Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Har en løs lysbryter som må skrus fast. Jeg fikk av første delen, men denne delen som er vist på bildet får jeg ikke av? Med tanke på at ledningene sitter fast i den så er jeg ikke så trygg med å bare rive den av.

Anonymkode: e51c6...64b

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hei!

Har en løs lysbryter som må skrus fast. Jeg fikk av første delen, men denne delen som er vist på bildet får jeg ikke av? Med tanke på at ledningene sitter fast i den så er jeg ikke så trygg med å bare rive den av.

20260324_130959.jpg

AnonymBruker
Skrevet

Du setter en flat skrutrekker der de røde strekene er tegnet inn, og vipper lett sideveis.

image.jpeg

Anonymkode: fa16a...89e

Skrevet

Du har fått bra tips, men det viktigste du gjør her er å slå av sikringen først.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Du setter en flat skrutrekker der de røde strekene er tegnet inn, og vipper lett sideveis.

image.jpeg

Takk! 

AnonymBruker
Skrevet

Ring elektriker! Du har ikke lov å drive med slikt selv. 

Anonymkode: c9d8e...0bd

AnonymBruker
Skrevet

Håper det løser seg 🤞🏻

Men må bare spore av litt..

🫣 Da jeg leste teksten trodde jeg det stod;  «Hvordan feste med en løs forbryter?» 🤪

Anonymkode: ada34...361

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Kjære vakre vene, det der er jo fullstendig nonsens! Hvem er det som har servert deg slik vranglære?

Selvsagt har du lov til å åpne og demontere denne. TS har et problem med en løs lysbryter. Da fjerner man fronten og rammen, løsner på de to skruene som fester selve bryterplaten til koblingsboksen, re-posisjonerer bryterplaten, skrur den skikkelig fast i koblingsboksen igjen, setter på rammen, klemplaten og til slutt ytre bryterknapp. Det er selvsagt fullt lovlig, og så enkelt at både TS og til og med du får det til.

Det som derimot IKKE er tillatt er å fikle med/løsne/feste de elektriske koblingene til bryteren, men det var ikke issuet som ble beskrevet her. 😁😉

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Kjære vakre vene, det der er jo fullstendig nonsens! Hvem er det som har servert deg slik vranglære?

Selvsagt har du lov til å åpne og demontere denne. TS har et problem med en løs lysbryter. Da fjerner man fronten og rammen, løsner på de to skruene som fester selve bryterplaten til koblingsboksen, re-posisjonerer bryterplaten, skrur den skikkelig fast i koblingsboksen igjen, setter på rammen, klemplaten og til slutt ytre bryterknapp. Det er selvsagt fullt lovlig, og så enkelt at både TS og til og med du får det til.

Det som derimot IKKE er tillatt er å fikle med/løsne/feste de elektriske koblingene til bryteren, men det var ikke issuet som ble beskrevet her. 😁😉

Da får du ringe el-firma og spørre da. Ikke sitt og disse min kunnskap. 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Tok en kjapp prat med meg selv som du foreslo, og jeg bekreftet overfor meg selv det jeg skrev. 😆

For en 🤡.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Å skru fast en løs lysbryter bør kunne gjøres selv. Selv er jeg i det eventyrlystne hjørnet idag, så jeg skal lage egen varm mat uten å ringe en faglært kokk for å skru på stekeovnen for meg. Og så skal jeg ikke ringe brannvesenet for å få dem til å bytte batteri i røykvarsleren min, det tenker jeg at jeg klarer selv

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...