AnonymBruker Skrevet 27. mars #1 Skrevet 27. mars Jeg søkte på en ny jobb og etter intervjuet, så ble jeg tilbudt jobben. Takket ja på telefon og skulle få tilsendt arbeidskontrakt på mail for digital signering. Jeg åpnet kontrakten og hadde noen spørsmål vedr lønn, som jeg sendte på mail. Fikk svar tilbake. Denne kontrakten med signering hadde en frist med klokkeslett, men dessverre blingsa jeg på klokkeslettet. Så da jeg skulle signere så var linken stengt. Jeg fikk panikk og sendte mail til leder og beklaget at jeg hadde blingsa med klokkeslettet. Fikk ingen svar. Så mottok jeg en mail to dager etter med at siden jeg ikke signerte innen fristen, så var stillingen utlyst igjen.Det stod også i mailen om jeg fortsatt var interessert så kunne jeg søke på nytt. Jeg ringte og sendte mail igjen, men ingen svar. Dagen etter ringte leder og kjeftet på meg for at jeg ikke hadde signert innen fristen. Siden jeg ikke hadde signert var jeg ikke en person hun ville ha meg med på laget. Dette var en kommunal stilling i kommunen. Jeg vet at jeg var dessverre for sen, men kan hun nekte meg jobben for det?! Nå vil jeg ikke jobbe der etter at hun kjeftet på meg da!! Anonymkode: 04deb...5a1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #2 Skrevet 27. mars Du fikk et tilbud og en frist. Blingsing på noe så viktig inngir ikke tillit. Jeg er enig med sjefen. Anonymkode: 6e89b...73b 9 2
AnonymBruker Skrevet 27. mars #3 Skrevet 27. mars Når du ikke klarer å overholde noe så viktig, hvordan er det da med nøyaktighet i jobben? Her ga du et dårli ginntryk, du burde signert med en gang du fikk svar om det du lurte på. Anonymkode: aad24...e8f 5
AnonymBruker Skrevet 27. mars #4 Skrevet 27. mars Å ikke klare noe så elementært som å signere kontrakten sin innen en gitt frist sier mye om deg. Ergo får det konsekvenser for deg. Din reaksjon i ettertid bekrefter inntrykket. Anonymkode: 7662a...210 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #5 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Så mottok jeg en mail to dager etter med at siden jeg ikke signerte innen fristen, så var stillingen utlyst igjen.Det stod også i mailen om jeg fortsatt var interessert så kunne jeg søke på nytt. Jeg ringte og sendte mail igjen, men ingen svar. Anonymkode: 04deb...5a1 Du fikk beskjed om at du kunne søke på nytt, ikke sende flere eposter og ringe. Anonymkode: c5d2c...5f6 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #6 Skrevet 27. mars Veldig firkantet opplegg og ville heller ikke jobbet for en som kjeftet for sånt. Så bare vær glad du. Når det er sagt - dette var IKKE rett situasjon å blingse i 😅 De får jo dårlig inntrykk, så klart. Se for deg du glemmer tiden for intervju, og så bare si "whoopsie, det glemte jeg visst", du skjønner vel at selv at man da bare kan trekke seg fra hele prosessen med en gang. Alle kan drite seg ut, alle driter seg jo ut mange ganger på jobb i løpet av et arbeidsliv. Men dette er den ene gangen du bare IKKE kan drite deg ut. Anonymkode: 42684...332 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. mars #7 Skrevet 27. mars AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Når du ikke klarer å overholde noe så viktig, hvordan er det da med nøyaktighet i jobben? Her ga du et dårli ginntryk, du burde signert med en gang du fikk svar om det du lurte på. Anonymkode: aad24...e8f OMG…. Vi opplever innimellom at folk ikke signerer innen fristen. Vi tar også selvsagt hensyn til evt spørsmål. Uansett, så sender vi ut kontrakten på nytt, hvis ikke søker har sagt nei, før vi stopper prosessen. Anonymkode: c05fa...cc5 3
AnonymBruker Skrevet 27. mars #8 Skrevet 27. mars Jeg klarte også det kunststykket å signere for sent 🙉 Til mitt forsvar var jeg på ferie og jeg fikk kort tid på meg. Men selvsagt mitt ansvar likevel. Heldigvis har jeg en kjempegrei sjef som tok det fint og sendte på nytt. Men hadde jeg fått responsen du fikk hadde jeg nok sendt inn søknaden på nytt om du virkelig ønsker jobben og ellers vært ydmyk. Ikke mas mer. Anonymkode: fdb8b...dec
AnonymBruker Skrevet 28. mars #9 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg søkte på en ny jobb og etter intervjuet, så ble jeg tilbudt jobben. Takket ja på telefon og skulle få tilsendt arbeidskontrakt på mail for digital signering. Jeg åpnet kontrakten og hadde noen spørsmål vedr lønn, som jeg sendte på mail. Fikk svar tilbake. Denne kontrakten med signering hadde en frist med klokkeslett, men dessverre blingsa jeg på klokkeslettet. Så da jeg skulle signere så var linken stengt. Jeg fikk panikk og sendte mail til leder og beklaget at jeg hadde blingsa med klokkeslettet. Fikk ingen svar. Så mottok jeg en mail to dager etter med at siden jeg ikke signerte innen fristen, så var stillingen utlyst igjen.Det stod også i mailen om jeg fortsatt var interessert så kunne jeg søke på nytt. Jeg ringte og sendte mail igjen, men ingen svar. Dagen etter ringte leder og kjeftet på meg for at jeg ikke hadde signert innen fristen. Siden jeg ikke hadde signert var jeg ikke en person hun ville ha meg med på laget. Dette var en kommunal stilling i kommunen. Jeg vet at jeg var dessverre for sen, men kan hun nekte meg jobben for det?! Nå vil jeg ikke jobbe der etter at hun kjeftet på meg da!! Anonymkode: 04deb...5a1 Gud bedre 😳. Nei her vil du IKKE jobbe! Anonymkode: 6d889...4d4
AnonymBruker Skrevet 28. mars #10 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du fikk beskjed om at du kunne søke på nytt, ikke sende flere eposter og ringe. Anonymkode: c5d2c...5f6 Alvorlig talt. Helt naturlig av TS! Anonymkode: 6d889...4d4
AnonymBruker Skrevet 28. mars #11 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): OMG…. Vi opplever innimellom at folk ikke signerer innen fristen. Vi tar også selvsagt hensyn til evt spørsmål. Uansett, så sender vi ut kontrakten på nytt, hvis ikke søker har sagt nei, før vi stopper prosessen. Anonymkode: c05fa...cc5 Dette er en løsningsorientert og profesjonell måte å gjøre det på. Da sitter andre igjen med et godt inntrykk av bedriften. Anonymkode: 6d889...4d4 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #12 Skrevet 28. mars hvis det ligger i stillingen at det er viktig å ha fokus på tidsfrister og levering innen en frist og du blingser på dette alt i annsettelsesfasen skjønner jeg lederen som sier du er en dårlig match for dem. Anonymkode: 94131...7a3
Snok1 Skrevet 28. mars #13 Skrevet 28. mars Jeg var i et andregangsintervju til en stilling jeg hadde veldig lyst på. Tidlig i intervjuet kom det fram at jeg hadde glemt å forberede en viktig og spesifikk oppgave til intervjuet. Da dette kom fram og det ikke fantes noen akseptabel forklaring på hvorfor jeg ikke hadde utført oppgaven, reiste jeg meg og takket for interessen og tiden deres og forlot intervjuet. Når man ikke klarer enkle oppgaver på merkedager, har man ingen troverdighet på å kunne levere kvalitet over tid under tidspress. Man har misbrukt sjansen til å gi et godt inntrykk. Det er bare å lære av feilen, bevege seg videre og skape nye muligheter. 2
AnonymBruker Skrevet 28. mars #14 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): hvis det ligger i stillingen at det er viktig å ha fokus på tidsfrister og levering innen en frist og du blingser på dette alt i annsettelsesfasen skjønner jeg lederen som sier du er en dårlig match for dem. Anonymkode: 94131...7a3 Det gir et dårlig inntrykk ja, men å generalisere ut fra det viseret høyt nivå av fordommer. Anonymkode: 6d889...4d4
AnonymBruker Skrevet 28. mars #15 Skrevet 28. mars Snok1 skrev (1 time siden): Jeg var i et andregangsintervju til en stilling jeg hadde veldig lyst på. Tidlig i intervjuet kom det fram at jeg hadde glemt å forberede en viktig og spesifikk oppgave til intervjuet. Da dette kom fram og det ikke fantes noen akseptabel forklaring på hvorfor jeg ikke hadde utført oppgaven, reiste jeg meg og takket for interessen og tiden deres og forlot intervjuet. Når man ikke klarer enkle oppgaver på merkedager, har man ingen troverdighet på å kunne levere kvalitet over tid under tidspress. Man har misbrukt sjansen til å gi et godt inntrykk. Det er bare å lære av feilen, bevege seg videre og skape nye muligheter. På intervju er det selvfølgelig noe helt annet om det skjer, da konkurrerer du med mnge andre gode kandidater og skjønner at du neppe vil nå opp. Å generalisere ut fra det til hvordan du hadde prestert i jobben, er ikke mulig. Å tro at det er det, er fordommer. Anonymkode: 6d889...4d4
Snok1 Skrevet 28. mars #16 Skrevet 28. mars AnonymBruker skrev (4 timer siden): Å generalisere ut fra det til hvordan du hadde prestert i jobben, er ikke mulig. Å tro at det er det, er fordommer. Jeg generaliserer ikke, på ingen måte. Jeg forteller bare at jeg forstår hvordan hvilket inntrykk dette etterlater i situasjonen, og at jeg klarer å handle ut fra dette i den gitte situasjonen. Dette er spesifikt, ikke generaliserende. 1
AnonymBruker Skrevet 31. mars #17 Skrevet 31. mars Jeg er med på å ansette rundt 50 personer årlig, enda, etter 7 år, har ingen blingset på å signere innen frist. Det hadde gitt meg et vært dårlig inntrykk, særlig når det har vært kommunikasjon der du har fått svar på det du lurte på. Det hadde ikke framstått som at jobben egentlig var viktig for deg. Anonymkode: 9ea55...59f
AnonymBruker Skrevet 31. mars #18 Skrevet 31. mars Jeg har vært personalleder i 12 år og har ALDRI opplevd at noen ikke har signert arbeidsavtale innen fristen. Har heller aldri hørt om at det har skjedd. Hadde fått vanvittig dårlig inntrykk av deg og hadde uansett fått nummer to på listen til å signere før du fikk ny sjanse (gitt konteksten din - du var ikke innlagt på akutten eller noe). Anonymkode: f9035...268 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå