AnonymBruker Skrevet 4. april #21 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Ingen hjernevasking fra mor sin side da? El manipulasjon fra hennes familie sin side? Hvorfor stiller ingen slike helt legitime spm? Du vet, hver gang det kommer en bok om en kvinne som skriver om sitt giftige forehold så er det ingen som stiller kritiske spm om el til henne. Det er helt absurd. Damer får legitimitet med en gang de serverer en historie. Anonymkode: 15033...c94 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Har noen noen gang i dette innlegget tenkt på hvordan far faktisk har det? Eller om mor faktisk har gjort sitt til at det ble slik? I et skjulte? det skal vel noe til for å innrømme.. Anonymkode: 15033...c94 Mor skriver at far sin famile har drevet med trakassering, spørs hva definisjonen på trakassering i denne sammenhengen er da - kan det være at far sin familie har sagt sin mening om mor sin oppførsel og hvordan far har blitt utestengt og at det har blitt for tøft for barnet og at barnet dermed blokker? Anonymkode: 15033...c94 1
AnonymBruker Skrevet 4. april #22 Skrevet 4. april AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Enig. Ingen spør om hvordan far har det el om barnet er manipulert av mor. Livet hadde stoppet opp for meg. Bare "godtok far det da"? Skulle ikke vært lov, det er helt meningsløst. Anonymkode: 15033...c94 Jeg og min bror måtte ha fast samvær en hverdag i uka og annenhver helg med faren vår frem til jeg var 18 og broren min var 15. Til tross for at vi ikke ville selv(moren vår ville også at vi skulle dra på samvær), og at han bodde langt unna der vi hadde nettverket vårt. Anonymkode: c0172...f8a
AnonymBruker Skrevet 5. april #23 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg og min bror måtte ha fast samvær en hverdag i uka og annenhver helg med faren vår frem til jeg var 18 og broren min var 15. Til tross for at vi ikke ville selv(moren vår ville også at vi skulle dra på samvær), og at han bodde langt unna der vi hadde nettverket vårt. Anonymkode: c0172...f8a Og hvordan har dette påvirket dere? Anonymkode: bdf79...429
AnonymBruker Skrevet 5. april #24 Skrevet 5. april Så lenge det ikke er noe galt i mors/fars hjem så får tenåringer bestemme selv bestemme hvor de skal bo. En datter av en venninne nektet å være hos far pga psykisk vold. Retten hadde flere år tidligere bestemt at far skulle ha 50%. Når jenta ble 13 nektet hun mer samvær. Ikke dagsbesøk eller timesbesøk eller noe som helst. Faren prøvde å ta det til retten igjen men ble avvist pga jentas alder. Han kallet inn til familievernkontoret og kontaktet barnevernet. Det ble en lang prosess med dem, men jenta sto på sitt og etterhvert avsluttet de også saken fordi jenta sto på sitt. Jenta har per i dag ingen kontakt med far av eget ønske. Jenta har en yngre bror som bor 50% hos far og mor som ikke har blitt utsatt for samme psykiske volden. Anonymkode: 4d8c5...3f8
AnonymBruker Skrevet 5. april #25 Skrevet 5. april Unger er lett påvirkelige. De vil helst være der det er mest duppeditter (playstation, gamingpc, etc), minst regler, størst rom, digg middag etc. Skjønner godt at unger ikke vil frem og tilbake hver uke. Men de risikerer at de mister kontakten med den ene forelderen. Anonymkode: 6301b...53f 2
AnonymBruker Skrevet 5. april #26 Skrevet 5. april Min var 14 da han ikke ville være fast hos faren sin annenhver helg. Det var viktigst for han å være der venner var. Endelig hadde han fått et nettverk. Han foretrakk å avtale når direkte med faren. Jeg ga bare beskjed videre om at det var det han ønsket. Far ble forbanna på meg, men det fikk jeg bare tåle. Her var faren mye mer slapp med regler enn jeg. Ikke var det noe større og bedre hos meg heller. "Prisen" jeg betalte var å være tilgjengelig alle helger. Aldri kunne ta et glass vin til maten eller å dra bort en helg. Anonymkode: 2e88c...863
AnonymBruker Skrevet 5. april #27 Skrevet 5. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Min var 14 da han ikke ville være fast hos faren sin annenhver helg. Det var viktigst for han å være der venner var. Endelig hadde han fått et nettverk. Han foretrakk å avtale når direkte med faren. Jeg ga bare beskjed videre om at det var det han ønsket. Far ble forbanna på meg, men det fikk jeg bare tåle. Her var faren mye mer slapp med regler enn jeg. Ikke var det noe større og bedre hos meg heller. "Prisen" jeg betalte var å være tilgjengelig alle helger. Aldri kunne ta et glass vin til maten eller å dra bort en helg. Anonymkode: 2e88c...863 Nettopp. Og det var dette som var så kjipt, og sikkert mye av grunnen til at jeg mistet venner i ungdomstiden. Gikk glipp av mange bursdager, treninger og kamper som foregikk i pappahelger, fordi han ikke gadd å kjøre frem og tilbake for slike ting. I tillegg var det drit kjedelig der, han fant nesten aldri på noe. Det verste var når vi måtte dra ut på sommerhytta uten innlagt vann på vinterstid... Tror mange samværsfedre ikke forstår hvor viktig nettverk og venner er for ungdommer, og at de tar det som en fornærmelse og manipulasjon fra mor, når fakta er at barna ikke vil til far selv, selv om mor oppfordrer til samvær. Anonymkode: c0172...f8a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå