Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Skal du se?

Elsker Harry og håper serien lever opp til bøkene.

Liker Tobias håper han passer som Harry!

ble veldig skuffet at Pia Tjelta skal være Rakel… vet ikke hvorfor men liker ikke henne så godt… 

Noen som vet hvilken bok serien er tatt fra? Så at Beate er med; husker ikke  hvilke bøker hun er med i? Noen av de siste vel…?

• Liker 9
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Serien er basert på boken Marekors. 

Tror det blir bra! 

Anonymkode: ff6cb...1b5

• Liker 2
  • Hjerte 2
Skrevet

Jeg har store forhåpninger, og jeg liker IKKE bøkene. Samtelmann og Tjelta er alltid solide, og produksjonen er helt sikkert utsøkt og proff.

• Liker 4
Skrevet

Gleder meg til å se! Har ikke noe spesielt forhold til bøkene, men liker skuespillerene så har håp om at det blir en serie jeg kan kose meg med. 

• Liker 2
Skrevet
Amber skrev (10 timer siden):

Skal du se?

Elsker Harry og håper serien lever opp til bøkene.

Liker Tobias håper han passer som Harry!

ble veldig skuffet at Pia Tjelta skal være Rakel… vet ikke hvorfor men liker ikke henne så godt… 

Noen som vet hvilken bok serien er tatt fra? Så at Beate er med; husker ikke  hvilke bøker hun er med i? Noen av de siste vel…?

Samme her egentlig. Hun er ok nok, men jeg hadde mer sett for meg en slik type som f.eks Renate Reinsve i den rollen. Pia er liksom litt mer «rufsete» enn det Renate er, og det er den litt mindre rufsete typen jeg hadde sett for meg at Rakel også er. 

Gleder meg til å se da. Jeg har lest alle bøkene, så jeg er skikkelig fan :) 

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Aldri lest bøkene, men skal se serien! Gleder meg til ikveld 🤩 

Om jeg skulle lest bøkene, kan jeg lese marekors? Eller må jeg starte med nr 1? Nå vet jeg ikke om nr 1 er marekors da. 

Anonymkode: 1793f...dfb

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Har lest alle bøkene. Og begynt på lydbøkene når jeg hørte at serien skulle komme. Sett hele serien snart nå, eeeeelsker det!

Anonymkode: 1ab54...e12

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Synd det er artig at Beate Lønn i krimteknisk, ligner på Abby i NCIS😊

• Liker 11
Skrevet

Skal se den! 

Jeg er skikkelig gira, men forsøker å ikke ha forhåpninger, jeg liker jo bøkene ganske mye, men jeg har gått på noen smeller opp gjennom når det kommer til bøker som blir filmatiserte. :P

Så jeg prøver å ha et åpent sinn og ikke forvente at det _jeg_ liker ved Marekors skal dukke opp. 

Tobias tror jeg blir en bra Harry! 

• Liker 4
Skrevet

Snømannen var grufull. Jeg har langt større tro på denne.

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Aldri lest bøkene, men skal se serien! Gleder meg til ikveld 🤩 

Om jeg skulle lest bøkene, kan jeg lese marekors? Eller må jeg starte med nr 1? Nå vet jeg ikke om nr 1 er marekors da. 

Anonymkode: 1793f...dfb

Den første boken i serien er Flaggermusmannen. Marekors mener jeg er nummer fem i rekken.

Du trenger nødvendigvis ikke starte med første da det er nye forbrytelser i hver bok. Men Harry Holes privatliv er en vesentlig del av handlingen. Det samme med enkelte andre karakterer, så jeg ville startet med første bok. Da får du forståelse for hvorfor Harry Hole er som han er.

Fantastiske bøker, så gleder meg stort til å kaste meg over serien. Jeg tror forøvrig Tobias Santelmann blir en bra Harry Hole. Ikke helt ulik hvordan jeg ser han for meg.

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke lest bøkene, men jeg har sett første episode av serien. Liker det jeg ser.

Anonymkode: 0fed6...c8b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Pawn Hearts skrev (24 minutter siden):

Snømannen var grufull. Jeg har langt større tro på denne.

Ja den fucka de opp både vertikalt og horisontalt 

Anonymkode: aebc4...9bd

• Liker 1
Skrevet

Da har jeg sett første episode. 

Var skeptisk til Joel Kinnaman som Tom Waaler, men fy faen. 🤩🤩

Bokstavtro til bøkene er serien ikke(en liten advarsel til dere som gjerne vil at alt skal stemme), men dette lover ekstremt bra, synes jeg. Jeg tror denne serien kan bli _veldig_ bra. 

• Liker 3
  • Hjerte 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Nydelig filming, veldig bra musikk, godt skuespill. Har ikke lest bøkene, men liker serien godt. 

Førstemann som sier den er "bra til å være norsk" blokkerer jeg. 

Anonymkode: fd1ee...7cd

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Lurer på om Jo Nesbø hadde lest en viss Agatha Christie-bok før han skrev Marekors, eller om den identiske tvisten i mordgåten var en tilfeldighet.

Anonymkode: 56d73...f01

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har lest alle bøkene bortsett fra den siste og syns Marekors er en av de bedre bøkene i serien. 
Har bare sett første episode, liker Tobias som Harry. Pia som Rakel er jeg litt mer skeptisk til men ikke den værste castingen heller. Nå husker jeg bare en ting fra boken, så sånn sett så funker dette bra for meg men jeg syns det er litt rart at Beate og Tom er svenske. 

Anonymkode: bcb24...d8a

• Liker 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Lurer på om Jo Nesbø hadde lest en viss Agatha Christie-bok før han skrev Marekors, eller om den identiske tvisten i mordgåten var en tilfeldighet.

Anonymkode: 56d73...f01

Kan du fortelle hvilken Agatha bok marekors tvisten er identisk til?

• Liker 3
Skrevet

Skal absolutt se 🥰

Mange år siden jeg leste bøkene, men Marekors var min favoritt

• Hjerte 2
Skrevet

Jeg har ikke lest bøkene, så jeg ble positivt overrasket over at jeg endelig fikk se en krim hvor jeg ikke klarte å forutse handlingen og slutten. Visse ting var veldig åpenbare, men det var nok meningen at de sporene skulle være opplagte. 

• Liker 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...