Gå til innhold

Konfirmasjonsgave. En tips-tråd?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Vi har hatt ti år med mange konfirmanter i familien.

Alle satte mest pris på penger.

Det er noe stort tull at man absolutt skal gi noe fysisk minne. Det er bare viktig for giver sin del.

Anonymkode: a27b4...8c0

Amen. Og helst viktig for å unnskylde seg for å spare noen hundrelapper.

Anonymkode: 5ff66...448

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er det noe de interesser seg for, kan en evnt kjøpe noe der, eller gi penger .

Våres fikk mye tur utstyr og til jakt siden de begge jakter: så var sekk, kniv, sitte underlag, øks, telt og penger som de sparte til billap og bil. Det de fikk av friluftsting blir brukt hele tiden.  

De konfirmasjon vi selv har vært i har vi gitt ut fra hva konfirmanten ønsket, en ønsket seg ny hjelm i forhold til bilcross fikk det, en fikk kniv med navn, en har fått verktøy sett, og noen har fått penger

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Vi har konfirmasjoner i alle retninger i år og 4 år fremover. 

Først ut er bonussønn. Han får selskapet av sine foreldre + fotballtur av meg og far til en valgfri kamp (engelsk lag). Så ikke en fast kamp men han får et kort hvor alt står. 

Så er det niesa vår, i en annen del av landet Så vi har allerede brukt 10.000 i fly og hotell, men vil jo likevel gi ho en gave. Tenkte kanskje et fint smykke eller noen litt finere øredobber. Eventuelt andre tips? Hun er ikke veldig jentete av seg, men bruker øredobber/øreringer og smykker, men er turner, går konstant i treningstøy og er som 15 åringer flest mye med venner. Elsker å stå slalåm på vinteren.

Nevø på hans side. Samme by, men dessverre samtidig som niesa som er bortreist i, og der er vi veldig usikker. 

Hva har dere gitt, og til hvem? Barn/niese/nevø/barnebarn/venners venner? 

Anonymkode: a4bd5...e04

Penger

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Her kommer et sett med tips fra meg som av prinsipp ikke gir penger:

• Mansjettknapper i sølv eller gull 
  • Frakkeskjold. Hvis du ikke vet hva det er, så er det et lite navneskilt som man kan sy inn i en frakk/ytterjakke. Alle navnelappers mor. 😃 Det er faktisk ganske praktisk, og vi har gitt det både til gutter og jenter. Mange jenter har cape eller kort jakke til bunaden, og hvis den er merket er det mye enklere å unngå forvekslinger. 
  • Fiskestang.  
  • Hengekøye. 
  • Kniv. 
  • Silkeskjerf til bunaden (blir brukt på mange bunader nå for tida). 
  • Perleøredobber.  
  • Øreringer i gull.  
  • Koffert (selv om de har vært mye på ferie, er koffertene overraskende ofte foreldrene sine, og selv for den kuleste verdensmester av en tenåring har det vært veldig stas å få sin helt egen). 

Anonymkode: 303b4...939

Mine døtre har ikke eller vil ikke få bunad, er ikke opptatt av øredobber og fikk begge koffert til jul i fjor. Ikke liker de friluftsliv, så det er vel greit å gi noe konfirmanten har bruk for? 

Anonymkode: 2aecf...9af

• Liker 1
  • Nyttig 1
  • 4 uker senere...
Skrevet

Vi har to konfirmasjoner i år, og tenkte egentlig å bare gi penger. Gubben synes det var litt for kjedelig, men så fant jeg disse her tilfeldigvis på TikTok! Så nå blir det skrapekort til hun ene, og bukselomme kort til han andre 🙊 Aldri sett noe sånt før, og synes de var skikkelig artige

https://hjertelig.no/collections/konfirmasjonsinvitasjoner-konfirmasjonskort/products/konfirmasjonskort-skrap-frem-overraskelsen

https://hjertelig.no/collections/konfirmasjonsinvitasjoner-konfirmasjonskort/products/konfirmasjonskort-med-pengelomme

Skrevet
Vildemarka skrev (På 20.4.2026 den 17.57):

Vi har to konfirmasjoner i år, og tenkte egentlig å bare gi penger. Gubben synes det var litt for kjedelig, men så fant jeg disse her tilfeldigvis på TikTok! Så nå blir det skrapekort til hun ene, og bukselomme kort til han andre 🙊 Aldri sett noe sånt før, og synes de var skikkelig artige

https://hjertelig.no/collections/konfirmasjonsinvitasjoner-konfirmasjonskort/products/konfirmasjonskort-skrap-frem-overraskelsen

https://hjertelig.no/collections/konfirmasjonsinvitasjoner-konfirmasjonskort/products/konfirmasjonskort-med-pengelomme

Tipper det er du som selger kortene?

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
solsolsol skrev (24 minutter siden):

Tipper det er du som selger kortene?

Tror du kan være inn på noe her 🤔

Anonymkode: 52497...44a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2026 den 16.35):

Vi har hatt ti år med mange konfirmanter i familien.

Alle satte mest pris på penger.

Det er noe stort tull at man absolutt skal gi noe fysisk minne. Det er bare viktig for giver sin del.

Anonymkode: a27b4...8c0

Jeg er ikke helt enig med denne påstanden. Min konfirmant ønsker seg minner for livet fremfor penger.

Anonymkode: f89eb...4cb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...