AnonymBruker Skrevet 24. mars #1 Skrevet 24. mars Det er kaos i kampoppsettet for inneværende sesong med massive flyttinger av kamper. Kalenderen går rett og slett ikke opp. Fra 2028 sesongen bør Eliteserien kuttes til 12 lag, og dermed begrense sesongen til 22 seriekamper for hvert lag. Med europacup, nasjonale cuper og landskamper vil mange av spillerne uansett ha over 40 kamper på en sesong. Som i følge forskning er grensen for hvor mye belastning en spiller tåler. Anonymkode: 605cd...f19
AnonymBruker Skrevet 24. mars #2 Skrevet 24. mars Eventuelt så bør spillere som tjener flere millioner i året klare å spille 2 kamper i uka sånn at man ikke trenger å utsette. Anonymkode: 6fba7...ef6 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars #3 Skrevet 24. mars for det første helt hårreisende at de snudde cupen. Vanligvis kunne lagene stille med litt svakere lag på våren når de møter lag fra lavere divisjoner, slik at det ikke var krise med litt tettere kamper fordi man kunne rullere mer på lagene. Nå er det rett inn i avgjørende runder og alle føler de må stille med sitt beste mannskap I tillegg har NFF klart å legge både cupfinale og superfinale til helger med full eliteserie runde, noe som gjør at også her må noen kamper flyttes. Tidligere gikk denne etter at all serie var unnagjort. Så her har de rett og slett gjort en usedvanlig dårlig vurdering!! I tillegg må topplagene kunne tåle å spille 2 kamper i uka i noen perioder hvis de mener de skal være blant topplagene i Europa. Anonymkode: eca4e...2e8 3 1
Ronaldo85 Skrevet 24. mars #4 Skrevet 24. mars 12, 14 eller 16 lag. Samme for meg. Må si at norsk fotball har ikke engasjert meg siden rundt 2010. Alle lag hadde store profiler den gangen. For meg var "peaken" fra 2005-2010. Da var jeg engasjert og elsket å se andre lag enn favorittlaget Start. Lillestrøm, Brann, Vålerenga, Lyn, Stabæk, Fredrikstad. Alle lag hadde profiler det var gøy å se på. Kunne sikkert nevnt halve laget til hver av disse fra den tiden. I dag kan jeg ikke navnet på en eneste, omtrent. Selvfølgelig har det litt med at jeg ikke følger med, men sverger på at profilene var større den gangen. Artig med Bodø/Glimt og landslaget. Eliteserien blir derimot for kjedelig i 2026.
AnonymBruker Skrevet 24. mars #5 Skrevet 24. mars 12 lag er akkurat passe. Slik det er nå er det for stor kvalitetsforskjell mellom de beste og de dårligste lagene. Antall kamper er også en faktor, men først og fremst er ikke bredden stor nok til det antallet vi har nå. Anonymkode: d4d78...acf
AnonymBruker Skrevet 25. mars #6 Skrevet 25. mars Et enkelt spørsmål er hvilke lag vil du sende ut av eliteserien hvis du får viljen din med kun 12 lag ? Anonymkode: 46b4e...f84 1
NordicViking Skrevet 25. mars #7 Skrevet 25. mars Det kommer aldri til å skje. Mange klubber vil være redde for å rykke ned dersom Eliteserien reduseres til 12 lag, og de vil stemme imot ethvert forsøk på en slik endring. 1
AnonymBruker Skrevet 29. mars #8 Skrevet 29. mars Eliteserien bør fortsette med 16 lag, cupen bør gå tilbake til å spilles vår - høst med cupfinalen som avslutning på sesongen. Kan eventuelt flyttes 1-2 uker hvis det er helt krise. Lagene som spiller i i Europa bør klare å spille 2 kamper i uka innimellom. Seriøst, når både klubbene og spillerne tjener så mye penger som de gjør så kommer det med en pris. Som Nils Arne Eggen pleide å si: "Det er eliteserien vi lever av. Champions League / europacup er bare desserten". Hvis to kamper i uka blir for mye for dem får de si ifra seg plassene da. Anonymkode: 6fba7...ef6 2
AnonymBruker Skrevet 29. mars #9 Skrevet 29. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Eliteserien bør fortsette med 16 lag, cupen bør gå tilbake til å spilles vår - høst med cupfinalen som avslutning på sesongen. Kan eventuelt flyttes 1-2 uker hvis det er helt krise. Lagene som spiller i i Europa bør klare å spille 2 kamper i uka innimellom. Seriøst, når både klubbene og spillerne tjener så mye penger som de gjør så kommer det med en pris. Som Nils Arne Eggen pleide å si: "Det er eliteserien vi lever av. Champions League / europacup er bare desserten". Hvis to kamper i uka blir for mye for dem får de si ifra seg plassene da. Anonymkode: 6fba7...ef6 Helt enig. Det er prisen for å være gode og prestere høyt. I tillegg har Glimt nå 2 egentlig en stall bestående av 2 start 11ère sammenlignet med stallen til de andre eliteserie lagene, så kanskje rullere litt mer på laget også for å spre belastningen hvis det er så ille for dem... Anonymkode: eca4e...2e8 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå