AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Dere som jobber i barnehage... Hvilke utdannelser har de andre med 100 % fast stilling? Jeg skjønner det er flest av barne og ungdomsarbeidere og barnehagelærere. Men er det noe annet også? Anonymkode: b49f1...6b2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars Jeg har bachelor i barnehagelærer og videreutdanning i veiledning ☺️ Anonymkode: 88a7d...368
AnonymBruker Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Ingen andre relevante utdannelser. En del som har forskjellige masterer i tillegg til bachelor som barnehagelærer da. Barnehagelærer er en profesjonsstudie og en beskyttet tittel, så med mindre det ikke er søkere til stilling som Barnehagelærer/pedagogisk leder med riktig utdanning, så kan du ikke få denne stillingen uten. Og får du den da, er det på tidsbegrenset disp. Anonymkode: 2cec3...ae4
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Ingen andre relevante utdannelser. En del som har forskjellige masterer i tillegg til bachelor som barnehagelærer da. Barnehagelærer er en profesjonsstudie og en beskyttet tittel, så med mindre det ikke er søkere til stilling som Barnehagelærer/pedagogisk leder med riktig utdanning, så kan du ikke få denne stillingen uten. Og får du den da, er det på tidsbegrenset disp. Anonymkode: 2cec3...ae4 Hva med barne og ungdomsarbeider stillinger da? Er vernepleier. Vet det søkes om innimellom men svært sjeldent så lurte på om det var sjanse likevel.... Evt. til lønna som en barne og ungdomsarbeider. Anonymkode: b49f1...6b2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #5 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 17.47): Hva med barne og ungdomsarbeider stillinger da? Er vernepleier. Vet det søkes om innimellom men svært sjeldent så lurte på om det var sjanse likevel.... Evt. til lønna som en barne og ungdomsarbeider. Anonymkode: b49f1...6b2 Ingen vet? Anonymkode: b49f1...6b2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #6 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 17.47): Hva med barne og ungdomsarbeider stillinger da? Er vernepleier. Vet det søkes om innimellom men svært sjeldent så lurte på om det var sjanse likevel.... Evt. til lønna som en barne og ungdomsarbeider. Anonymkode: b49f1...6b2 Du kan bygge på med en master i noe spes. Ped relatert kanskje? Hvis ikke må du nesten kontakte en barnehage og spør. Anonymkode: 9d7ee...4b8
AnonymBruker Skrevet 30. mars #7 Skrevet 30. mars Oftest er det Barnehagelærere, barne-og ungdomsarbeider og assistenter/ufaglærte, men også en del i spessped-team (da er det alt mulig av titler som går under det, assistenter, vernepleiere, sykepleiere, spessped, assistenter, barne og ungdomsarbeidere osv osv), men også barnevernspedagoger kan være pedagogiske ledere i barnehage. Anonymkode: 1ba20...4f3 1
AnonymBruker Skrevet 30. mars #8 Skrevet 30. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 15.09): Dere som jobber i barnehage... Hvilke utdannelser har de andre med 100 % fast stilling? Jeg skjønner det er flest av barne og ungdomsarbeidere og barnehagelærere. Men er det noe annet også? Anonymkode: b49f1...6b2 Da må bygge på med småbarnsped Anonymkode: 322b9...b30
AnonymBruker Skrevet 31. mars #9 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (På 28.3.2026 den 17.40): Ingen andre relevante utdannelser. En del som har forskjellige masterer i tillegg til bachelor som barnehagelærer da. Barnehagelærer er en profesjonsstudie og en beskyttet tittel, så med mindre det ikke er søkere til stilling som Barnehagelærer/pedagogisk leder med riktig utdanning, så kan du ikke få denne stillingen uten. Og får du den da, er det på tidsbegrenset disp. Anonymkode: 2cec3...ae4 Nei, førskolelærer er verken en profesjonsutdanning eller beskyttet tittel. Anonymkode: 33e1a...9c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #10 Skrevet 31. mars De som jobber i barnehager har: Førskolelærer Pedagogikk bachelor Baenevernpedagog bachelor Anonymkode: 33e1a...9c3
AnonymBruker Skrevet 31. mars #11 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Nei, førskolelærer er verken en profesjonsutdanning eller beskyttet tittel. Anonymkode: 33e1a...9c3 Jo, det er faktisk det. Anonymkode: cde5a...75a
AnonymBruker Skrevet 31. mars #12 Skrevet 31. mars AnonymBruker skrev (20 timer siden): Nei, førskolelærer er verken en profesjonsutdanning eller beskyttet tittel. Anonymkode: 33e1a...9c3 Eh, jo. Hilsen førskolelærer Anonymkode: ffdeb...e1f
AnonymBruker Skrevet 1. april #13 Skrevet 1. april Jeg har 100%fast stilling- fagbrev som b&u arbeider. Anonymkode: cc0d8...822
AnonymBruker Skrevet 1. april #14 Skrevet 1. april I barnehager jobber det hovedsakelig barne-og ungdomsarbeidere med fagbrev, barnehagelærere med eller uten videreutdanning og assistenter. Jeg er sosionom (bachelor i sosialt arbeid) og har videreutdanning innen krisehåndtering og traumebehandling (30 sp) samt 30sp innen migrasjonsteori. Søkte på en stilling som barnehagelærer bare for gøy, for å se om det kunne være et alternativ til jobben jeg har nå i offentlig forvaltning. Vet at de har slitt med å finne kvalifiserte søkere. Kom på intervju og alt, fikk tilbud om stilling men de kunne ikke lønne meg som annet enn fagarbeider siden jeg ikke har pedagogikk… Takket høflig nei, bytter ikke ut 4 års høyskole-lønn med fagarbeider-lønn. Og bytter heller ikke ut lett kontorjobb og fleksitid med å springe på «gulvet» en hel dag og slite meg ut for luselønn, hvor de får min kompetanse gratis. Ville tapt ca 170 000 i året på det. Greit nok at jeg er helsefagarbeider i bunnen, men det var en årsak til at jeg har brukt 4 år på univeritetet for å få den bacheloren og den kompetansen jeg har i dag. Da lar jeg meg ikke utnytte. Så du kan nok få jobb, me du får ikke den lønna du skulle hatt. Så mitt råd: hold deg til «ditt eget» felt. Ikke la kompetansen din utnyttes uten lønnskompensasjon. Anonymkode: d380d...f3c
AnonymBruker Skrevet 1. april #15 Skrevet 1. april AnonymBruker skrev (2 timer siden): I barnehager jobber det hovedsakelig barne-og ungdomsarbeidere med fagbrev, barnehagelærere med eller uten videreutdanning og assistenter. Jeg er sosionom (bachelor i sosialt arbeid) og har videreutdanning innen krisehåndtering og traumebehandling (30 sp) samt 30sp innen migrasjonsteori. Søkte på en stilling som barnehagelærer bare for gøy, for å se om det kunne være et alternativ til jobben jeg har nå i offentlig forvaltning. Vet at de har slitt med å finne kvalifiserte søkere. Kom på intervju og alt, fikk tilbud om stilling men de kunne ikke lønne meg som annet enn fagarbeider siden jeg ikke har pedagogikk… Takket høflig nei, bytter ikke ut 4 års høyskole-lønn med fagarbeider-lønn. Og bytter heller ikke ut lett kontorjobb og fleksitid med å springe på «gulvet» en hel dag og slite meg ut for luselønn, hvor de får min kompetanse gratis. Ville tapt ca 170 000 i året på det. Greit nok at jeg er helsefagarbeider i bunnen, men det var en årsak til at jeg har brukt 4 år på univeritetet for å få den bacheloren og den kompetansen jeg har i dag. Da lar jeg meg ikke utnytte. Så du kan nok få jobb, me du får ikke den lønna du skulle hatt. Så mitt råd: hold deg til «ditt eget» felt. Ikke la kompetansen din utnyttes uten lønnskompensasjon. Anonymkode: d380d...f3c Du har jo en helt annen utdanning. Ville du søkt på jobb som ingeniør eller ergoterapeut og forventet lønn deretter også? Anonymkode: 322b9...b30
AnonymBruker Skrevet 1. april #16 Skrevet 1. april Du kan jobbe i barnehage som støtteressurs/ støttepedagog, med ekstra oppfølging og tilrettelegging for barn med særskilte behov. Det er en sært givende jobb hvor vernepleiere ofte kan være ettertraktet grunnet kunnskap om utviklingsforsinkelser, autisme osv. Lønnen er det samme som støtteressurser med annen utdannelse, ofte samme lønnstrinn eller bittelitt under pedagogiske ledere i barnehagene. Anonymkode: 8009f...9ea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå