AnonymBruker Skrevet 28. mars #1 Skrevet 28. mars Han sier at han tar det i flere ledd, feks han tar alt på en gang. Sengetøy på 90, undertøy på 60, og vanlige klær på 30/40. Med andre ord han stapper alt i maskina, vasker først alt på feks 40, så tar han ut den første vasken. Neste runde er 60 kjapp vask på undertøy fordi det har jo allerede blitt vasket på 40.. så tar han ut undertøyet og vasker på korteste 90 for det også har jo fått forvask. Jeg fikk ikke lov å vaske først undertøy og så andre klær for da sløser jeg med strøm og vann. Er dette en vanlig måte å gjøre det på, er det bare jeg som ikke er opplyst? Anonymkode: 922b5...212 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #2 Skrevet 28. mars Den metoden er jo helt idiotisk. En helt egen oppfinnelse, som bruker mye mer vann og ressurser enn å vaske separat. Han har kanskje OCD? Anonymkode: a209a...10a 31 2
blåbærpai Skrevet 28. mars #3 Skrevet 28. mars Hahaha, villeste jeg har lest på lenge🤣 dette er selvfølgelig ikke normalt. 33
AnonymBruker Skrevet 28. mars #4 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Den metoden er jo helt idiotisk. En helt egen oppfinnelse, som bruker mye mer vann og ressurser enn å vaske separat. Han har kanskje OCD? Anonymkode: a209a...10a blåbærpai skrev (2 minutter siden): Hahaha, villeste jeg har lest på lenge🤣 dette er selvfølgelig ikke normalt. Han sier at det er mer økonomisk fordi da må ikke 60 og 90 graders vaskene vaske så lenge, at det har fått forvask.. 😅 Anonymkode: 922b5...212 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Skrevet 28. mars Aldri hørt om.. Vet ikke hvor hygienisk det er. Tror ikke han sparer på det heller. Alle vanlige klær trenger ikke nødvendigvis en full vask hver gang heller, så det blir unødvendig slitasje på klærne i tillegg her. Anonymkode: 028b6...466 6
Snok1 Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars Du må stoppe sløsingen av strøm, vann og såpe. Du har en samfunnsoppgave her. 3 2
Brukerano Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars Men så han vasker ting som trenger 90 grader sammen med 40 grader? Slik at eventuelt bakterier fra 90 overføres til 40? jeg forstår oppriktig ikke opplegget her 21 3
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars Merkelig måte og gjøre det på. Men han har vel sin sjarme. Anonymkode: 81ddd...2e3
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars Hvis det funker for ham, så er vel bare la han holde på.
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars Det er en grunn til at noe trenger 60 og 90, dvd det er skittent. Når de klærne ligger og koser seg på 40 grader så blir ikke 40 graders-klærne noe renere. Tvert imot. Miljø og sløsing er det minste problemet her. Anonymkode: e902f...daa 11 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars Grønnsaksvaffel skrev (1 minutt siden): Hvis det funker for ham, så er vel bare la han holde på. Spørsmålet er jo om det funker? Så vil han at jeg skal gjøre det samme Anonymkode: 922b5...212
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars Men det er jo en grunn til at du vasker f.eks. undertøy på varmere grader. Vil du at alle klærne dine ukenslit bader i en undertøyssuppe på 40 grader? ÆSJ! Anonymkode: 23758...ff4 2 2
Grønnsaksvaffel Skrevet 28. mars #13 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Spørsmålet er jo om det funker? Så vil han at jeg skal gjøre det samme Anonymkode: 922b5...212 Han gjør som han vil og du gjør som du vil. Verre er det ikke.
AnonymBruker Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars Et eksempel på en som ikke har lært av mora si hvordan man vasker klær… Anonymkode: 2ac66...bac 5
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Spørsmålet er jo om det funker? Så vil han at jeg skal gjøre det samme Anonymkode: 922b5...212 IKKE gjør som han!! Anonymkode: 89b21...5c3 4 5
Hjerte Skrevet 28. mars #16 Skrevet 28. mars Det vil jeg tro er en helt unik måte å gjøre det på. Neppe helseskadelig, men jeg ville insistert på å få ta min egen klesvask om det ble felles husholdning. 2
Lillemy8 Skrevet 28. mars #17 Skrevet 28. mars For å spare strøm kan dere hvertfall droppe 90 grader, 60 holder i massevis for å bli kvitt bakterier, svette og evt midd. 90 grader/kokvask kan man gjøre en sjelden gang og da mest for å «rense» maskina. Enig i at dette høres ut som en dum ide med tanke på slitasje av tøyet dessverre… Ville vasket «normalt» 4
AnonymBruker Skrevet 28. mars #18 Skrevet 28. mars Jeg hadde tenkt at det var skikkelig ekkelt om typen min gjorde det. Som flere nevner her: klærne som vaskes på 60 og 90 grader er mer skitne enn de som tas på 30 eller 40. Han legger alt i samme vask, så bakterier fra 90-graders vasken kommer på det han tar ut først som er vasket på 30 grader. Æsj. I tillegg tenker jeg at det som skal vaskes på 60 eller 90 ikke bør vaskes bråkjapt på riktig temperatur, men lenge nok. Anonymkode: e2711...524 2 2
Blåttvann Skrevet 28. mars #19 Skrevet 28. mars (endret) AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Han sier at han tar det i flere ledd, feks han tar alt på en gang. Sengetøy på 90, undertøy på 60, og vanlige klær på 30/40. Med andre ord han stapper alt i maskina, vasker først alt på feks 40, så tar han ut den første vasken. Neste runde er 60 kjapp vask på undertøy fordi det har jo allerede blitt vasket på 40.. så tar han ut undertøyet og vasker på korteste 90 for det også har jo fått forvask. Jeg fikk ikke lov å vaske først undertøy og så andre klær for da sløser jeg med strøm og vann. Er dette en vanlig måte å gjøre det på, er det bare jeg som ikke er opplyst? Anonymkode: 922b5...212 Det gir jo null mening. Så alle 40°-klærne hans er fulle av tarmbakterier og midd og dette går han rundt med, mens sengetøyet er renest av alt? 🤣 En full maskin vasker også dårlig, så klærne hans blir jo mer møkkete enn renere. Skorter det på andre ting i topplokket hans også? Er han litt enkel eller full av rare ideer som at jorda ikke varmes opp av sola men av lavaen fra jordas kjerne? Er jorda flat? Han sparer ikke strøm heller. Og sengetøy trenger ikke kokvaskes. Det koster vel ca 2kr å kjøre en klesvask med en ny vaskemaskin. Du får vippse han en 10-er i måneden da, hvis det er så viktig for han. Nei dette var rart, hadde slitt enormt med å ta fyren seriøst. Tror jeg hadde mistet respekten for han faktisk, eller jeg hadde tenkt at han var lettere PU. Endret 28. mars av Blåttvann 6
Kratos Skrevet 28. mars #20 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Neste runde er 60 kjapp vask på undertøy fordi det har jo allerede blitt vasket på 40.. så tar han ut undertøyet og vasker på korteste 90 for det også har jo fått forvask. Hvorfor vasker han undertøyet totalt tre ganger, inkludert 40-gradersvasken..?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå