Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er der viktig for deg? Er det ekstra koselig?  Han jeg dater unngår det, det passer liksom aldri. Jeg føler at han egentlig holder meg litt på avstand. Jeg syns at å sove sammen betyr noe. Tar jeg feil ?

Anonymkode: 6cbd5...4c9

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det er koselig, og jeg hadde foretrukket og sove sammen om det var mulighet for det. 

Jeg liker ikke å våkne opp alene. 

Et kyss hver dag hadde vært en veldig fin start på dagen 🙌😂

• Liker 3
  • Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (56 minutter siden):

Er der viktig for deg? Er det ekstra koselig?  Han jeg dater unngår det, det passer liksom aldri. Jeg føler at han egentlig holder meg litt på avstand. Jeg syns at å sove sammen betyr noe. Tar jeg feil ?

Han jeg dater? Er han kjæresten din eller er han ikke det?

Hvis man er kjærester så er det en selvfølge for meg at man skal sove sammen så langt det lar seg gjøres.

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Når man begynner å sove sammen, tar man jo et skritt mot samboerskap. Det går et skille der mellom å være kjærester i en datingfase og det å bli et etablert par som har tannbørsten i samme bolig. Kanskje kjæresten rett og slett ikke er klar for samboerskap?

Når man er blitt et etablert par som har bestemt seg for å satse på en felles fremtid, tenker jeg det er fint og verdifullt å dele hus og seng. For meg, etter snart 30 år ekteskap, er det fortsatt fint og viktig å dele seng med kona. Ville ikke vært det foruten.

Anonymkode: 0dfff...27c

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Når man begynner å sove sammen, tar man jo et skritt mot samboerskap. Det går et skille der mellom å være kjærester i en datingfase og det å bli et etablert par som har tannbørsten i samme bolig. Kanskje kjæresten rett og slett ikke er klar for samboerskap?

Når man er blitt et etablert par som har bestemt seg for å satse på en felles fremtid, tenker jeg det er fint og verdifullt å dele hus og seng. For meg, etter snart 30 år ekteskap, er det fortsatt fint og viktig å dele seng med kona. Ville ikke vært det foruten.

Det kan være jeg legger litt mer i det å være kjæreste. Ser ingen grunn til å bli kjæreste med noen jeg ikke ønsker å satse på. Kjærester som ønsker å bo hver for seg og ikke sove sammen? Da forsvinner hele poenget for min del.

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å kose i senga, men jeg klarer aldri å sovne hvis jeg ligger for nært eller under samme dyne som noen andre, blir bare alt for varmt  for meg.

Anonymkode: 238f8...8e2

• Liker 3
Skrevet

Noen sover rett og slett bare veldig dårlig sammen med andre. Kanskje han er en slik?

• Nyttig 5
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Det er ekstremt viktig for meg og kjæresten min. Han sover betraktelig mye bedre sammen med meg, han sier det ettertrykkelig at han ikke får sove når jeg ikke er der. 

Hadde jeg fått samme beskjed som deg av en fyr hadde jeg følt at dette forholdet ikke er seriøst.

Anonymkode: 8d233...00c

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg og kona er det viktig å sove alene. Dvs om vi i det hele tatt skal sove, så må vi gjøre det alene. 
De gangene vi «må» dele seng på natten, så er det belastende, ikke koselig. Om vi må dele seng på ferie feks, så er vi utslitt når vi kommer hjem.

Det betyr ikke at du tar feil. Samtidig er det noe annet å date/ikke bo sammen, en å bo sammen selvfølgelig. Jeg kan fint forstå følelsen din. 
Men hva sier han?

Anonymkode: 4112a...488

• Liker 8
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Så du er aldri en hel helg sammen med ham, han skal sove hjemme hos seg selv? 

( Er han egentlig singel?)

Anonymkode: 1e4e3...55d

• Liker 3
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet
Lorian skrev (2 timer siden):

Det kan være jeg legger litt mer i det å være kjæreste. Ser ingen grunn til å bli kjæreste med noen jeg ikke ønsker å satse på. Kjærester som ønsker å bo hver for seg og ikke sove sammen? Da forsvinner hele poenget for min del.

Ja, det er mulig vi definerer kjæreste litt ulikt. For meg er man kjærester i det man begynner å holde hverandre i hender og å kysse. I det man har sex sammen, er man mange lysår forbi kjærestenivået. Da er man langt inn i det som jeg mener tilhører et etablert forhold.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det var kos i starten. Nå 20 år senere nyter jeg de gangene jeg får sove alene uten å bli dulta borti eller klenget på.

Anonymkode: 584f1...5d5

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg liker å sove sammen. Men det tar alltid litt tid å bli vant til en ny person. I begynnelsen sover jeg alltid dårlig med ny kjæreste og god søvn er viktig. Men øvelse gjør mester!

Anonymkode: 0075b...61b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du er aldri en hel helg sammen med ham, han skal sove hjemme hos seg selv? 

( Er han egentlig singel?)

Anonymkode: 1e4e3...55d

Han er singel ja. Men føler at han ikke er seriøs. Vil bare ha sex.

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg er det en naturlig del av ett forhold. 
Helt i orden at det ikke alltid passer, men om det aldri passer, og man kun møtes for å se film og ha sex, så er det fuckfriends, ikke dating. 

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, det er mulig vi definerer kjæreste litt ulikt. For meg er man kjærester i det man begynner å holde hverandre i hender og å kysse. I det man har sex sammen, er man mange lysår forbi kjærestenivået. Da er man langt inn i det som jeg mener tilhører et etablert forhold.

Det er en ekstremt konservativ tankegang. 
Det er svært få som vil definere seg som i ett etablert forhold før man har sex. 
En del vil være eksklusive før man går til sengs ja, men ingen  venter til man kaller hverandre kjærester før man holder hender eller kysser... 

Anonymkode: 9c5b4...02a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Han er singel ja. Men føler at han ikke er seriøs. Vil bare ha sex.

Hvorfor har dere ikke snakket om det? Det er lov å ønske kun sex. 
Har selv hatt folk jeg bare vil ha sex med, som sover over…

Anonymkode: 7e92f...101

Skrevet

Jeg likte ikke å sove med eksen min da vi først startet å date, jeg hadde aldri sovet med noen før og likte å ha hele sengen for meg selv. Ble selvsagt til noe koselig som jeg satte stor pris på etter hvert som jeg fikk sterkere følelser for han, men det tok en stund før jeg kom dit. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Oisann.. dette bør være avklart før du kommer til det stadiet hvor fysisk kontakt føles naturlig, du bør i hvert fall ikke ha sex med noen uten å ha en samtale om hva det betyr for deg. Veldig mange ser sex som en naturlig del av prosessen om å bli kjent, og vil ikke nødvendigvis mene at det innebærer forpliktelser. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Tar det for gitt at kjærester som er seriøse sover sammen. 

De som er ute etter sex er interessert i å være akkurat nok sammen til å ha sex, men ikke interessert i alt det andre. Sove sammen, frokoster sammen, gå tur, hjelpe hverandre med hverdagslige ting, planlegge sammen som et par, daglig kontakt om smått og stort. 

Om du plutselig bare går over til å ville ha sex om morgenen, så vil nok han også plutselig overnatte, for å sikre seg sex. 

Hva med å ikke ha sex på en stund? Se hvor mye tid han faktisk tilbringer med deg da?

Anonymkode: 32548...f0d

• Liker 1
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 23.3.2026 den 7.31):

Det høres trist ut at han ikke vil sove sammen. Hvor lenge har dere datet? Det har kanskje noe å si, og hvor kjent dere er. 

Husker når kjæresten og jeg datet, etter date 3 (når vi sov sammen for første gang), lengtet jeg bare etter å sove sammen hele tiden, og ddt gjør jeg forsatt etter 1,5 år. Sånn burde det være. Kanskje dere er for forskjellige når det gjelder nærhet? Du burde prate med han om det, spørre han om slike ting 

Anonymkode: 1cd62...034

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...