Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg og kjæresten er veldig ulike, på mange måter. Dette gjør at vi på noen måter kan lære av hverandre, men på andre måter blir det veldig utfordrende. Vi ønsker ulike ting ut av fremtiden; jeg ønsker å bli fridd til og gifte meg, og flytte sammen med mannen jeg skal dele resten av livet sammen med. Han har vært gift og ønsker ikke gifte seg flere ganger. Han ønsker mest sannsynlig ikke samboerskap heller. I tillegg har han ei gammel hytte han elsker å være på, hvor jeg mistrives veldig. Jeg har edderkoppskrekk, og dette er ei gammel hytte med sikkert høy luftfuktighet hvor edderkoppene liker seg godt, og lett sniker seg inn gjennom sprekker utenfra. Det er i tillegg lavt under taket, lite og trangt, med masse møbler, så det føles veldig trykkende å være der. Dessuten sover jeg dårlig pga harde madrasser, og jeg sitter vondt i sofaen og stoler som er der. Nå høres det ut som jeg syter veldig, men med edderkoppfobi og kroniske smertetilstander, så er ikke dette et gunstig sted for meg å være. 

Vi sees ikke så mye, da han jobber mye, og jeg jobber kvelder. Det at han ikke vil bli samboer på lengre sikt, gjør at vi heller ikke i fremtiden kommer til å sees så mye. Da blir det ekstra sårbart om han reiser på hytta et par helger i måneden, hvis jeg velger å la være å bli med. Da forsvinner jo vår kvalitetstid sammen. Er det mulig å løse dette på noe vis?

Anonymkode: 22069...be3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Løsningen er å finne noen du faktisk er kompatibel med, og som deler samme ønsker for fremtiden. 

Anonymkode: 3333e...ef7

• Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Denne edderkopphytta med masse møbler har du skrevet om før. På tide å gå?

Anonymkode: 09f5f...226

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Løsningen er å finne noen du faktisk er kompatibel med, og som deler samme ønsker for fremtiden. 

Lettere sagt enn gjort når vi er veldig glade i hverandre, håper jo heller å finne løsninger. Men ja, hvem vet..

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Lettere sagt enn gjort når vi er veldig glade i hverandre, håper jo heller å finne løsninger. Men ja, hvem vet..

Det forstår jeg, jeg står midt i et brudd selv, nettopp pga manglende kompatibilitet. Dessverre er ikke alltid kjærlighet nok, i hvert fall ikke hvis ikke begge parter er villige til å ofre og gi. 

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det forstår jeg, jeg står midt i et brudd selv, nettopp pga manglende kompatibilitet. Dessverre er ikke alltid kjærlighet nok, i hvert fall ikke hvis ikke begge parter er villige til å ofre og gi. 

Det var leit å høre💛 Ja du har helt rett. Her føler jeg nok at jeg er den som gir, dersom jeg blir værende på lang sikt. For da må jeg jo gi avkall på brullup og samboerskap, pluss at jeg må være med på iallefall noen hytteturer jevnlig, selv om jeg virkelig ikke vil. Problemet når man har disse bekymringene i bakhodet, er at jeg ikke klarer å knytte meg tilstrekkelig til han, fordi jeg har behov for å beskytte meg. Jeg håper vi finner ut av det da, men jeg føler vi står litt i stampe nå.

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Han er jo en sær og sta kar da, han vil jo ikke møte deg på halvveien en gang sikkert. Ikke vil han bo sammen, ikke gifte seg og få barn med deg, og han jobber mye samt stikker av til et vedskjul av ei hytte. 

Han er jo ikke en som passer for deg, selv om du liker ham. Hvis du vil lage deg familie må du jo faktisk finne en som vil det samme. Har du fortalt ham hva du mener om dette?

Anonymkode: 70b10...2bf

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...