Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg er 34, og har siste to årene fått litt rynker i smilerynkene mine rundt øyene. Det kalles vel crows-feet. Jeg har også en sinnarynke som kommer veldig godt frem når det er sol ute og jeg sqvinter med øynene. Jeg ser den på alle bilder av meg selv på sommertid. Så jeg vil ta bort crows feet og sinnarynke. Vil dette være synlig like etter behandling eller kan jeg gå på jobb samme dag? Hvor lang tid før jeg merker forskjell? Hva koster det for begge? Jeg har ikke sykt mye eller dype rynker men helt vanlig aldring..

kan noen anbefale en klinikk i Stavanger de selv har gått til og er fornøyd?💭

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det tar ca 14 dager før du ser effekt av botox. Det koster 3-4000 her (Oslo) for to områder, litt avhengig av sted. Gå til den beste du finner, for det kan settes feil og for mye.

Jeg har prøvd botox begge steder du nevner, og personlig vil jeg bare anbefale å ta «sinnarynken», da lammelse av smilerynkene gjorde området ganske dødt, på meg ble smil og øyne rart, jeg likte det ikke. Det er også signaler fra disse musklene til humørsentre i hjernen, det vil si at man går glipp av signaler fra ekte smil ved å lamme dette området. Men det er vanlig å ta botox her, så mange trives sikkert fint med det. Har ikke oppettholdt botox-bruk jevnlig, og jeg tror jeg ser akkurat lik ut som jeg ville vært uten å ha brukt det. Så vær forberedt på å ta det fast hver 2.-4. måned fremover for å forebygge og behandle rynkene.

Anonymkode: 915e2...8c5

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler å ta kun sinnarynken. Ikke crows feet eller pannen. Jeg tar kun baby Botox i sinnarynken. Det gjør at jeg fremdeles kan bevege den, men at musklene må jobbe litt mer, slik at vanlig mysing på grunn av sol o.l. ikke fører til varig rynke. Betaler rundt 3000 for dette. Man begynner å se effekt etter 4-5 dager, men full effekt er først etter 14 dager.

Anonymkode: 046ea...7ad

AnonymBruker
Skrevet

Godta deg selv som du er :) Botox/fillere er og blir galskap.

Anonymkode: c0397...f3a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er ikke synlig like etter behandlingen, utover at det er røde prikker etterpå siden man tross alt blir stukket med en sprøyte.

Men effekten tar en stund for å sette inn, 14 dager for full effekt. 

Jeg ville tatt lite første gang - heller for lite enn for mye. Kanskje bare teste et av områdene? For det er ingen vei tilbake om du ikke liker det, da må du bare vente til det har gått ut. Jeg fikk for mye første gangen, og fikk "spock brow" - brynene ble lammet innerst der ved sinnarynken, men hadde full bevegelse ytterst - så det var bare den delen som løftet seg hver gang jeg hevet øyebrynet 🤣

Man skal også bli litt vant med det selv. Ikke ta så mye at man bare står der etter to uker og ser seg i speilet og tenke at man ikke kjenner seg selv igjen (andre merker det ikke nødvendigvis, men selv når det er satt godt så vil man selv se det godt når man vet og står og skjærer grimaser i speilet)

Anonymkode: 8e2c1...fe7

Skrevet

Trist å henge seg i naturlige smårynker så ung. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg tar fredag etter jobb. Hos meg ser det ut som jeg har fått kviser eller insektstikk noen timer i etterkant. 

Anonymkode: e4acf...fcc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...