Gjest gjest1 Skrevet 10. april 2006 #21 Skrevet 10. april 2006 Jeg liker at tråder sklir ut jeg da... Dette er vel som å banne i kjerka (men det har jeg også gjort mye, så)
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #22 Skrevet 10. april 2006 Hm, det kommer vel litt an på. Om noen starter en tråd om marsipan og noen kommer inn for å fortelle om den nye buksa si, så synes jeg det må være greit å styre inn på rett spor igjen.
Cand alt Skrevet 10. april 2006 #23 Skrevet 10. april 2006 Om du legger inn et leserinnlegg i en avis, så har du ingen kontroll over hvilken respons du får, men du må alikevel regner med at folk vil svare deg utifra sitt synspunkt. Takler du ikke det, bør du slutte å skrive. Det samme gjelder her inne vil jeg tro. Er det en gedigen avsporing på gang bør mod. fjerne den eller dele tråden eller så bør dere la være å svare på den.
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #24 Skrevet 10. april 2006 Enig med hun som cand alt! Det er noe med at det går an å overse fjas og fjås...
Gjest Okkupanten Skrevet 10. april 2006 #25 Skrevet 10. april 2006 Hva synes du? ← Som trådtstarter er man gjerne veldig opptatt av å få svar på "sitt" spørsmål/ problem. Skjønner at det er frustrerende at noen "stjeler" tråden, men jeg synes det er mer fasinerende å følge hvordan tråder utvikler seg og pleier av og til å bidra til å spore dem av. Hvis du sitter sammen med gjengen IRL og forteller ett eller annet som du så vil ha respons på, kan du banne på at noen andre i gjengen begynner å fortelle om seg og sitt. Det er altså helt vanlig i muntlig dialog, og dette forumet er til tross for å være skriftlig i form SVÆÆÆRT muntlig.
loffen Skrevet 10. april 2006 #26 Skrevet 10. april 2006 Men sånn er det jo når man diskuterer og prater ansikt til ansikt også, at man sporer av litt og samtalen dreier i en annen retning. Det er da bare naturlig. Nå mener jeg ikke at man skal begynne å snakke om noe helt annet, men avsporinger kan jo være interessant. Det får man tåle. Ellers går det jo an å minne folk på hva det egentlig var man ville diskutere hvis det tar helt av.
Gjest Miloine Skrevet 10. april 2006 #27 Skrevet 10. april 2006 (endret) Det er jo gjerne sånn at de første svarene du får, dreier seg om spørsmålet til tråstarter. Så sier noen:"jeg hadde det sånn og sånn" bla, bla, bla" Da sier neste mann at "jammmen da bør DU bla, bla, bla" så er tråden sporet litt av. Det er vel ganske vanlig, uten at det nødvendigvis er en uting! ........for like etterpå kommer det noen som leser trådstarter, og svarer på det trådstarter spurte om. Sånn må man vel regne med! Er enig med "loffen" Sånn er det til dagligdags også! Vi snakker, samtalen utvikler seg, og vips så snakker man om noe som ikke hadde med utgangspunktet å gjøre i det hele tatt! Eks: Vi sitter å prater om en strikeoppskrift en eks fant i et ukeblad. Alle sier, ååå, ja, det ukebladet ja! Masse prat om ukebladet og dets strikkeopskrifter. Så sier en" jammen det ukebladet har masse fint om mat også" Så har diskusjonen gådt over til matoppskrifter. Matoppskriften innholder eks carry, den ene sier at den ikke liker carry, da begynner man å snakke om krydder. osv.... Endret 10. april 2006 av Miloine
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 10. april 2006 #28 Skrevet 10. april 2006 kloke og sanne ord fra Miloine igjen
Gjest Gjest Skrevet 10. april 2006 #29 Skrevet 10. april 2006 At samtalen utvikler seg er greit så lenge trådstarteren samtidig får svar på sitt spørsmål. Jeg synes at de som starter en tråd bør få "eie" og styre den litt!
Gjest Miloine Skrevet 10. april 2006 #30 Skrevet 10. april 2006 (endret) At samtalen utvikler seg er greit så lenge trådstarteren samtidig får svar på sitt spørsmål. Jeg synes at de som starter en tråd bør få "eie" og styre den litt! ← Er enig med første og halve andre setningen din. Endret 11. april 2006 av Miloine
Gjest Okkupanten Skrevet 11. april 2006 #31 Skrevet 11. april 2006 Ja, det er litt forskjell på debatt og monolog, liksom...
Mossa Skrevet 11. april 2006 #32 Skrevet 11. april 2006 Tror det er umulig å eie en tråd her inne! Har først en samtala sklidd ut, får neppe TS den på bane igjen...uansett hvor mye h*n hyler om det. Det er i allefall det jeg har oppfattet. At en tråd raskt kan ta andre veier enn hva som egentlig var meningen kan noen ganger gjøre tråden mer spennende. Og slik er jo ofte en diskusjon irl også, man starter ett sted, og ender opp en helt annen plass!! Men det er selvsagt ikke greit at noen til stadighet avsporer tråder som TS desperat forsøker å få noen gode råd og innspill i...og da er det også greit at "eieren" av tråden er innom å river litt kjeft for å få samtalen tilbake til det sporet som opprinnelig var meningen. For fjas og diskusjoner om eyeliner og gulrøtter i en tråd om svigermor fra helvete, ødelegger liksom muligheten for en å få noen fornuftige innspill (med mindre akkurat disse tingene hadde en klar sammenheng med dama å gjøre)
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå