Catzy Skrevet 9. april 2006 #1 Skrevet 9. april 2006 Min kjære og jeg har tenkt oss til Australia til sommeren. (Joda, vet at det er dårlig tidspunkt, men det er en spesiell anledning etc.) Trenger tips om det er noen flyselskap som er rimeligere eller bedre enn andre, evt. om det er noen som vet noe om fine reisepakker. Regner med å være der i 3-4 uker. Vi skal være i Melbourne noen dager, for å besøke venner. Ellers regner vi med å dra nordover for å dykke, og selvfølgelig innom Sidney. Alle tips mottas med takk! Catzy
Gjest Maddy Skrevet 9. april 2006 #2 Skrevet 9. april 2006 Tanten min som bor i Australia bestiller alltid flybilletter via ENgland når hun reiser. Det er verdt å sjekke. Få en billigbill. over til England og så fly videre til Australia Sjekk priser på MyTravel og E-tours.com
Gjest Gjest Skrevet 9. april 2006 #3 Skrevet 9. april 2006 Reiste med BA/Australian airlines/Qantas da vi var i Australia i fjor, og var fornøyd med det. Bestilte billetter gjennom Orkide ekspressen, tror de klarte å hoste opp billetter som var sånn noenlunde på samme prisnivå som det som var på nettet. Men vi skulle dog ha noen stopp i Asia også. Tips: bruk et par døgn i feks. Hong Kong eller Bangkok for å slippe alt for store problemer med jetlag. Tips 2: vi reiste sist høst til Bali via Hong Kong med Catay Pacific, og disse var meget bra å fly med. De flyr også til Australia, og er nok noe billigere enn BA/Qantas. Selskapet var kåret til årets flyselskap i 2005, flyr via Hong Kong som har en flott flyplass og et sted som er verdt en stopover på et par døgn. God tur, Australia er verdens flotteste land!!
Smørblomsten Skrevet 10. april 2006 #4 Skrevet 10. april 2006 Har hørt at Qantas er best til Australia Men jeg vet ikke selv, bare hørt det av venninne som har dratt OFTE dit.
alicante Skrevet 13. april 2006 #5 Skrevet 13. april 2006 Ja! Enig med Smørblomsten. Jeg har flydd med Qantas til Australia og innenlands der nede, og jeg var veldig fornøyd. Jeg har flydd endel (med mange forskjellige flyselskap) opp gjennom årene, og jeg er ikke i tvil om at turene med Qantas var de beste. Jeg tenker da på service, vennlighet etc i besetningen, men også informasjon underveis og selvfølgelig også pris. Skal du fly til Australia kan det forresten lønne seg å samle miles, for du får endel på en såpass lang tur. Qantas er med i oneworld, og der finner du også British Airways, Finnair og Air Lingus, for å nevne noen, så det burde være muligheter for å kunne bruke opp poengene..
Catzy Skrevet 14. april 2006 Forfatter #6 Skrevet 14. april 2006 Glimrende tips om å samle miles. Vi liker å reise til London, og bruker gjerne BA, så det skal jeg tenke på. Tenkte heller ikke på det med stop overs, men det kan nok være greit, ja. Må man styre med baggasjen sin selv, eller blir den automagisk håndtert på flyplassen? Catzy
smile Skrevet 16. april 2006 #7 Skrevet 16. april 2006 Vi bestilte gjennom orkideekspressen. Det var bra service og beste prisen vi fant. Vi fløy med malaysian airlines fra Amsterdam og var noen dager i Kuala Lumpur før vi fløy videre med malaysian airlines. I Australia fløy vi med quantas. Malaysian airlines var knallbra. Bare du våknet og rørte på deg om natta stod de klar med et vannglass. Ellers generelt bra. Qantas var for oss et helt vanlig selskap som ikke skilte seg ut som det andre. Tar du en stopp i f.eks Malaysia, Singapore eller andre land må ta din egen bagsje når du drar bort fra flyplassen men vanlig mellomlanding tar jo de den, hvis det var det du lurte på?? God tur, og GLED DEG!!!
Gjest Gjest som planlegger Australia-t Skrevet 16. april 2006 #8 Skrevet 16. april 2006 Heisann! Nå har vi ikke kommet oss særlig lenger enn å begynne vurdere tur til Australia, men vi har iallefall sjekket flypriser fra London.. (til Brisbane.) Mye billigere enn fra Oslo.. (koster ikke sååå mye å komme seg over til London.) Fant feks. billetter for 2 stk for 9-10000 kr, tur/retur via London. Nå var det litt utafor sesongen, da.. Men gå inn på austravel.com , det er der vi har sjekka. Som sagt, er bare i planleggingsfase, så har ikke sjekket om det kommer noen tillegg og sånn til den prisen vi fant. Kos dere masse i Australia, da! Forhåpentligvis blir det tur på oss også..
Gjest Sabia Skrevet 17. april 2006 #9 Skrevet 17. april 2006 (endret) Jeg reiste med Thai Airways, det var fantastisk både mtp seter, plass, service etc. Endret 26. september 2006 av Nivea
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå