AnonymBruker Skrevet 23. mars #1 Skrevet 23. mars Når går dere på badet? Hva gjør dere etterpå? Føler 6-åringen krever mye. Så mye at vi foreldre knapt har tid til oss selv. Så hva gjør dere hos dere? Vi har en 4-åring i tillegg som er veldig enkel å legge. Anonymkode: 7a06b...b04
AnonymBruker Skrevet 23. mars #2 Skrevet 23. mars Fra ritualet for legging til jeg sier godnatt tar det nok 30-45 minutter. Først leser jeg for barnet. Så tannpuss og pysj. Litt småsnakk på sengekanten før jeg gir en klem og sier godnatt. Anonymkode: e77f8...1ad 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #3 Skrevet 23. mars Går på badet ca 19.15. Han går selv og bytter til pysj og tisser. Så går vi inn og pusser tenna. Følger på rommet, breier på han, snakker bittelitt hvis det er noe han vil ta opp (det kommer ofte når han legger seg, om noe har skjedd på skolen etc), så sier vi natta og går ut. Hele greia tar ca 10 minutter, kanskje litt lenger hvis han vil snakke om noe spesielt. Anonymkode: faebe...b95 4 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #4 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Når går dere på badet? Hva gjør dere etterpå? Føler 6-åringen krever mye. Så mye at vi foreldre knapt har tid til oss selv. Så hva gjør dere hos dere? Vi har en 4-åring i tillegg som er veldig enkel å legge. Anonymkode: 7a06b...b04 Hvorfor krever 6-åringen så mye? Diagnoser eller andre spesielle behov? Anonymkode: 68597...a21 3 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #5 Skrevet 23. mars Ca 30 min totalt fra vi går på badet til hun sover. Går på badet, vasker seg, skifter, går på do, grer hår og pusser tenner. Hvis alt har gått smertefritt og uten mye dilldall, så spiller vi en omgang med uno eller liknende. Så er det rett i seng, bok og en sang. Sovner stort sett innen 5 min etter at vi har slukket lyset. Anonymkode: 7b15f...e12
AnonymBruker Skrevet 23. mars #6 Skrevet 23. mars Det varierer litt. Men ikke noe mer enn 30 min på kveldsstell. Nå er vår 8 så han leser litt på senga etter vi har gått ut. Anonymkode: 03ea7...cd2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #7 Skrevet 23. mars Legger seg selv, hjelper kun til med tannpuss. Har to småsøsken på 1,5 år Anonymkode: e120b...004 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #8 Skrevet 23. mars Går litt under en time fra første går på badet til siste har sovna. De legger seg samtidig. eldste er 6 og går først på badet. Så får han tid med en av oss voksne mens yngste er på badet. Deretter leser vi på senga og synger nattasang. Akkurat nå er vi i en periode der vi må sitte inne på rommet til de har sovna. Anonymkode: bde49...f35
AnonymBruker Skrevet 23. mars #9 Skrevet 23. mars går på badet, ligger litt i sengen og kanskje leser, eller skarvler om dagen, og sier god natt. Kanskje 25 minutter? Anonymkode: 80bad...310
AnonymBruker Skrevet 23. mars #10 Skrevet 23. mars Ca en time fra vi går på badet til vi sier natta. Har en ekstremt distré 6-åring, så stellet tar i snitt kanskje 30 minutter, før vi leser bok og snakker om dagen. Sovner som regel fort når vi sier natta. Anonymkode: 9b42a...fb8
AnonymBruker Skrevet 23. mars #11 Skrevet 23. mars Bruker dere flere timer på legging, eller legger han seg sent? Lurer bare, siden du skriver at dere ikke får tid til dere selv? Her legges alle fire seg på rekke og rad. Det er 20 minutter mellom hver unge som går i seng. Så eldste er i seng en time og 20 minutter etter yngste. Vi bruker da 20 minutter på hver unge ved leggetid. Anonymkode: 72ab2...573
AnonymBruker Skrevet 23. mars #12 Skrevet 23. mars Har to 6-åringer. Begge går på badet kl 1930. Ene sover inne kl 20. Andre bruker vi laaaaaaang tid på. Står opp tusen ganger i løpet av kvelden, og vi må følge til sengs igjen. Er som regel bikket kl 21 før søvnen har kommet. Anonymkode: 7beb6...a55 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #13 Skrevet 23. mars 1 time før legging, ingen skjerm. Setter oss ved bordet med noe mat, vi spiller bondesjakk eller kort.. snakker om dagen vår.. jeg tenner alltid lys og har koselig belysning. Radio på i bakgrunnen. Pusen sitter gjerne på en stol sammen med oss. Så går vi på badet. Barnet steller seg, jeg er bare i nærheten og rydder, vasker, setter på en maskin med klær og slike ting. Barnet viser tennene stolt, jeg skryter, vi går i sengen. Der leser vi. Skrur sv lyset. Og jeg ligger der kanskje i 5-10 minutter, mest fordi jeg selv vil 😅😅 Verre er det ikke 😇 Anonymkode: cef68...ab6
AnonymBruker Skrevet 23. mars #14 Skrevet 23. mars Går på badet, pusser tenner og går på do. Tar på pysj og følger til senga, sier natta og går, tar maks 10 min. Når hun sovner kan ta alt fra 2 min til en time, men hun ligger i senga. Kan rope på oss innimellom. Begynner med kveldsmaten og lesing av bok ca 30-45 min før vi skal gå på badet da. Anonymkode: f9b9d...9bd
AnonymBruker Skrevet 23. mars #15 Skrevet 23. mars Det kan ta opp mot 2 timer. Hver jævla kveld. Har prøvd ALT men hun nekter å legge seg uten at vi har lest bok og ligget ved siden av henne til hun sovner. Starter leggerutinen kl.19:30. Det er ofte en kamp å få på nattøy og få pusset tenner. Noen ganger må vi være to og holde henne nede på stellebordet til lillesøster. Roer seg som regel når vi ligger i sengen og leser bok men kan bli helt villmann etterpå når hun innser at hun snart må sove. Anonymkode: a90ca...198
AnonymBruker Skrevet 23. mars #16 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Det kan ta opp mot 2 timer. Hver jævla kveld. Har prøvd ALT men hun nekter å legge seg uten at vi har lest bok og ligget ved siden av henne til hun sovner. Starter leggerutinen kl.19:30. Det er ofte en kamp å få på nattøy og få pusset tenner. Noen ganger må vi være to og holde henne nede på stellebordet til lillesøster. Roer seg som regel når vi ligger i sengen og leser bok men kan bli helt villmann etterpå når hun innser at hun snart må sove. Anonymkode: a90ca...198 Hun har tydeligvis lært da, at når hun nekter så gjør dere som hun vil : Lykke til videre, sier nå jeg. Anonymkode: 80bad...310 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #17 Skrevet 23. mars Ts her. Ingen diagnose på 6-åringen. Tannpuss og rutiner på badet går fint. Lesing går fint. Det er etter alt dette er over, som tar tid. Vi er inne i en periode der vi ligger litt sammen. Alt fra 5-10 min. Prater og tøyser litt. Når vi går ut og sier god natt, så kommer alle verdensproblemer frem. Hun lurer på alt mulig. Vil at vi skal være på rommet. Utenfor rommet. I samme etasje. Hun gnåler og gråter. Når vi viser forståelse, så blir alt bare verre. Hun vil ikke på skolen, vil ikke gjøre lekser. Vil ikke være ute. Vil ikke ditt eller datt. Anonymkode: 7a06b...b04
AnonymBruker Skrevet 23. mars #18 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Ts her. Ingen diagnose på 6-åringen. Tannpuss og rutiner på badet går fint. Lesing går fint. Det er etter alt dette er over, som tar tid. Vi er inne i en periode der vi ligger litt sammen. Alt fra 5-10 min. Prater og tøyser litt. Når vi går ut og sier god natt, så kommer alle verdensproblemer frem. Hun lurer på alt mulig. Vil at vi skal være på rommet. Utenfor rommet. I samme etasje. Hun gnåler og gråter. Når vi viser forståelse, så blir alt bare verre. Hun vil ikke på skolen, vil ikke gjøre lekser. Vil ikke være ute. Vil ikke ditt eller datt. Anonymkode: 7a06b...b04 Kan dere ikke bare sitte med henne til hun sovner da? Anonymkode: 1c2d3...47b 2
AnonymBruker Skrevet 24. mars #19 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (7 timer siden): Kan dere ikke bare sitte med henne til hun sovner da? Anonymkode: 1c2d3...47b Vi har gjort det, og gjør det også. Men hun sovner jo ikke akkurat kjempefort. Vi var også gjøremål før vi foreldre må legge oss. Vi må opp tidlig, og vi trenger søvn. Anonymkode: 7a06b...b04
AnonymBruker Skrevet 24. mars #20 Skrevet 24. mars AnonymBruker skrev (52 minutter siden): Vi har gjort det, og gjør det også. Men hun sovner jo ikke akkurat kjempefort. Vi var også gjøremål før vi foreldre må legge oss. Vi må opp tidlig, og vi trenger søvn. Anonymkode: 7a06b...b04 Hva definerer du som ikke akkurat kjempefort? Vi sitter inne hos vår, tar fra 15-30 minutt. Sover som regel innen kl 20. Anonymkode: 1c2d3...47b
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå