AnonymBruker Skrevet 8. april #61 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Kan en tegne slik forsikring på barn også, eller går det innunder barneforsikring? Anonymkode: 897db...254 På ho vi fikk forsikring på så har ho uføreforsikring på engangs utbetaling på 1 mill, og 1500kr mnd, som kan evnt økes når ho blir 20 år, sa forsikring vi har Beste er å lese hva deres barneforsikring sier. Her så kan ikke ungdommen endre selskap pga diagnose som kom ved 4 års alder, så vil ikke kunne få tegnet ny forsikring utenom evnt ulykke hvis den blir sagt opp Anonymkode: 9d3ff...a5e
AnonymBruker Skrevet 8. april #62 Skrevet 8. april AnonymBruker skrev (På 26.3.2026 den 21.42): Ja. Jeg jobber innenfor bank/forsikring. Det aller beste rådet jeg gir foreldre når det kommer til forsikring er å tegne barneforsikring som inkluderer uførepensjon. Når denne faller ut når barnet fyller 23 så kan vedkommende velge å videreføre dekningen UTEN nytt helseerklæringsskjema. For unge voksne anbefaler jeg på det sterkeste å tegne så tidlig som mulig, fy søren så viktig det er!! Anonymkode: b6fcb...816 Støtter denne. Mitt datter på 16 fikk akkurat utbetalt 2 millioner etter en ulykke for noen år siden. Det hadde blitt vanskelig for henne å tegne uføreforsikring nå... Anonymkode: ae8f7...904
AnonymBruker Skrevet 9. april #63 Skrevet 9. april AnonymBruker skrev (På 4.4.2026 den 1.01): Nei, har ikke annet enn gjennom jobben og forbundet jeg er medlem av. Men et spørsmål; hvis man sitter igjen med mer utbetalt som ufør eller på AAP, vil ikke det kunne virke mot sin hensikt på å få folk ut i jobb? Dette spørsmålet er ikke til dem som helt åpenbart ikke kan jobbe og er ikke spydig ment, kun fordi jeg oppriktig lurer på om dette er noe folk kan spekulere i, som med trygdesvindel. Anonymkode: 4b804...61c Min (private) uføreforsikring har avgrensning i utbetalingssum slik at man ikke skal ende opp med å få mer utbetalt enn man ville fått om man var i jobb. Hvordan de kontrollerer det aner jeg ikke, for meg er ikke det aktuelt da jeg ikke når den summen tross totalt tre ulike uføreforsikringer (fagforening, jobb og privat). Kan heller ikke helt forstå at det ville vært særlig mange som hadde fått gjennom en slik svindel, både nav og forsikringsselskapet gransket saken min i månedsvis før jeg fikk godkjent aap og forsikringsutbetaling, tross godt dokumenterte fysiske helseutfordringer som krever oppfølging av spesialisthelsetjenesten. Har inntrykk av at særlig forsikringsselskapene har rimelig gode rutiner for å fange opp svindel. Anonymkode: 7d760...c0f
AnonymBruker Skrevet 13. april #64 Skrevet 13. april Nei, tror ikke at jeg får den pga.angst. Anonymkode: 316a5...2d3
Kålrota Skrevet 13. april #65 Skrevet 13. april Jeg måtte si opp min fordi den ble for dyr da jeg ble alene. Da jeg skulle tegne ny, fikk jeg ikke pga kronisk sykdom.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå