Gå til innhold

Hvordan rense bittskinne?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt bittskinne en stund grunnet gnissing om natten. Jeg pusser, bruker tanntråd og munnskyllevann uten alkohol, og rengjør så godt jeg kan. Jeg renser bittskinnen hver kveld med Corega som anbefalt, men opplever likevel at binnskinnen er gulaktig. Tannlegen mente da jeg kunne prøve med vanlig såpe og vann, men den er likedan. Det gjør meg nervøs for å bruke den, fordi det er viktig at den er helt ren når jeg bruker den. Hvis jeg bruker den når den ikke er ren vil jo det være et område for bakterier å kose seg uten at spytt kommer til og rengjør. Fordi jeg sliter med å rengjøre skinnen bruker jeg den ikke så ofte som jeg burde, noe som bidrar til tannproblemer.

Dere som bruker bittskinne; hva gjør dere for å holde den ren?

Anonymkode: 9d0d1...93e

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Eddik, kanskje?

Anonymkode: 1d5f8...8f1

AnonymBruker
Skrevet

Spør om du kan bruke hydrogen peroxid. 

Det brukes på gebiss i hvertfall 

Selv bruker jeg det for å fjerne misfarging på menskopp. Godt utblandet med vann

Anonymkode: 3a68b...957

Skrevet

Pusse den med tannbørste og tannkrem ?

Skrevet

Det er det samme "problemet" med menskopp. Denne kokes jo, så den er helt ren for bakterier, men den blir likevel misfarget over lengre tid. Det er bare kosmetisk.

Leser at man ikke kan koke bittskinne, men Corega skal drepe "alt som er" av bakterier på den, så jeg tror ikke du har noen grunn til å være nervøs.

Anonymkode: c12c5...881

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Spør om du kan bruke hydrogen peroxid. 

Det brukes på gebiss i hvertfall 

Selv bruker jeg det for å fjerne misfarging på menskopp. Godt utblandet med vann

Anonymkode: 3a68b...957

Corega kan også brukes på gebiss. Jeg tør ikke å bruke noe som i utgangspunktet er veldig etsende og skadelig hvis ikke det fortynnes nok. Jeg kan spørre neste gang jeg skal dit. Hvilket forhold hydrogen peroksid og vann bruker du?

monican94 skrev (38 minutter siden):

Pusse den med tannbørste og tannkrem ?

Det gjør jeg også, men jeg kan ikke pusse for hardt, da bittskinnen er myk og mer formelig enn de fastere.

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Det er det samme "problemet" med menskopp. Denne kokes jo, så den er helt ren for bakterier, men den blir likevel misfarget over lengre tid. Det er bare kosmetisk.

Leser at man ikke kan koke bittskinne, men Corega skal drepe "alt som er" av bakterier på den, så jeg tror ikke du har noen grunn til å være nervøs.

Anonymkode: c12c5...881

Ok, takk :) jeg håper du har rett

Anonymkode: 9d0d1...93e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...