AnonymBruker Skrevet 21. mars #1 Skrevet 21. mars Jeg lagde noen tråder her inne der jeg spurte hvordan dere som ikke har ocd gjør ting - tok med meg svarene deres, tenkte mye, og sto i MYE ubehag, men nå er jeg så mye bedre! Kan fortsatt få tvangstanker men da må jeg "grounde" meg og puste med magen. Hadde aldri trodd at dette var mulig da jeg begynte på prosjektet 🎉 Anonymkode: 5cb99...588 1 13 3
AnonymBruker Skrevet 21. mars #2 Skrevet 21. mars Gratulerer! Er så glad på dine vegne❤️ du har all grunn til å være skikkelig stolt av deg selv 💪 Anonymkode: bca56...24b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #4 Skrevet 21. mars Hva slags OCD og hvordan ble du frisk? Anonymkode: bd5d2...247 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #5 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva slags OCD og hvordan ble du frisk? Anonymkode: bd5d2...247 Vaske-ocd, følte meg skitten hvis jeg gikk ut av hjemmet mitt og måtte vaske alt som hadde vært utenfor hjemmet, inkludert meg selv, alle varer, dusje og vaske håret hvis jeg hadde vært på kafé eller kommet borti noen med huden eller håret, ja, det var utrolig masse regler. Frisk ved å ta for meg en ting av gangen, eksponering og tåle å stå i mye ubehag. Anonymkode: 676b1...17b 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #6 Skrevet 21. mars Hvordan ble du frisk, gikk du på kurs. Jeg har samme diagnose. Anonymkode: 4569e...acf 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #7 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hvordan ble du frisk, gikk du på kurs. Jeg har samme diagnose. Anonymkode: 4569e...acf Nei, jeg gjorde det på egen hånd. Jeg fikk avslag på behandling fordi de trodde det ble for intensivt for meg - så da måtte jeg jo vise dem 😄 Anonymkode: 676b1...17b 2 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #8 Skrevet 21. mars Herregud så kult. Gratulerer. Håper du kan bruke erfaringen din en dag til å hjelpe andre, bare dette er jo et lys i enden for mange 🫶🏻 Anonymkode: f82c8...2d3 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #9 Skrevet 21. mars Jeg gikk på noe ala Bergen 4 days treatment, men det gikk over åtte uker. To ganger i uken, var intenst nok! Har fått et nytt liv ❤️ Anonymkode: 27981...106 2
AnonymBruker Skrevet 21. mars #10 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Nei, jeg gjorde det på egen hånd. Jeg fikk avslag på behandling fordi de trodde det ble for intensivt for meg - så da måtte jeg jo vise dem 😄 Anonymkode: 676b1...17b Så bra. Jeg har selv gått på Gaustad. Men det tar tid å bli ordentlig frisk. Hvor lang tid tok det før du følte deg bedre? Anonymkode: 4569e...acf 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #11 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg gikk på noe ala Bergen 4 days treatment, men det gikk over åtte uker. To ganger i uken, var intenst nok! Har fått et nytt liv ❤️ Anonymkode: 27981...106 Hvordan ocd hadde du? Anonymkode: 4569e...acf
AnonymBruker Skrevet 21. mars #12 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så bra. Jeg har selv gått på Gaustad. Men det tar tid å bli ordentlig frisk. Hvor lang tid tok det før du følte deg bedre? Anonymkode: 4569e...acf Jeg begynte å jobbe med det for 6 måneder siden. Tankene kommer tilbake hvis jeg får dårligere dager psykisk, og da må jeg jobbe med å ikke overføre det til handling. Så det er ikke lett hver dag, men dagene er blitt så mye enklere og jeg har fått frigjort mye tid og tankevirksomhet. Anonymkode: 676b1...17b 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #13 Skrevet 21. mars Godt jobbet. Kan jeg spørre hva som utløste OCD? Anonymkode: bd5d2...247 1
AnonymBruker Skrevet 21. mars #14 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Hvordan ocd hadde du? Anonymkode: 4569e...acf Smitteangst/kvalme/emetofobi. Men innholdet av tankene er egentlig irrelevant. Det er mekanikken og motoren bak som du behandler. Anonymkode: 27981...106
AnonymBruker Skrevet 21. mars #15 Skrevet 21. mars Hva er de ti prosentene du vasker da? Anonymkode: 135f7...5cb
AnonymBruker Skrevet 21. mars #16 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Jeg gikk på noe ala Bergen 4 days treatment, men det gikk over åtte uker. To ganger i uken, var intenst nok! Har fått et nytt liv ❤️ Anonymkode: 27981...106 Jeg gjennomførte 4-dagerskurset og ble også så frisk man kan bli 🩷 dvs, jeg kan forholde meg helt normalt til tvangstankene uten å bli trigget eller påvirket 🥰 Anonymkode: eac5e...363 2 1
Strigiformes Skrevet 21. mars #17 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg lagde noen tråder her inne der jeg spurte hvordan dere som ikke har ocd gjør ting - tok med meg svarene deres, tenkte mye, og sto i MYE ubehag, men nå er jeg så mye bedre! Kan fortsatt få tvangstanker men da må jeg "grounde" meg og puste med magen. Hadde aldri trodd at dette var mulig da jeg begynte på prosjektet 🎉 Anonymkode: 5cb99...588 Gratulerer så mye 🥳🥳🥳🥳 Det er en stor seier. Virkelig godt jobba 🙌 Tusen takk for at du velger å dele, og gir håp til andre mennesker som kan ha utfordringer med dette. Bare av nysgjerrighet... Hva var det verste for deg?
Strigiformes Skrevet 21. mars #18 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Jeg begynte å jobbe med det for 6 måneder siden. Tankene kommer tilbake hvis jeg får dårligere dager psykisk, og da må jeg jobbe med å ikke overføre det til handling. Så det er ikke lett hver dag, men dagene er blitt så mye enklere og jeg har fått frigjort mye tid og tankevirksomhet. Anonymkode: 676b1...17b Du er på rett vei 🙌 Dette kan være tungt.
AnonymBruker Skrevet 21. mars #19 Skrevet 21. mars Strigiformes skrev (5 minutter siden): Gratulerer så mye 🥳🥳🥳🥳 Det er en stor seier. Virkelig godt jobba 🙌 Tusen takk for at du velger å dele, og gir håp til andre mennesker som kan ha utfordringer med dette. Bare av nysgjerrighet... Hva var det verste for deg? Det vanskeligste var å tåle å ikke vaske hender etter at jeg hadde tatt på noe som for meg var skittent. Og så var det en vanskelig overgang å sette varene fra butikken rett inn i kjøleskapet uten å vaske dem. Dessuten: å ikke vaske av mobilen etter å ha hatt den med meg ute. Anonymkode: 676b1...17b
Strigiformes Skrevet 21. mars #20 Skrevet 21. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det vanskeligste var å tåle å ikke vaske hender etter at jeg hadde tatt på noe som for meg var skittent. Og så var det en vanskelig overgang å sette varene fra butikken rett inn i kjøleskapet uten å vaske dem. Dessuten: å ikke vaske av mobilen etter å ha hatt den med meg ute. Anonymkode: 676b1...17b Det er forståelig. Godt jobba 🙌 Hvordan føles det?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå