Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Har kjent ei venninne i noen år no. Når vi avtaler å møtes så føler jeg at hun " maser" litt. 

F eks vi avtaler at jeg skal komme til henne Fredag kl 18. Hun har fri og jeg jobber til kl 15.30. Har sagt at jeg vil hjem etter jobb å dusje og ordne meg, så kl 18 passer meg bra. Men så kommer det meldinger fra henne:

Kl 14. Hei har kommet hjem og skal spise litt, så du kan komme når du vil. 

Jeg svarer at jeg fortsatt er på jobb, så jeg kommer kl 18

Kl 15.30. Du kan bare komme rett inn når du kommer. Jeg spiller musikk så hører ikke hvis du ringer på

Kl 17. Jeg har åpnet en flaske vin og tar meg ett glass og venter på deg 

Sånn er det hver gang. 

Hadde du blitt stresset av dette? 

Anonymkode: 4b8df...499

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Hadde ikke blitt stressa. Hun gleder seg nok bare veldig mye og ser frem til besøk :) For meg er det verken stressende eller masete, selv om jeg ikke kan komme før tidspunktet jeg har sagt. Jeg er lite rigid vedr. andres adferd og uttrykk

Anonymkode: e9c16...b49

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Hadde tenkt det kanskje var litt mye, men at det var hyggelig ment. Hadde overhodet ikke latt meg stresse av det. 

Anonymkode: cab1b...2c1

• Liker 5
AnonymBruker
Skrevet

Jeg hadde blitt veldig stressa. På samme måte som når ting drar ut. Både det skulle kaste seg rundt og skynde seg for å rekke sosiale ting flere timer før avtalen og når ting drar ut. 

Er på overnatting med venninner nå og vi skulle hjem i 15.00 tiden. Noe jeg synes hørtes rimelig ut. 

Vi har ennå ikke kommet oss avgårde. Sitter på parkeringsplassen fordi en av oss ennå ikke har pakket ferdig. 

Kan hende jeg er unntaket, men jeg kan ikke fordra når klokkeslett på avtaler blir vridd den ene eller andre veien med flere timer. 

Anonymkode: 98d3e...003

AnonymBruker
Skrevet

Nei hadde ikke blitt stressa, det er jo slik hun er - og du vet det. Hvorfor i all verden lage et problem av det? 
Jobb litt med deg selv og finn ut hvorfor det er vanskelig for deg, for dette er en følelse du eier. 

Anonymkode: 0a95c...0c5

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er dere ikke venner? Kan du ikke fortelle henne at det stresser deg?

Anonymkode: d654b...f1a

AnonymBruker
Skrevet

Du trenger ikke bekrefte igjen eller avvise, ts.

Det er heller ikke slik at din venninne «maser». Hun sier ikke type «kan du ikke komme nåååå?». Hun gjør det bare klart at du kan velge å komme før. Det er du som velger å tolke det som mas. (Trolig betinget av din oppvekst etc). Men hun kan ikke påføre deg stress - du må velge å bli stresset. Dette er aktive valg vi tar, og som det er viktig at du er bevist på at er valg, for at du skal fungere godt.

Bare svar med tommel opp eller noe neste gang. Type Hun: «jeg er hjemme!» Du: 👍

Hun: «koser meg med vin!» Du: «så flott!»

Ja, hun velger sine handlinger. Og kunne nok med hell ha valgt å kommunisere litt mindre intenst. Men hun velger ikke dine følelser for deg. Ingen andre enn vi selv velger våre følelser, vår regulering og våre reaksjoner. Det er det viktig at du (og alle andre voksne) vet med absolutt sikkerhet.

Anonymkode: 6a1bc...42a

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nei, og så ville jeg nok bare svart henne med tommel opp… hvis jeg i det hele tatt svarte, og fortsatt i mitt eget tempo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...