Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er 2 dager sen med mens. Ikke tatt test men jeg  har sikkelig murringer i livmor og smerter nå på en side. Jeg er livredd dette er svangerskap utenfor livmor,aldri opplevd noe lignende. Jeg har ingen andre symptomer. Kan man få smerter så tidlig?

Anonymkode: 9b389...6bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta en test..det du føler kan jo være at mensen kommer snart.

Har du stabil syklus 

  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vanlig med murring og smerter tidlig i graviditeten. Livmoren tøyer seg.

Anonymkode: d9b7b...c97

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 minutter siden):

Ta en test..det du føler kan jo være at mensen kommer snart.

Har du stabil syklus 

Har ingen test tilgjengelig. Smertene sitter på en side nå og slipper ikke tak. Mulig mens er på vei. Aldri opplevd dette før derfor blir jeg redd

Anonymkode: 9b389...6bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vanlig med murring og smerter tidlig i graviditeten. Livmoren tøyer seg.

Anonymkode: d9b7b...c97

Men jeg har ingen symptomer kun denne smerten som sitter på ene siden

Anonymkode: 9b389...6bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Men jeg har ingen symptomer kun denne smerten som sitter på ene siden

Anonymkode: 9b389...6bf

Så dra til legevakt eller bestill akuttime hos legen.

Anonymkode: d9b7b...c97

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Har ingen test tilgjengelig. Smertene sitter på en side nå og slipper ikke tak. Mulig mens er på vei. Aldri opplevd dette før derfor blir jeg redd

Anonymkode: 9b389...6bf

Smertene kommer ikke så raskt. Tar noen uker siden det må vokse for at det skal gjøre vondt. 

Anonymkode: d131f...f20

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Men jeg har ingen symptomer kun denne smerten som sitter på ene siden

Anonymkode: 9b389...6bf

Er du 100 prosent sikkert på eggløsning dagen?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Smertene kommer ikke så raskt. Tar noen uker siden det må vokse for at det skal gjøre vondt. 

Anonymkode: d131f...f20

Ok det er bra kanskje det er mens som er på vei

Anonymkode: 9b389...6bf

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 minutter siden):

Er du 100 prosent sikkert på eggløsning dagen?

Ja skulle hatt mens på lørdag

Anonymkode: 9b389...6bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ok det er bra kanskje det er mens som er på vei

Anonymkode: 9b389...6bf

Helt sikkert, eller at egget fester seg/voksesmerter.

Anonymkode: d131f...f20

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ja skulle hatt mens på lørdag

Anonymkode: 9b389...6bf

Så du er 1 dag sen da

AnonymBruker
Skrevet
mommyaka skrev (3 minutter siden):

Så du er 1 dag sen da

Ja. Men dette er ille stårling og smerter i benet nå tok jeg smertestillende så gitt seg litt.

Anonymkode: 9b389...6bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Helt sikkert, eller at egget fester seg/voksesmerter.

Anonymkode: d131f...f20

Nei jeg har aldri opplevd noe slikt før. 

Anonymkode: 9b389...6bf

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei jeg har aldri opplevd noe slikt før. 

Anonymkode: 9b389...6bf

Jeg har, flere ganger.

Anonymkode: d131f...f20

AnonymBruker
Skrevet

Svangerskap utenfor livmor er ikke smertefullt så tidlig. Vanlig spontanabort derimot er mye vanligere, og vondt

Anonymkode: cd031...df3

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg er 2 dager sen med mens. Ikke tatt test men jeg  har sikkelig murringer i livmor og smerter nå på en side. Jeg er livredd dette er svangerskap utenfor livmor,aldri opplevd noe lignende. Jeg har ingen andre symptomer. Kan man få smerter så tidlig?

Anonymkode: 9b389...6bf

Nei. Egget er alt for lite til å presse veggene av egglederne. Kanskje det er mensen som er på vei.

AnonymBruker
Skrevet

Hvilken side? Om det er høyre kan det være blindtarmen. 

Det er ikke før uke 7-8 embryo er såpass stort at det ville gitt deg den type smerter du beskriver. 

Anonymkode: 35658...02e

  • Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Ser det er flere som sier at svangerskap utenfor livmor ikke har smerter så tidlig, det er ikke sant! Jeg mener ikke å skremme deg ts.

Jeg ble operert for dette for 5 uker siden. Bare dager etter eggløsning begynte jeg å skjenne murringer nederst på høyre side. Det kom og gikk i noen uker før det i uke 5 +1 plutselig ble VELDIG vondt. Da ble det først en tur til legevakt før det ble rett til operasjon på sykehuset. Grunnen til at jeg fikk så vondt var pga at jeg hadde indre blødninger, ikke pga at egglederen var i ferd med å sprekke. Siden dette ble oppdaget tidlig og egglederen ikke var skader fikk jeg beholde den 🙂 

Det trenger ikke å være svangerskap utenfor livmoren, men ikke hør på de som sier at det er for tidlig å merke noe til det. Jeg begynte å merke noe allerede i uke 2 - 3, mens andre ikke merker noe før egglederen sprekker i uke 8-9. 

Anonymkode: 4ca71...9dc

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Smertene kommer ikke så raskt. Tar noen uker siden det må vokse for at det skal gjøre vondt. 

Anonymkode: d131f...f20

Jo smertene kan komme så raskt. Jeg merket det allerede i uke 3 pga at jeg fikk indre blødninger.

Anonymkode: 4ca71...9dc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...