AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Jeg synes det er så vanskelig å regne når man ikke regner på vanlig syklus... Jeg har hatt et FER (frozen embryo replacement/frysefosøk). Da tok jeg eggløsningssprøyte 12. mars. Hadde jeg da eggløsning 14. mars, og DPO 1 var 15. mars? Og i dag, 25. mars er jeg da 11 DPO? Og 19. mars, den dagen jeg hadde tilbakesett, så var jeg to uker på vei + alderen på embryoet som var fem dager, altså var jeg 19 dager på vei på innsettingsdagen 19. mars? Og i dag er jeg 25 dager på vei, altså tre uker og tre dager? Og det er det samme som 11 DPO? 🙈 Anonymkode: d5b8c...846
Hjertefisk Skrevet 26. mars #2 Skrevet 26. mars Jeg ville også tenkt at du var 19 dager på innsettdagen. Eller 2+5 uker/5 dpo. Og at du i dag den 25 mars er 3+4 eller 11 dpo. Ved innsett bryr jeg med aldri om egen menssyklus. Bruker kun alderen på embryoet. Da blir ting alltid så mye mer presist f.eks ved ultralydkontroller, hcg målinger osv. En blastocyst = alltid 5 dpo / 2+5 uker. 😊
AnonymBruker Skrevet 26. mars #3 Skrevet 26. mars Hjertefisk skrev (7 timer siden): Jeg ville også tenkt at du var 19 dager på innsettdagen. Eller 2+5 uker/5 dpo. Og at du i dag den 25 mars er 3+4 eller 11 dpo. Ved innsett bryr jeg med aldri om egen menssyklus. Bruker kun alderen på embryoet. Da blir ting alltid så mye mer presist f.eks ved ultralydkontroller, hcg målinger osv. En blastocyst = alltid 5 dpo / 2+5 uker. 😊 Takk for svar 🌞 Jeg bryr meg heller ikke sånn sett, men problemet er at når jeg forsøker å lese om graviditet og lignende så er det jo mange forum/informasjonssider som tar utgangspunkt i naturlig syklus og derfor også DPO. Så jeg blir så sykt forvirret, og tenkte jeg heller derfor kunne prøve å finne ut av det. Men så blir jeg så usikker når antall dager DPO er såpass mye mindre enn antall uker/dager man er på vei 😅 Men blastocyst og dager kommer vel an på hvor gammel blastocysten er, så det vil vel ikke alltid være fem? Dersom det er en tredagers vil det vel være to uker + tre dager? Anonymkode: d5b8c...846
Hjertefisk Skrevet 26. mars #4 Skrevet 26. mars AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Takk for svar 🌞 Jeg bryr meg heller ikke sånn sett, men problemet er at når jeg forsøker å lese om graviditet og lignende så er det jo mange forum/informasjonssider som tar utgangspunkt i naturlig syklus og derfor også DPO. Så jeg blir så sykt forvirret, og tenkte jeg heller derfor kunne prøve å finne ut av det. Men så blir jeg så usikker når antall dager DPO er såpass mye mindre enn antall uker/dager man er på vei 😅 Men blastocyst og dager kommer vel an på hvor gammel blastocysten er, så det vil vel ikke alltid være fem? Dersom det er en tredagers vil det vel være to uker + tre dager? Anonymkode: d5b8c...846 Hehe ja det er til å bli sprø av! Ja, hvis du hadde innsett av et 3 dager gammelt embryo starter man å telle på dag 3. Men da har det ikke nådd blastocyst stadiet. 😊 Jeg hadde innsett av en 6 dagers blastocyst, men starter allikevel å telle fra dag 5. Det kjennes mest riktig ut sånn fra en biologist standpunkt. 😊 1
Håperpåbaby26 Skrevet 27. mars #5 Skrevet 27. mars Jeg hadde innsett av 5 dagers igår så da er jeg 6dpp i dag ?🥰 1
AnonymBruker Skrevet 28. mars #6 Skrevet 28. mars Håperpåbaby26 skrev (På 27.3.2026 den 8.14): Jeg hadde innsett av 5 dagers igår så da er jeg 6dpp i dag ?🥰 Ja, tror det 😅 Hilsen TS Anonymkode: d5b8c...846 1
Sniff76 Skrevet 28. mars #7 Skrevet 28. mars Enig med hvordan dere har regnet ut 👍 Har du testet, TS? 😊
AnonymBruker Skrevet 28. mars #8 Skrevet 28. mars Her kan du velge IVF og alder på embryo. https://klinikkspiren.no/tjenester/assistert-befruktning/fertilitet/terminkalkulator/ Anonymkode: c7f8d...fe8
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå