Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Bestilte time hos hudpleier og fikk time kl 14, men måtte avbestille kl 11 dagen før, som er innenfor 24 t fristen.

Ringte to ganger uten å få svar, så sendte sms 27 t før jeg skulle ha time.

Har nå fått krav om å betale 50% av prisen, fordi jeg ikke avbestilte i timma appen.

Jeg hadde ikke fått med meg at man måtte det, men jeg ringte jo 2 ganger uten å få svar og sendte sms.

Er ikke det godt nok?

Anonymkode: c7412...5bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Usikker på jussen her, men hvis du bestilte timen gjennom app er det vel naturlig at du også avbestiller den der? Hvis du ikke fikk svar/bekreftelse på den sms-en du sendte, så ville jeg ikke regnet med at avbestillingen var i orden. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har du bestilt gjennom Timma, skal også timen avbestilles i appen, det står i retningslinjene du godkjente ved bestilling av time :) 

Anonymkode: 8b35e...9e3

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ts her

Jeg har nå vært inne på min bestilling på timma, og det står ikke at timen må avbestilles i appen, bare at den må av bestilles innen 24 timer.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Ts her

Jeg har nå vært inne på min bestilling på timma, og det står ikke at timen må avbestilles i appen, bare at den må av bestilles innen 24 timer.

Står det ikke spesifikt noen steder (hverken i bekreftelse på booket time, hjemmeside osv) at avbestilling KUN kan godtas dersom det gjøres via en app så kan de ikke kreve dette.

Problemet her er at du ikke har fått tak i noen- hverken når du ringte eller avbestilte via sms. Så er egentlig først når du mottak svar om at du måtte betale 50% for avbestilling av du kan "dokumentere" at de har sett avbestillingen. Spørs er da her om denne ble mottatt før eller etter 24 timers fristen..

Du kan jo forsøke å nekte betale med henvendelse til at det ikke er nevnt noen steder at avbestilling MÅ gjøres på en spesifikk måte og at du har logg på at de har forsøkt å ringe de samt sendt sms før 24 timers fristen.

Er dette et sted du regner med å skulle besøke igjen??

Anonymkode: 8d6ee...3c2

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Ts her

Det står på Timma.. at klinikken kan kontaktes hvis det er under 24t til timen, ellers at det avbestilles i appen.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Slike hadde jeg ikke fortsatt å gå til. 

Du har forsøkt å kontakte dem flere ganger innen fristen, de gjør seg selv utilgjengelige.

Å være standhaftig på at avbestilling må gjøres i appen, det er ikke alltid greit. Og, om systemet er nede eller lignende, så vil det dessuten være utilgjengelig.

Anonymkode: 79677...d56

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (52 minutter siden):

Står det ikke spesifikt noen steder (hverken i bekreftelse på booket time, hjemmeside osv) at avbestilling KUN kan godtas dersom det gjøres via en app så kan de ikke kreve dette.

Problemet her er at du ikke har fått tak i noen- hverken når du ringte eller avbestilte via sms. Så er egentlig først når du mottak svar om at du måtte betale 50% for avbestilling av du kan "dokumentere" at de har sett avbestillingen. Spørs er da her om denne ble mottatt før eller etter 24 timers fristen..

Du kan jo forsøke å nekte betale med henvendelse til at det ikke er nevnt noen steder at avbestilling MÅ gjøres på en spesifikk måte og at du har logg på at de har forsøkt å ringe de samt sendt sms før 24 timers fristen.

Er dette et sted du regner med å skulle besøke igjen??

Anonymkode: 8d6ee...3c2

Har ikke vært der før 

Ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det står på Timma.. at klinikken kan kontaktes hvis det er under 24t til timen, ellers at det avbestilles i appen.

Jeg fikk tilsendt en bekreftelse fra timma og der står det kun at timen må avbestilles innen 24 timer, ikke hvor den skal avbestilles.

Jeg begynte å ringe som sagt 27 timer før og sendte sms uten svar, så da føler jeg at jeg har gjort mitt

Ts

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (46 minutter siden):

Jeg fikk tilsendt en bekreftelse fra timma og der står det kun at timen må avbestilles innen 24 timer, ikke hvor den skal avbestilles.

Jeg begynte å ringe som sagt 27 timer før og sendte sms uten svar, så da føler jeg at jeg har gjort mitt

Ts

Det står inne på Timma, under vilkår før du bestiller timen. De som du må godta før du bestiller. 

• Liker 1
Skrevet

Det vanlige er at avbestilling også foregår i bookingsystemet, der man har et sånt. Når det er sagt synes jeg de gjør seg unødvendig vanskelige her; kunden har prøvd å ta kontakt på flere måter innen fristen. Jeg hadde nok ikke giddet å ta krangelen, men jeg hadde heller ikke vurdert å bruke dem igjen. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Poenget er vel ikke at den MÅ avbestilles i appen men at man må få en bekreftelse på at avbestillingen er mottatt, noe du ikke har fått. 

Anonymkode: f06fe...fd2

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke hør på alle de i tråden som mener dette er din feil, TS, og ta kampen. Sendt sms er mer en tilstrekkelig, og det handler IKKE om når salongen svarer på sms-en. For en rar ting å påstå, som enkelte her gjør. Salongen kunne svart eller ti timer eller tjue timer, det spiller ingen rolle. Du har avbestilt innen 24 timer før.

Hadde ikke betalt, aldri gått ditt igjen, og lagt igjen en ærlig anmeldelse i Google Maps e.l.

Anonymkode: b47cb...245

• Liker 3
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Syns du har ditt på det rene. La oss si at det var en eldre person uten mye digital kompetanse, som hadde fått denne timen i gave, og ikke selv brukte appen. Hårreisende hvis personen skulle betale når de hadde forsøkt flere ganger å kontakte stedet.

Anonymkode: 63643...dfd

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Synes salongen er unødvendig vanskelig her, de burde vært mer forståelig. Samtidig tror jeg de fleste skjønner at man avbestiller timen i appen dersom man har fått en bookingbekreftelse der. 

Når jeg har bestilt gjennom Timma står det vanligvis "Vennligst kanseller din booking fra din profil eller ved å kontakte salongen på telefon". Tenker det er implisitt at man da må avbestille gjennom appen om man ikke kommer gjennom på tlf.

Anonymkode: df80b...f61

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Ikke hør på alle de i tråden som mener dette er din feil, TS, og ta kampen. Sendt sms er mer en tilstrekkelig, og det handler IKKE om når salongen svarer på sms-en. For en rar ting å påstå, som enkelte her gjør. Salongen kunne svart eller ti timer eller tjue timer, det spiller ingen rolle. Du har avbestilt innen 24 timer før.

Hadde ikke betalt, aldri gått ditt igjen, og lagt igjen en ærlig anmeldelse i Google Maps e.l.

Anonymkode: b47cb...245

Hadde timen vært bestilt i salong så er jeg enig. Timen er bestilt gjennom en tredjepart, og må derfor selvfølgelig avbestilles i samme appen. Bestiller du en reise gjennom Expedia er det der du avbestiller, ikke direkte hos SAS.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hadde timen vært bestilt i salong så er jeg enig. Timen er bestilt gjennom en tredjepart, og må derfor selvfølgelig avbestilles i samme appen. Bestiller du en reise gjennom Expedia er det der du avbestiller, ikke direkte hos SAS.

I utgangspunktet helt enig. Men har selv opplevd at jeg har ringt for å bestille time, eller kommet innom salongen. Timen er altså bestilt muntlig, men blir bekreftet på e-post gjennom Timma. Da kan jeg forstå at det kan være vanskelig å vite om hvor man skal avbestille.

Er timen bestilt gjennom Timma er det så klart helt åpenbart. 

Anonymkode: df80b...f61

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ville sendt de en epost og forklart situasjonen og samtidig spurt hvorfor de vil du skal betale når du har forsøkt å avbestille.

Da får de sjansen til å vise skjønn og hvis de fortsatt vil at du skal betale så får du svar på hvorfor.

Jeg tipper avbestillingen din på sms ikke er mottatt/registrert og du er flagget som ikke møtt.

Anonymkode: 947d6...24e

Skrevet

Jeg fikk et ganske bra svar på smartjuss.no    , det er en gratis juss tjeneste som du kan stille spørsmål, som svarer med kildehenvisning..   Har noen testet den? 

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2026 den 12.40):

Ts her

Men når ingen svarte burde du gjort det i appen

Anonymkode: 080eb...75b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...