AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #1 Skrevet 9 timer siden Er ei dame på 51 år..begynte for ca 2 år siden å få vondt i fingerledd og våkeænet i 03 tiden hver natt. Gyn sa det var typisk overgangsalder. Ettee det har det vært oki. I høst økte vekten og midjemålet fortere enn vanlig, og ikke i samsvar med inntak som var det samme. Var hos fastlegen i jan for å få hjelp med overvekt(har slitt med det i over 20 år). Har prøvd slankespeøyter for 4 år siden, funket i 3 mnd så stoppet de å virke. Fikk noen tips, og har prøvd å følge dem, skal tilbake for vektsjekk etter påske. Opplever ingen nedgang selv😔 Kroppen er tung, hodet er tungt, motivasjoenen er liten, alt er et ork. Humøret i dag er dritt, det verker i albuer, fingerledd,magen er oppblåst, det er flere dårligere netter enn gode....trodde hormonspray skulle hjelpe jeg.....dette oppleves som noe dritt og endeløst å komme igjennom. Skal det være sånn? Anonymkode: f2f41...21a
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #2 Skrevet 8 timer siden Kanskje du ikke tar høy nok dose østrogen? Anonymkode: ab7da...519
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #3 Skrevet 8 timer siden Anbefalt dose 2 spray pr dag Anonymkode: f2f41...21a
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #4 Skrevet 8 timer siden Er du i fysisk aktivitet? Det er ikke hele løsningen men jeg går mye på tur. Når jeg ikke gjør det, blir alt veldig vanskelig. Jeg hadde voldsomme hetetokter men ble kvitt det med hormonplaster. Sliter mye med psyken, våkner midt på natta og sover dårlig etter det. Morgenangst og mye bekymringer. Så ja. Anonymkode: ebad5...b5f 1 1
Gaia Skrevet 7 timer siden #5 Skrevet 7 timer siden Har du revmatisme, kanskje? Overgangsalder kan forklare mye, men det kan også være sykdom.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Skrevet 7 timer siden Gaia skrev (4 minutter siden): Har du revmatisme, kanskje? Overgangsalder kan forklare mye, men det kan også være sykdom. Medfører det dårlig humør, økt midjemål, vektoppgang og dårlig søvn? Kan skjønne det i fht verk i albuer og fingerledd Anonymkode: f2f41...21a
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Skrevet 7 timer siden Har du snakket med gynekolog om doseringen? Kanskje du behøver større dose om du ikke merker noe? Jeg har mye mindre leddsmerter når jeg går på spray, men siste uken før menstruasjon får jeg likevel noe (pluss dårlig søvn, økt uro, forstoppelse mm.) Jeg går også på testosteron, synes det ga meg mer overskudd og livsgnist. Verdt å spørre om du kan prøve det også hvis du ikke allerede har det. ❤️ Anonymkode: faa30...9a4
Hmmmmmm Skrevet 7 timer siden #8 Skrevet 7 timer siden Jeg kom tidlig i overgangsalderen, har massivt med hetetokter, særlig om det er lenge mellom mens. Har ikke mistet den helt enda. Er inn i sjette året mitt nå. Nedstemthet, artrose og restless legs har jeg også fått med som bonus. Å være kvinne har ikke vært heldig for meg. Om jeg skulle bli født på nytt, bør det være som gutt.
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Skrevet 7 timer siden Hva med å teste noen uker med cgm (kontinuerlig blodsukkermåler)? Høres ut som du har blitt mer insulinresistens, noe som er vanlig i den alderen. Cgm sammen med chatgpt og pulsklokke har reddet helsa mi! Kanskje kan mye være gjort med enklere grep enn du tror, f eks bare rekkefølgen på maten du spiser. Anbefaler Abbot sin Libre 3 plus. Blodsukkeret påvirker SÅ mye! Jeg hadde nærmest betente hender for noen måneder siden, helt fine nå! Jeg var ikke overvektig, men blodsukkeret gjør masse med vekta hvis du er det. K52 Anonymkode: 6f306...a31
Gaia Skrevet 7 timer siden #10 Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Medfører det dårlig humør, økt midjemål, vektoppgang og dårlig søvn? Kan skjønne det i fht verk i albuer og fingerledd Anonymkode: f2f41...21a Dårlig søvn, absolutt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå