AnonymBruker Skrevet 28. mars #21 Skrevet 28. mars Jeanett87 skrev (4 timer siden): Hei. siden vi barnebarna var små så har vi opplevd vår mormor som sint og ufin. Bestefar var derimot verdens beste. De siste årene har hun vært direkte ufin mot flere familie medlemmer. Kalt de tykke osv. Både hun og bestefar mistet førerkortet for en del år tilbake og ble derfor avhengig av at barna deres samt oss barnebarna kjørte de rundt. Bestefar var alltid takknemlig og en fryd og hjelpe mens mormor sjeldent takker eller viser til å sette pris på det. I fjor toppet det seg. Bestefar døde dessverre av sykdom og mormor ble verre. Ringte og skjelte ut meg og min samboer i oktober for ting hun ikke har noe med og deretter min bror. Altså vi snakker at hun rett og slett slengte dritt. Min bror og jeg har valgt og ta avstand fra henne. Likevel kan jeg kjenne på en noe dårlig samvittighet innimellom ettersom hun fremdeles kjøper påskeegg til mine barn (sine oldebarn). Hva ville dere gjort i min situasjon? Synes det er viktig å legge til at hun stadig vekk opp igjennom årene har kommet med stikk og stygge kommentarer til samtlige av oss. Men i fjor toppet det seg og det gikk for langt. Damen har selv lagt opp til det. Vet det er vanskelig. Stå på ditt. Har vokst opp med manipulerende slemme foreldre og det var ekstremt vanskelig å ta avstand, først når jeg fikk barn selv tok jeg steget for å skjerme de. Aldri hatt det bedre! Ingen vil være med slike folk, de må skjønne det selv.. Anonymkode: e4a86...f92
AnonymBruker Skrevet 30. mars #22 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 17.08): Som slektsforsker støtter jeg denne. Min mormor gikk for å være "sint". Etter å ha fått innblikk i hennes historie og hennes foreldre sin historie, så skjønner jeg hvorfor. Og dette er ting som slekta ikke visste noe om (bl.a. min mor og min tante). Husk at alle er produkt av SIN barndom igjen. Det kan ligge noe der. Anonymkode: c4622...676 Man kan være et produkt av sin egen barndom og likevel holdes ansvarlig. Jeg har to mennesker jeg har valgt lavkontakt med, for sier du noe litt feil, så får du groteske ting slengt etter deg. Begge hadde traumatiske barndommer, begge er narsissistiske som et resultat. Og begge har ødelagt familiene sine igjen. Anonymkode: de6bc...436
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå