AnonymBruker Skrevet 22. mars #1 Skrevet 22. mars Har barn med utfordringer. Jeg er dausliten. Mannen er også sliten, naturlig nok. Men han forstår ikke at ting må gjøres for at hverdagen skal gå rundt å at alle må hjelpe til. Han har blitt hissig og irritert, å sitter foran pcn eller er ut i garasjen hele dagene etter jobb og på helg. Det toppet seg før i dag, jeg spurte om han ville bli med meg og ungene ut, det ville ikke han. Jeg dro ut sammen med ungene på lekeplassen, sendte en melding om han kunne komme å ta over, for jeg hadde hodepine. (Kronisk migrene). Men det hadde han ikke lyst til. Jeg dro med meg ungene hjem, ungene gråt og ville være ute lenger, men jeg kjente det brygget seg opp for ett anfall. Han hadde lagt mye av papir og kontor-utstyr på kjøkkenbordet, jeg plukket det opp å la det på pulten hans på kontoret, reksjonen var og plukke det opp å hive det i veggen. Han prøver å normalisere det med at jeg skal ikke legge det forann pcn mens han holder på, jeg sa at det går ann å sette det bort, i stedet for å kaste det vegg i mellom. Men han legger det over på meg, å sa det er min feil siden jeg la det på feil plass. Vi har vært sammen i mange år, å vi har det stort sett veldig fint å greit, men kjenner at akkuratt nå gjør han meg mer sliten. Anonymkode: ccab5...59d
SPOCA Skrevet 22. mars #2 Skrevet 22. mars (endret) Det er ikke greit. Å kaste ting på en slik måte er faktisk materiell vold. Uansett. Han kan ikke overlate alt til deg med ungene. Og ungene har ikke godt av å se at dere har det slik heller. Jeg ville satt ned foten, krevd å gå i parterapi. Det er lov å være sliten, men ikke å oppføre seg slik. Endret 22. mars av SPOCA 2 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #3 Skrevet 22. mars SPOCA skrev (1 minutt siden): Det er ikke greit. Å kaste ting på en slik måte er faktisk materialistisk vold. Å kalle alt man ikke liker for vold er faktisk terminologisk vold. Ihht ICD11.2z Sitat Uansett. Han kan ikke overlate alt til deg med ungene. Og ungene har ikke godt av å se at dere har det slik heller. Jeg ville satt ned foten, krevd å gå i parterapi. Det er lov å være sliten, men ikke å oppføre seg slik. Enig. Situasjonen som beskrevet er uholdbar, mannen må skjerpe seg eller ut. Anonymkode: 988ce...589 2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #4 Skrevet 22. mars Ts her. Vi får familieterapi annenhver uke, det har gjort underverk for forholdet vårt. Fra å vurdere å gå fra hverandre for ett år siden, så har vi stått stødig siste halve året. Men så kom det her, helt ut av det blå. Sier at jeg bruker alt i mot han. Når jeg tar opp husarbeid med han, så kan han si at han tok ut av oppvaskmaskinen forge uke. Jeg tar det hver eneste dag!! Anonymkode: ccab5...59d 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars #5 Skrevet 22. mars SPOCA skrev (11 minutter siden): Det er ikke greit. Å kaste ting på en slik måte er faktisk materialistisk vold. Du mener materiell vold. Materialisme er en filosofi. Anonymkode: 18385...423
AnonymBruker Skrevet 22. mars #6 Skrevet 22. mars Hvordan ser han på å ha alt ansvaret alene 50% ? Frister det mer ? Anonymkode: 0ee2f...4a2
AnonymBruker Skrevet 22. mars #7 Skrevet 22. mars Dere må kommunisere og lage en konkret plan med fordeling av ansvaret. Når dere begge er helt rolige. Man må være litt raus også når noe faktisk er helt på bristetepunktet, det må dere begge, så ha en skikkelig oppvask. Anonymkode: 48928...448 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #8 Skrevet 22. mars Ja, vi har hatt mye fokus på å ikke angripe hverandre, men være veldig tydelig på hva vi trenger av hverandre. Problemet nå er at vi begge er på bristepunktet, men familien AS må gå rundt, å han bidrar ikke der. Han har brukt å være den som følger opp barna på treninger, men barna vil kun ha med mamma for tiden. Å det er jo sikkert for at dem merker at pappaen er frakoblet å lite emosjonelt tilstede. Han gjør heller ikke noe for å prøve å være med tilstede heller. Anonymkode: ccab5...59d
SPOCA Skrevet 22. mars #9 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Å kalle alt man ikke liker for vold er faktisk terminologisk vold. Ihht ICD11.2z Enig. Situasjonen som beskrevet er uholdbar, mannen må skjerpe seg eller ut. Anonymkode: 988ce...589 Jo, dette er materiell vold. Uten tvil. Det handler ikke om å like eller ikke. Jeg har selv vært offer for det, og kjenner dette godt igjen. AnonymBruker skrev (2 timer siden): Du mener materiell vold. Materialisme er en filosofi. Anonymkode: 18385...423 Sånn kan det gå med autocorrect. Materiell vold, selvfølgelig. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå