Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, jeg elsker Synne Vo! 

Anonymkode: 9f18d...8e2

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Flink til å synge, men jeg sliter med dialekten. Høres ut som hun er fra Brønnøysund, men ikke helt, eller noe annet merkelig i en hybrid av ulike dialekter. Blir ikke klok på den og veldig slitsomt å høre på. 

Anonymkode: 095f3...961

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er veldig søt, men sangene hennes er helt like. 

Anonymkode: e9b15...bd7

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Datteren hadde oppgave om henne på skolen og det var sååå viktig for henne å prate og synge dialekt - så viktig at mange ikke forstår henne. 

Selv kommer jeg fra kysten på Østlandet, med en gang jeg flyttet fra hjemstedet mitt så la jeg fra meg alle veldig lokale uttrykk, for hvorfor gjøre kommunikasjonen dårligere? Handler ikke om jeg er stolt eller ikke av dialekten min, men at hvis jeg krever at andre bare forstår alle ord jeg bruker så vil de synes det er ubehagelig og vil måtte spørre hva jeg mener. Mange dialekter har mye «vanskeligere» ord enn jeg er oppvokst med og mange har 0 forutsetninger for å forstå de når de har møtt kanskje bare EN person fra det stedet, og bruker de mye dialektord kunne det like gjerne vært gresk.  Man kan si at man lærer av vane, men de fleste møter ikke mange med veldig mye dialektord fra samme sted mange ganger. 

Anonymkode: ec5ff...1a3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Nope. Forferdelig kjedelig og intetsigende. Som alle disse.

Anonymkode: 38ee4...ac3

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hun er flink til å skrive sanger synes jeg.  Jeg visste ikke hvem hun var før Hver gang vi møtes, og jeg synes hun mumler forferdelig mye, nesten litt "sutrete" på en måte. Dialekten er grei nok å forstå i seg selv, hvis det ikke var for det... Vi er vel vant til ulike dialekter i dagens samfunn? 

Anonymkode: 46d59...b85

Skrevet

Når jeg leser kommentarene her skjønner jeg hvorfor det er så ekstremt viktig at folk holder på dialektene sine, og at de representeres av kjendiser, kunstnere, artister, politikere, tv-profiler etc. 

Grunnen til at nordmenn er gode i språk, er fordi vi har store forskjeller i dialekter i vårt langstrakte land. 

Det er bredden som gjør oss språkdyktige. Forventer du at andre skal legge fra seg dialekten sin, så bidrar du til at vi taper det språklige mangfoldet og styrken vår! 

• Liker 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
Hirondelle skrev (5 minutter siden):

Når jeg leser kommentarene her skjønner jeg hvorfor det er så ekstremt viktig at folk holder på dialektene sine, og at de representeres av kjendiser, kunstnere, artister, politikere, tv-profiler etc. 

Grunnen til at nordmenn er gode i språk, er fordi vi har store forskjeller i dialekter i vårt langstrakte land. 

Det er bredden som gjør oss språkdyktige. Forventer du at andre skal legge fra seg dialekten sin, så bidrar du til at vi taper det språklige mangfoldet og styrken vår! 

Helt enig. Blir sjokkert. 

Anonymkode: f78d8...d0b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hun er veldig søt, men sangene hennes er helt like. 

Anonymkode: e9b15...bd7

Det er liksom temat i sangene hennes da og manga artister har liksom ca samme melodi i en del av sangene sine, men skjønner.

Skrevet

Ja, jeg liker Synne Vo, setter spesielt pris på at hun synger på dialekt. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
Fillerist skrev (Akkurat nå):

Ja, jeg liker Synne Vo, setter spesielt pris på at hun synger på dialekt. 

Jeg er enig! Det er fint at noen tør å vise fram dialekten din👏🏻

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ingenting imor dialekten eller henne som person. Men synes hun har litt irriterende måte å synge på. Synes heller ikke tekstene er så bra. Så jeg hører ikke på henne

Anonymkode: 5e663...47d

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...