Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Fødte første barnet for 5 dager siden og har så sykt mye melk i puppene. Om jeg pumper i 5 min blir det 100 ml eller mer. Delammer nå i starten siden baby er liten og ikke greier å gape over de steinharde appelsinene mine ennå. Så pumper bare det baby spiser. Puppene ser ut som silikonpupper så sprengt de er. Noen som også har så sykt mye melk, hva gjør dere? Jeg bruker cottermans grepet innimellom for å lette på trykket, kalde kluter osv. Hører gjerne andres erfaringer :) 

Anonymkode: 12e41...880

Hadde ekstremt mye melk. Håndmelket litt før amming, samlet opp melken som rant fra motsatt bryst under amming, pumpet minst mulig for å ikke øke produksjonen mer. Frøs ned all overskuddsmelk. 

Anonymkode: 393ec...e95

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg pumpet og frøs ned melken. 
Hvis melkegangene tetter seg til så ta en lang varm dusj og maser puppene. 

Anonymkode: c773b...a6b

Dette er utdatert råd, det er nye retningslinjer for behandling av tette melkeganger. Massasje kan være skadelig og skal unngås: https://ammehjelpen.no/tette-melkeganger/#h2-hvagjrjeghvisjegharftttettemelkeganger

Anonymkode: 574f1...52b

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Snakk med sykehuset så kan du donere morsmelk tror nyfødtintensiv mfl blir overlykkelige ❤️

Anonymkode: 6981b...a43

AnonymBruker
Skrevet

Du skal IKKE bruke kald klut på melkesprengte bryster. Det er jo oppskriften på brystbetennelse. 

Anonymkode: 7af03...654

AnonymBruker
Skrevet

Trøst deg med at det er helt normalt i alle fall. Gi det et par dager til så gir det seg. Jeg har 3 barn og det var sånn med alle sammen. Gir seg etter en uke ca. 

Anonymkode: 052eb...d08

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...