AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Jeg blir utrolig sliten i kroppen av trening, på samme tid som det gir meg masse energi. Jeg forstå hvorfor kroppen trenger restitusjon, men synes det er utrolig vanskelig på de treningsfrie dagene. Jeg blir så utrolig rastløs i kroppen, men likevel sløv. Jeg synes den komboen er så vanskelig å takle. Da går jeg rundt og surrer, vet ikke hva jeg skal finne på, åpner kjøeskapet sikkert 100 ganger. Klarer ikke gjøre de arbeidsoppgavene jeg burde (rydde, vaske, brette etc). Så havner jeg på sofaen mens huset "flyter". Da synes jeg det er mye bedre å være sliten i kroppen men likevel føle energi til å fullføre hverdagslige oppgaver. Prøver å ha en til to treningsfrie dager, men ender som regel opp med en økt likevel.. denne mnd har jeg hatt 28 treningsøkter (Hiit,crossfit eller ren styrke), men vi er bare kommet til den 25. Denne mnd.. Er det flere som slitet med dette? Følet meg litt alene, da "alle" andre synes det er slit å komme seg på trening. Har ingen andre som forstår hva jeg prøver å si/mene. Anonymkode: c4e63...8ff 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #2 Skrevet 25. mars Hittil denne mnd 33 økter. 😅 Pleier å ligge over 30 ja. 35-40 gjerne. Mange doble altså. Men har gjerne bare en treningsfri dag i uken, maks to. Men på treningsfri dag er det jo en hel del andre ting som må taes da, så det funker. Men jeg passer på at det er på ellers travle dager ja, kanskje jeg også passer på å få tatt med en pasient eller to til treningsrommet så kan jeg gå på mølla foreks mens de trener så jeg i hvert fall får gått. Eller tar med ungene på sykkeltur eller tur i skogen elns. Har jo aktive dager uansett, ellers blir jeg sur. Trenger energien og overskuddet fra trening ja! Blir fort rastløs. Er både fristed og pause og happy place! Anonymkode: c0663...833
AnonymBruker Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars Er litt som deg. Trener to timer hver dag etter jobb i bhg. Så jeg har mye energi. Men vaske badet mitt? Utsatt det i over en uke nå 🫣🫣 Anonymkode: 3599d...e57
Ms. Steele Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars Skjønner godt hva du mener med at du blir rastløs, men likevel «lat» og litt snokete. Kan fort bli slik selv 😉 Det med restitusjon er viktig ja, men da kan vi huske på at restitusjon er ikke nødvendigvis synonymt med å sitte stille, bare gjøre husarbeid eller ligge på sofaen. Det er vel så mye restitusjon i en svært rolig langøkt om du liker å løpe. Da får du mer en type aktiv restitusjon. Om du liker gåturer så funker jo det også.
AnonymBruker Skrevet 28. mars #5 Skrevet 28. mars Kjenner meg igjen. For meg hjelper det å ha en plan for noen oppgaver jeg skal gjennomføre. F.eks. vaske gulvene eller soverommet (ikke hele leiligheten). Jeg kan også planlegge et venninetreff eller en runde shopping. Anonymkode: 037ee...b55
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars Det høres ikke sunt ut. Kan du ikke gå en tur heller, TS? Anonymkode: 3710d...bae
AnonymBruker Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars Jeg går turer på treningsfrie dager. Pulsen er knapt over 100 selv med bakker. Det er avkoblende, restituerende, men det fjerner likevel noe av rastløstheten. Når det er sagt er det ikke "farlig" å trene hver dag om du har overskudd og tid til det. Mannen min trener hver dag, ofte to økter hver dag, og han har gjort det så lenge jeg har kjent han. Han har aldri brent seg ut, selv om han får råd hele tiden om å "ta pause". Det kommer an på hvor herdet kroppen din er, altså hvor vant den er med større treningsmengder. Anonymkode: d3393...be3 1
AnonymBruker Skrevet 2. april #8 Skrevet 2. april Usunt, har du noen diagnoser? Kroppen trenger hvile, så bør ha minst 1 hviledag mellom hver styrkeøkt/hard kondisjon. Jeg løfter 3 ganger i uken, tunge vekter. Må ha hvile. Anonymkode: 1a431...d2a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå