tio Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Noen som har forslag til en spennende og morsom bok til en 8-åring (jente), som farmor kan lese for henne?
Smurf26 Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars Kabalmysteriet, Nancy Drew, Bobsey-barna, Barnevaktklubben. Jeg er usikker på om disse er passende for en 8 åring etter dagens standard, men det var i hvert fall bøkene jeg lest da jeg var på den alderen 🤓 1 1
tio Skrevet 25. mars Forfatter #4 Skrevet 25. mars Akkar skrev (6 minutter siden): Anne fra Bjørkely Skal sjekkes, takk for tips. 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #5 Skrevet 26. mars Bøkene til Maria Parr, Emma & Isak: skattejakt og skurkestreker av Helene Nagelhus, bøkene om Milla av Selma Lønning Aarø. Hvis de vil kose seg med noe påsekrim, så er Detekrivbyrå nummer to av Jørn Lier Horst, Maribakken skole og Alba og Finito av Lars Mæhle fine alternativer. Anonymkode: 462bb...e0d 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #6 Skrevet 26. mars Min 8-åring liker godt "Oskar & Eg" bøkene av Maria Parr. Koselige og tankevekkende fortellinger man kan kjenne seg igjen i. Ellers har Musse & Helium - serien av Camilla Brinck har også vært stor suksess her i huset. Anonymkode: 6dbc4...edb 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #7 Skrevet 26. mars Gummi-Tarzan og Otto er et nesehorn av Ole Lund Kirkegaard Anonymkode: ff896...f34 1
AnonymBruker Skrevet 26. mars #8 Skrevet 26. mars Jeg likte Anne Fra Bjørkely, Heidi og absolutt alt av Astrid Lindgren på den alderen. Og Den Uendelige Historie av Michael Ende - kanskje nå, kanskje om et år eller to. Til den dag i dag det aller, aller beste jeg har lest! Anonymkode: d0e8d...deb
WhimsyTea Skrevet 1. april #9 Skrevet 1. april Septimus heap serien av Angie Sage. Skikkelig kakao bok. Hele serien er fin (7 bøker + flere nye satt i samme verden), men den første er rett og slett magisk. Absolutt alle jeg foreslår den til elsker den.
Wonders Skrevet onsdag kl. 10:50 #10 Skrevet onsdag kl. 10:50 Fin bokserie på norsk, er også fin på engelsk.
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:00 #11 Skrevet onsdag kl. 19:00 Hvis ungen liker Isadora Måneblomst, så kan det hun også vil like de andre seriene til forfatteren. Vilma Villblomst og Esmeralda. Det har dog ikke kommet så mange av disse to seriene på norsk enda. Anonymkode: 462bb...e0d
AnonymBruker Skrevet onsdag kl. 19:12 #12 Skrevet onsdag kl. 19:12 Detektivbyrå nr 2 av Jørn Lier horst var (og er) veldig populær her i hus Anonymkode: 8c43c...312
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:57 #13 Skrevet fredag kl. 14:57 Akkar skrev (På 26.3.2026 den 0.21): Anne fra Bjørkely For en Smurf26 skrev (På 26.3.2026 den 0.28): Kabalmysteriet, Nancy Drew, Bobsey-barna, Barnevaktklubben. Jeg er usikker på om disse er passende for en 8 åring etter dagens standard, men det var i hvert fall bøkene jeg lest da jeg var på den alderen 🤓 Uff, Nancy Drew og Bobseybarna er da veldig kjedelige bøker. Anonymkode: ebe91...adf
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 14:58 #14 Skrevet fredag kl. 14:58 Kanskje Ville Vilma-bøkene kan være noe? Anonymkode: ebe91...adf
Smurf26 Skrevet fredag kl. 15:33 #15 Skrevet fredag kl. 15:33 AnonymBruker skrev (35 minutter siden): For en Uff, Nancy Drew og Bobseybarna er da veldig kjedelige bøker. Anonymkode: ebe91...adf Det var bøker jeg likte i den alderen 🤷🏼♀️
AnonymBruker Skrevet fredag kl. 15:36 #16 Skrevet fredag kl. 15:36 Bzzz: verdens minste bankran! Anbefales på det varmeste! Handler om de late guttemyggene som bestemmer seg for å rane blodbanken! 🤣 Jeg vil også slå et slag for Emil i Lønneberget-bøkene 🥹 Anonymkode: 51ad8...359
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå