikke tenker på at andre også skal delta i den store dagen. Jeg tror mange av brudene her inne kan virke litt Bridezillas til tider. Ofte fordi mye av følelsene og tankene kommer ut her, for å skåne andre IRL, som kanskje ikke er SÅ intererssert.
Lykketrollet Skrevet 10. april 2006 #10 Skrevet 10. april 2006 Jeg tror mange av brudene her inne kan virke litt Bridezillas til tider. Ofte fordi mye av følelsene og tankene kommer ut her, for å skåne andre IRL, som kanskje ikke er SÅ intererssert. ← Det tror jeg at jeg kan være enig med deg i. Det er lettere å ta det ut her enn i RL. Tror gubben setter pris på forumet i alle fall!
Netten Skrevet 10. april 2006 #11 Skrevet 10. april 2006 Jeg tenker litt annerledes... Jeg pleier å kalle meg selv for en bridezilla, og mener da en som er veldig (kanskje litt for) engasjert i bryllupet på alle plan. Jeg, f.eks, bruker mye tid hver eneste dag på ting og tang som har med bryllupet å gjøre, og det går nesten litt utover skolen... Det betyr ikke at jeg glemmer brudgommen og gjestene og ikke minst hvorfor vi egentlig gjør dette, MEN - jeg vil at dagen skal være perfekt! Flere som har det sånn?
Gjest Gjest_Pia_* Skrevet 10. april 2006 #12 Skrevet 10. april 2006 Jeg, f.eks, bruker mye tid hver eneste dag på ting og tang som har med bryllupet å gjøre, og det går nesten litt utover skolen... ← Hver eneste dag?? Hva i all verden er det du driver med? :klø:
Gjest lillelou Skrevet 10. april 2006 #13 Skrevet 10. april 2006 (endret) En bridezilla kan være opptil flere ting...men i hovedsak er det for meg en uhyggelig nærtagende person med et skremmende fokus på "sin dag", som mener gjestene bør se på det som en stor Ære å bli bedt i bryllupet hennes, og hvis de måtte kny om noe annet kan de bare reise og ryke.Oooog som mener argumentet "det er din dag" slår de fleste andre argumenter ned i støvlene..... Bryter gjerne også ut i spontan krampegråt hvis noe ikke går hennes vei (lettere rødøyd i opptil flere uker før bryllupet....). Endret 10. april 2006 av lillelou
Susan Sto Helit Skrevet 10. april 2006 #14 Skrevet 10. april 2006 Jeg tenker litt annerledes... Jeg pleier å kalle meg selv for en bridezilla, og mener da en som er veldig (kanskje litt for) engasjert i bryllupet på alle plan. Jeg, f.eks, bruker mye tid hver eneste dag på ting og tang som har med bryllupet å gjøre, og det går nesten litt utover skolen... Det betyr ikke at jeg glemmer brudgommen og gjestene og ikke minst hvorfor vi egentlig gjør dette, MEN - jeg vil at dagen skal være perfekt! Flere som har det sånn? ← Vil regne med du bruker dette litt ironisk om deg selv. Det tyder i så fall på selvinnsikt, som viser at du selv ser at så mye fokus på ditt bryllup kan bli slitsomt for andre. En ekte bridezilla ville aldri kallt seg selv bridezilla. Hun hadde ikke forstått at hun var så "vanskelig" eller slitsom for alle andre. Hadde noen kalt henne bridezilla, hadde hun tatt det som at de var misunnelige på henne, og hennes perfekte bryllup.
Gjest Maddy Skrevet 10. april 2006 #15 Skrevet 10. april 2006 En bridezilla er en som kun setter seg selv fremfor alle andre og med andre mener jeg blant annet brudgommen. Sutrete bruder som aldri blir fornøyd og som skal ha alt så perfekt at dagen risikerer å bli ødelagt uansett fordi forventningene blir så skyhøye. Huff glad jeg skal feire 4 års bryllupsdag neste uke jeg
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #16 Skrevet 10. april 2006 For meg er en bridzilla en som er på grensen til sykelig opptatt av denne begivenheten, gjerne i kombinasjon med hyster hvis alle andre ikke er like opptatt av det. Pluss på med et enormt kontrolleringsbehov og der har du den perfekte bridzilla i mine øyne. Så har du den gjerrige varianten - som sparer inn på alt, bortsett fra sin egen kjole, hud, hår, osv osv.
Gjest *anne* Skrevet 10. april 2006 #17 Skrevet 10. april 2006 De som mener verden roterer rundt eget bryllup, og som mener alt andre bidrar med i forbindelse med eget bryllup skal gjøres av ære. Det skal være en ære for forloveren å være med rundt på kjoleprøving, det skal være en ære for gjestene å være gjester osv. For ikke å forglemme hun som mener alle som ikke er hyperopptatt av hennes eget bryllup er noen misunnelige mennesker som det ikke er verdt å ofre ei krone på. ← Skriver under på denne jeg. Jeg regner også som Bridezillas alle de som går så fullstendig opp i ,for alle andre enn henne, unødvendige detaljer. Og som, når noen våger å si at de synes det blir i overkant, kaller dem misunnelige fordi ikke de får ett like perfekt bryllup.
Gjest Binna Skrevet 10. april 2006 #18 Skrevet 10. april 2006 Skriver under på denne jeg. Jeg regner også som Bridezillas alle de som går så fullstendig opp i ,for alle andre enn henne, unødvendige detaljer. Og som, når noen våger å si at de synes det blir i overkant, kaller dem misunnelige fordi ikke de får ett like perfekt bryllup. ← eksemper på unødvendige detaljer?
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #19 Skrevet 10. april 2006 kaller dem misunnelige fordi ikke de får ett like perfekt bryllup. ← Det og, men husk at andre også er misunnelige fordi de ikke uoppfordret legger til rette for snakk om andres brudekjole i timesvis, eller at man er frekk nok til å ymte frempå at man kanskje også bør ta litt hensyn til gjestene - er drøssevis av eksempler her på forumet. Men som jeg nevnte lenger opp - jeg håper og tror de fleste tar ut hysteriet sitt her og slik skåner sine omgivelser. Når gjester tillater seg å være uenige med den type bruder her på forumet, så skal de halshugges - tenk å være så frekke å si i mot de kommende budene her inne. Hvis dere er klar over at dere tar den ut litt i overkant her, så bør dere også akseptere at andre sier noe og er uenige med dere.
Gjest Binna Skrevet 10. april 2006 #20 Skrevet 10. april 2006 Det og, men husk at andre også er misunnelige fordi de ikke uoppfordret legger til rette for snakk om andres brudekjole i timesvis, eller at man er frekk nok til å ymte frempå at man kanskje også bør ta litt hensyn til gjestene - er drøssevis av eksempler her på forumet. Men som jeg nevnte lenger opp - jeg håper og tror de fleste tar ut hysteriet sitt her og slik skåner sine omgivelser. Når gjester tillater seg å være uenige med den type bruder her på forumet, så skal de halshugges - tenk å være så frekke å si i mot de kommende budene her inne. Hvis dere er klar over at dere tar den ut litt i overkant her, så bør dere også akseptere at andre sier noe og er uenige med dere. ← Tror du misforsto henne helt. Her er hele setningen hennes en gang til: Jeg regner også som Bridezillas alle de som går så fullstendig opp i ,for alle andre enn henne, unødvendige detaljer. Og som, når noen våger å si at de synes det blir i overkant, kaller dem misunnelige fordi ikke de får ett like perfekt bryllup. Dere er jo enige..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå