AnonymBruker Skrevet 25. mars #1 Skrevet 25. mars Jeg er ikke fanatisk, mine barn får både hjemmebakt kake og sjokolade og kakao. Helst som dessert iblant, i selskap eller på tur. Men jeg ser rundt meg at barn får så mye (unnskyld utrykket) DRITT servert av foreldrene sine! På lekeland, på stranda, på kino. Sukkerspinn og slush, som er rent sukker. Mengder av smågodt og Pringles. Ultraprosessert og direkte skadelig for små kropper i vekst. Er dette vanlig eller er det bare slik på bygda (som jeg bor) hvor folk rett og slett ikke vet bedre? Små barn spiser lite og kroppene deres skal vokse og utvikle seg. Det er jo så syykt viktig at de får i seg nok næring, nok vitaminer og mineraler. Likevel er det de som spiser dårligst? Ultraprosesserte kjeks og kaker, chips og snop og pasta og pølse til middag. På restaurantene er det kun fritert junkfood på barnemenyen. Jeg synes det er en skummel utvikling. Anonymkode: 1430f...36d
AprilLudgate Skrevet 25. mars #3 Skrevet 25. mars Bor i Oslo. Ungen har smakt slush en 3-4 ganger. Første gang som 4åring. På kino har han funnet på å velge sukkerspinn. La oss si 2 ganger? Han er nå 12, så det blir ikke slushen eller sukkerspinnet som utgjør noe i regnestykket totalt. Du ser jo ikke hva de får servert hjemme? 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #4 Skrevet 25. mars Spiser små barn lite? Jenta mi på 18 mnd spiser to brødskiver med næringsrikt pålegg (ost, leverpostei, skinke, korv) eller en porsjon havregrøt og drikker et glass med melk til frokost. 3-4 brødskiver eller god porsjon varmmat til lunsj. Skyr, en del frukt (fx liten banan, halvt eple eller halv pære) og en neve Coop havre fras til frukt. God porsjon middag. 3-4 bananpannekaker til kvelds. Anonymkode: 7a2d9...55c
AnonymBruker Skrevet 25. mars #5 Skrevet 25. mars Det er kostholdet i hverdagen som er viktig. Vi er nesten aldri i lekeland eller fornøyelsespark, så der er det nesten fritt frem. Kino får de ett godteri. Det er kanskje en gang i måneden. Anonymkode: 0b739...8aa 1 1
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Skrevet 25. mars Et stort sukkerspinn er Max en sukkerbit. Mer sukker i kakao og bakst Anonymkode: d757a...9f4 2
mommyaka Skrevet 25. mars #7 Skrevet 25. mars Spiser de dette 12 ganger i året? Mine barn har vært på mange bursdager..blir kanskje 5 slush i løpet av året..pizza... godteri etc Det er jo ikke som de spiser dette 365 dager i året...det er jo hva de spiser hjemme Alt med måte 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå