Kv47 Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Jeg har lyst å reise til Maldivene. Har du vært der? ønsker tips til valg av hotell, evt hvilke en skal styre unna. Skal dit med to tenåringsbarn.
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Kv47 skrev (4 timer siden): Jeg har lyst å reise til Maldivene. Har du vært der? ønsker tips til valg av hotell, evt hvilke en skal styre unna. Skal dit med to tenåringsbarn. Hei! Så spennende med tur til Maldivene! Jeg har vært der, og det er en fantastisk destinasjon, men det er absolutt et par ting som er veldig greit å vite før man bestiller, spesielt siden øyriket består av over 1000 øyer med enormt forskjellig standard. For det første er det et skarpt skille mellom lokale øyer (local islands) og resort-øyene (private islands). De klassiske drømmebildene man ser av kritthvite strender, vannvillaer og luksus er nesten utelukkende fra de private 5-stjerners resortene. På de lokale øyene bor lokalbefolkningen, og selv om det er budsjettvennlig, er standarden en helt annen. Der er det også strenge restriksjoner (som forbud mot alkohol og strenge kleskoder utenfor dedikerte "bikini-strender"). For den friksjonsfrie opplevelsen med høy komfort og service, er det private resorts som gjelder. Noe mange også glemmer å budsjettere med, er transporten fra hovedflyplassen (Male) og ut til selve øya. Avhengig av hvor resortet ligger, må man videre med enten sjøfly, innenriksfly eller hurtigbåt. Sjøfly er en fantastisk opplevelse i seg selv, men det koster fort mange tusenlapper ekstra per person tur/retur. Husk å sjekke om denne transporten er inkludert i tilbudene dere ser på! Siden dere reiser med to tenåringer, vil jeg varmt anbefale et resort som heter Jawakara Islands. Det er et relativt nytt (åpnet seint i 2023) 5-stjerners luksusresort som jeg selv har bodd på, og som leverer skyhøy kvalitet. Det unike med Jawakara er at det faktisk består av to øyer (Mabin og Dheru) som er bundet sammen av en lang bro over lagunen. Dette gir utrolig mye plass å boltre seg på sammenlignet med mange andre, mindre øyer. Fasilitetene her gjør resortet ganske unikt på Maldivene, spesielt for en familie med ungdommer: De har en egen 9-hulls golfbane som er veldig sjeldent der nede. Fantastiske padelbaner, i tillegg til egen full size fotballbane (11er) og tennis. Et enormt bra vannsportsenter med alt fra kajakk og bananaboat, til vannski og wakeboard til jetski og flyboard! De har også et utrolig PADI-sertifisert dykkesenter og veldig gode snorklemuligheter! Maten er i en absolutt særklasse, med ferske råvarer av utrolig høy kvalitet og nydelige restaurantopplevelser. Spaet deres (Sulha Spa) er et kapittel for seg selv. Etter en lang dag i solen er det lite som slår en skikkelig profesjonell, asiatisk massasje her mens ungdommene er opptatt med sitt. Her får dere ekte, førsteklasses luksus kombinert med nok aktiviteter til at tenåringene garantert ikke kjeder seg. Lykke til med planleggingen! Anonymkode: 33918...c42 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå