Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2026 den 21.58):

Hjelp! Jeg skal ut å spise med mann og venner neste uke, og videre på show.. Jeg har ingenting å ha på meg! Vi er jo aldri ute.. Jeg har kun college gensere og jeans/turbukser.. 

Hva går man i, på en middag/show som ikke er for pent (ala galla liksom), men ikke hverdagslig? Gjerne passe til jeans eller svart stoff bukse. Har epleform og noen kg for mye om det har noe å si. Er 40år, så er mellom ungdommelig og eh. gammel.  😉

Hvilke nettbutikker er rimelige, men ok klær? Hva skal jeg se etter? 

Anonymkode: 87a20...97c

En svart bukse, støvletter/skoletter og en bluse? 

Anonymkode: 8ae5b...b76

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet
Thyra skrev (På 22.3.2026 den 5.41):

Til nød???

Dressbukse og lekker bluse holder vel i massevis til de fleste anledninger..

Enig! Ikke alle er kjolemennesker!

Anonymkode: 8ae5b...b76

AnonymBruker
Skrevet

IMG_9498.thumb.jpeg.518aa50d9011bf3666be2f9f544aa401.jpeg

IMG_9497.thumb.png.694ad9d4488140eb2abbbc556f127766.png

IMG_9495.thumb.jpeg.7ec61b9037400555d1cdffd6ebc59081.jpeg

IMG_9494.thumb.jpeg.c8c51fa9990489a4dce5c3dd9cafb836.jpeg

IMG_9493.thumb.jpeg.7c74aa6fea7cb3414cffa60d27d47b7f.jpeg

Anonymkode: 45ab3...dbe

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke det! Sliter med å finne klær som passer min eple-formete og kropp på 162 cm. Alle bukser i butikkene rekker meg til brystene, har høy vrist på foten så det er nesten ingens sko som passer min lille fot..., har stor livvidde og bryst, slik at bluser, skjorter, kjoler osv ikke faller pent. jakker er også umulig å finne. De blir ofte for trang rundt brystene, og jeg må gå opp i størrelse som blir altfor stor med lange armer. Siden covid, har jeg vært med på lite sosialt, fordi jeg ikke finner klær. Orker ikke. Så, det går i 1 sort bukse som jeg har på jobb, og noen store gensere, joggesko og sliten jakke. Du kan synes det er så rart som bare det, men jeg har ikke råd til å kjøpe klær for mange tusen kroner for å kunne bruke i 1 dåp, 1 bryllup osv. Vet om mange som sliter med dette. Alle klær i butikkene er laget for lange mennesker, eller folk med lange ben og tynn overkropp. Jeg er ikke overvektig, men har naturlig store bryster og litt mage pga kroppsformen min. 

Anonymkode: 45832...688

Min mor er kort så hun må legge opp bukser. Det koster ikke all verden å gjøre. Tidligere har hun også gjort dette selv. 

Jeg har mye kontakter i utlandet og bodd utelands i perioder. Utenfor norges grenser er det helt vanlig å ta med klær til skredder og få de tilpasset så de passer. Hvis dette er et såpass stort problem at ingen butikk har noe som passer kjøp noen få plagg som da er for lange eller vide på deler av kroppen og få bukser lagt opp. Bluse tatt inn i livet og kortet ned ermed. Det skaper for min del en hverdagslig ro å ha klær som passer meg i mitt skap så jeg kan takke ja til ting uten å få klæs panikk. Hadde jeg måttet shoppe før ulike sammenkomster jeg møtte opp på ville jeg nok bare blitt hjemme fremfor å stresse med å skulle finne noe som passer. 

Anonymkode: a9593...6a5

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Jeg har ikke det! Sliter med å finne klær som passer min eple-formete og kropp på 162 cm. Alle bukser i butikkene rekker meg til brystene, har høy vrist på foten så det er nesten ingens sko som passer min lille fot..., har stor livvidde og bryst, slik at bluser, skjorter, kjoler osv ikke faller pent. jakker er også umulig å finne. De blir ofte for trang rundt brystene, og jeg må gå opp i størrelse som blir altfor stor med lange armer. Siden covid, har jeg vært med på lite sosialt, fordi jeg ikke finner klær. Orker ikke. Så, det går i 1 sort bukse som jeg har på jobb, og noen store gensere, joggesko og sliten jakke. Du kan synes det er så rart som bare det, men jeg har ikke råd til å kjøpe klær for mange tusen kroner for å kunne bruke i 1 dåp, 1 bryllup osv. Vet om mange som sliter med dette. Alle klær i butikkene er laget for lange mennesker, eller folk med lange ben og tynn overkropp. Jeg er ikke overvektig, men har naturlig store bryster og litt mage pga kroppsformen min. 

Anonymkode: 45832...688

da har du vel ikke sett på riktig steder da jeg er også overvektig, på det største brukte jeg str 54 og hadde aldri problemer med å finne pen tøy, det enste jeg slet med å finne var tur klær og treningstøy

når det kommer til sko er du langt i fra den enste som sliter med å finne sko, da kan jeg anbefale skoland som har stort utvalg eller zalando hvor man kan søke etter brede sko

så nei jeg ser ingen grunn til å ikke finne klær, jeg har også en sviger søster som er oppi str 60 og hun syns jeg faktisk finner klær lettere enn meg hun har mye fint, jeg aner ikke hvor hun handler hen 

Anonymkode: d2648...66e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

da har du vel ikke sett på riktig steder da jeg er også overvektig, på det største brukte jeg str 54 og hadde aldri problemer med å finne pen tøy, det enste jeg slet med å finne var tur klær og treningstøy

når det kommer til sko er du langt i fra den enste som sliter med å finne sko, da kan jeg anbefale skoland som har stort utvalg eller zalando hvor man kan søke etter brede sko

så nei jeg ser ingen grunn til å ikke finne klær, jeg har også en sviger søster som er oppi str 60 og hun syns jeg faktisk finner klær lettere enn meg hun har mye fint, jeg aner ikke hvor hun handler hen 

min mor er også lav med eple form hun finner bukser lettere enn meg serlig når det kommer til zizzi så er det nesten ingen brukser som passer meg, men hun finner alltid noen som passer. hun bruker str 48 og har også sånne ben som det du snakker om og sliter ikke med å finne sko som passer, jeg aner ikke hvor hun kjøper sko men klær så er det zizzi og cellbes. hun har klær til en vær annleding 

bonprix og zalnado har ofte to forskjellige bukse lengder. 

legger til 

Skrevet

Penbukse og bluse er mer enn pent nok 👍🏼

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg er kort og tjukk. Anbefaler ninepine -bukser, der kan du bestemme lengde. De korteste passer meg. Det er finere bukser, men som er behagelige å ha på. Jeg har også kjøpt noen kjoler på ZIzzi, selv om jeg som oftest ikke liker noe der, og jeg ikke er kjolemenneske. Så kjøper jeg noen bluser/skjorter på Zalando eller i andre vanlige klesbutikker. MItt største problem er sko, for jeg greier ikke å gå i høyhælte, og kan liksom ikke gå i joggesko..

Anonymkode: 68b91...644

AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor ikke kjole?

Anonymkode: b7407...a1f

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2026 den 22.03):

det er jo veldig rart og ikke ha noen som helst pen tøy til forskjellige anlendinger som bryllup, dåp, konfirmasjon

Jeg har ikke blitt bedt i noe slikt på 14 år. Ikke alle har stor familie/krets.

Anonymkode: c3416...675

AnonymBruker
Skrevet

Anbefaler disse https://www.stories.com/en-no/product/wide-press-crease-trousers-black-1090941001/

Har dem i flere farger, passer omtrent til alt. Så kan du bruke en genser eller skjorte, og smykker. 

Folk går i så mye rart på sånne show at med mindre du kommer i bikini så sklir det meste inn!

Litt sent nå kanskje, men hvis du har mulighet kan du ta en fargeanalyse og få tilpasset noen klær hos skredder? Så har du alltid noe å gå i.

Anonymkode: 40cf3...a89

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg har ikke blitt bedt i noe slikt på 14 år. Ikke alle har stor familie/krets.

Anonymkode: c3416...675

det har ikke jeg heller men jeg har forsatt klær til alle anledninger for det 

bryllup som gjest har jeg ikke vært i på over 20år

begravelse er det litt over 10 år siden

dåp er det 14år siden

på alle disse årene har jeg gått opp og ned i str men likevel klær til alt. uansett så har man noe pent til bursdag regner jeg med man går ikke i joggebukse da så da kan man jo bare bruke di klærne man bruker da

altså når man pluteslig blir invitert til noe som det ts ble også sier at hun sliter med å finne noe som passer så er det jo en veldig god grunn for å ha noe til alle anledninger. eller så kan man fort ende opp med å ikke finne noe i tide. man trenger ikke kjøpe inn masse klær man kan for eks ha 2 penbukser en lys og en mørk og en lys og en mørk topp 

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...