AnonymBruker Skrevet 22. mars #21 Skrevet 22. mars Han har ikke gitt lyd ifra seg i det hele tatt. vi hadde egentlig en avtale idag om å få gjort en ting men han har plutselig ikke tid til å møtes… han er egentlig veldig fleksibel person som har rolige dager.. vil sikkert få meg stressa å lei meg synes det er en ufin måte å behandle meg på… å komme å gå som det passer seg.. blir traumatisert av dette å kjenner jeg må slutte å være så avhengig av han…å kutte kontakten. ts Anonymkode: 1b995...09e 2 1
AnonymBruker Skrevet 22. mars #22 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (1 time siden): Dette er en slags psykisk vold. Du sier du er sliten og vil slappe av, og vil fokusere på deg selv der og da, (noe som er helt innenfor). Så velger han å bli sur, guiltripper deg og får deg til å måtte fokusere på han.. Tipper du er mer sliten nå. Anonymkode: c037d...ebe Ja jeg er det. Anonymkode: 1b995...09e
Crazydoglady Skrevet 22. mars #23 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2026 den 21.59): Jeg er 33 år, kjæresten er 54 år Vi bor ikke sammen, ikke barn. Siste årene så har han brukt så mye maktspill mot jeg( jeg er i en ganske sårbar situasjon, er ensom og sliter med angst) uansett siste året har han gitt lite lyd fra seg på dagtid men vil alltid møtes på kveldstid, jeg mistenker det er kun sex han vil ha meg nå, og ikke et forhold..men han vet at jeg er svak for han og det virker som han elsker å såre meg.. i går ringte han meg etter jobb å spurte om jeg ville bli med han hjem på kvelden, hadde ikke hørt noe fra han før dette. Jeg sa at jeg var litt sliten etter jobb å ville være hjemme, da ble han kort og snurt på tlf, jeg fikk dårlig samvittighet å ringte han å sa at eneste grunnen til at jeg ville være hjemme til meg selv var fordi at jeg var sliten, han ble småsur på telefon å da sa jeg noe som « værsåsnill ikke vær sur, jeg er bare sliten og vil slappe av alene idag» Etter det har han ikke svart på meldinger.. jeg spurte han på sms idag « er du ikke glad i meg?» ingen svar å få… prøvd å ringe han et par ganger men telefon er avslått.. dette gjør han hver gang vi har hatt det bra i en periode, å bare ghoster meg for småting som dette.. er det manipulering? han vet jo at jeg blir lei meg og stressa hver gang han kutter meg ut slik.. de andre gangene han har gjort dette å vi har ordnet opp sier han at det er jeg som stikker av.. det er jo ikke det, det er han som fryser meg ut… er så ufattelig lei av dette.. han vet at jeg er mentalt tynnslitt av andre såre ting i livet også… 😔 Anonymkode: 1b995...09e Om det er manipulering eller "bare" en emosjonell reaksjon kommer jo litt an på intensjon og hvorvidt han prøver å påvirke situasjonen eller "bare" reagerer. Uansett kan man vell trygt si at det er ett usunt forhold og usunt reaksjonsmønster.
AnonymBruker Skrevet 22. mars #24 Skrevet 22. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Han har ikke gitt lyd ifra seg i det hele tatt. vi hadde egentlig en avtale idag om å få gjort en ting men han har plutselig ikke tid til å møtes… han er egentlig veldig fleksibel person som har rolige dager.. vil sikkert få meg stressa å lei meg synes det er en ufin måte å behandle meg på… å komme å gå som det passer seg.. blir traumatisert av dette å kjenner jeg må slutte å være så avhengig av han…å kutte kontakten. ts Anonymkode: 1b995...09e Spørsmålet er om du faktisk kommer til å kutte kontakten, eller om du bare sier det? Du vet at denne mannen overhodet ikke er bra for deg! Send ham en melding, si det er slutt, at du ikke vil ha noe mer kontakt med ham mer, og be ham respektere dette. Så blokkerer du ham på alle sosiale medier og telefon. Kommer han på døren din ringer du politiet, om han ikke fjerner seg. Ikke slipp ham inn! Hopp i det, riv av plasteret - send melding til ham her og NÅ, og blokker ham umiddelbart etterpå slik at du ikke gir ham sjanse til å svare. Du kaster bort verdifull tid av livet ditt om du ikke kutter kontakten med denne mannen. NÅ! Anonymkode: 3d000...60d 3
AnonymBruker Skrevet 22. mars #25 Skrevet 22. mars Kjære ts. Dette er ikke kjærlighet. Dette er psykisk vold, manipulasjon og som du sier hersketeknikk. Ta kontakt med fastlege og si du trenger noen å snakke med gjennom et brudd. Og så forlater du dette mennesket. Du får ikke mindre angst av å bli behandlet sånn. Håper for din del at du kommer deg ut av dette og at du innser at det faktisk er enklere å være alene enn å forolde seg til ett menneske som ikke vil deg vel. Ikke ta mer kontakt med han, aller helst bare blokker han over alt med en gang så er det gjort. Det kommer til å gjøre vondt, men med tiden vil du få det mye bedre! Anonymkode: e4d6e...bfe
Rhodiola Skrevet 22. mars #26 Skrevet 22. mars Tråden er ryddet for tulleinnlegg og brudd på regelen om å utgi seg for å være flere personer i en tråd. Rhodiola, admin.
AnonymBruker Skrevet 22. mars #27 Skrevet 22. mars Høres ut som en liten drittunge som furter for å få viljen sin! Ikke en emosjonell moden mann! Anonymkode: 8a472...b53 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #28 Skrevet 23. mars Klassisk hersketeknikk Han ser hvor naiv du er og du lar deg lure. Bare spørsmålet fra deg om han er glad i deg, gjør at han ser hvor mye makt han over deg og kan utnytte deg på groveste. Kutt han ut, blokker og glem. Finn en som behandler deg bra. Eller jobb med deg selv, finn ut hvorfor lar du deg overstyre slik. Vil du ikke miste han (forstår ikke helt hvorfor ikke), så bør du lese deg opp på hersketeknikker og hvordan håndtere det. En teknikk er å ikke unnskylde seg, si imot og stå for det du sier. Det tåler slike folk dårlig. Da vil han nok stikke, men da har du vunnet, ikke han, men din mentale helse. Da vil du se hvilken mann han er. Anonymkode: 15aff...e64 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #29 Skrevet 23. mars Han er en jævla drittunge! Du har all makt her, men du lar han kontrollere deg, og du er underdanig. Han elsker det. IkKE ring/send mer mld! IKKE svar når han ringer/sender mld. Så ser du hva som skjer, når DU har makten. Så dumper du dritten, når han er på sitt verst desperate. Og gjennomfør alt med stil, UTEN å ta han tilbake, så han kan fortsette med å dra deg ned i gjørma. Anonymkode: 27316...bae 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #30 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 20.3.2026 den 21.59): Jeg er 33 år, kjæresten er 54 år Vi bor ikke sammen, ikke barn. Siste årene så har han brukt så mye maktspill mot jeg( jeg er i en ganske sårbar situasjon, er ensom og sliter med angst) uansett siste året har han gitt lite lyd fra seg på dagtid men vil alltid møtes på kveldstid, jeg mistenker det er kun sex han vil ha meg nå, og ikke et forhold..men han vet at jeg er svak for han og det virker som han elsker å såre meg.. i går ringte han meg etter jobb å spurte om jeg ville bli med han hjem på kvelden, hadde ikke hørt noe fra han før dette. Jeg sa at jeg var litt sliten etter jobb å ville være hjemme, da ble han kort og snurt på tlf, jeg fikk dårlig samvittighet å ringte han å sa at eneste grunnen til at jeg ville være hjemme til meg selv var fordi at jeg var sliten, han ble småsur på telefon å da sa jeg noe som « værsåsnill ikke vær sur, jeg er bare sliten og vil slappe av alene idag» Etter det har han ikke svart på meldinger.. jeg spurte han på sms idag « er du ikke glad i meg?» ingen svar å få… prøvd å ringe han et par ganger men telefon er avslått.. dette gjør han hver gang vi har hatt det bra i en periode, å bare ghoster meg for småting som dette.. er det manipulering? han vet jo at jeg blir lei meg og stressa hver gang han kutter meg ut slik.. de andre gangene han har gjort dette å vi har ordnet opp sier han at det er jeg som stikker av.. det er jo ikke det, det er han som fryser meg ut… er så ufattelig lei av dette.. han vet at jeg er mentalt tynnslitt av andre såre ting i livet også… 😔 Anonymkode: 1b995...09e Du er 33 år, og spør om han ikke er glad i deg… Sikker på at du ikke er 14? For ingen voksne folk over 30 ville være så needy… Dere er usunne for hverandre. Anonymkode: 2518b...e8e 1 1
AnonymBruker Skrevet 23. mars #31 Skrevet 23. mars Det er uansett skikkelig ekkelt å være med en som er så mye eldre. Du kan finne bedre en det der Anonymkode: e1f47...763
AnonymBruker Skrevet 23. mars #32 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2026 den 15.17): Han har ikke gitt lyd ifra seg i det hele tatt. vi hadde egentlig en avtale idag om å få gjort en ting men han har plutselig ikke tid til å møtes… han er egentlig veldig fleksibel person som har rolige dager.. vil sikkert få meg stressa å lei meg synes det er en ufin måte å behandle meg på… å komme å gå som det passer seg.. blir traumatisert av dette å kjenner jeg må slutte å være så avhengig av han…å kutte kontakten. ts Anonymkode: 1b995...09e Så bra! Da er det lettere for deg å kutte han ut. Spørsmålet er om du tillater at han kommer krypende tilbake når han er kåt igjen. Det er først da du får ildprøven om du klarer å stå imot eller ikke. Og til senere, hvis du befinner deg i et forhold hvor du må spørre "er du ikke glad i meg?" så er det et usunt og umodent forhold fra begges sider. Det hører ikke hjemme noe sted i et voksent forhold. Anonymkode: c131e...948 2
AnonymBruker Skrevet 23. mars #33 Skrevet 23. mars AnonymBruker skrev (På 22.3.2026 den 15.17): vil sikkert få meg stressa å lei meg synes det er en ufin måte å behandle meg på… å komme å gå som det passer seg.. blir traumatisert av dette å kjenner jeg må slutte å være så avhengig av han…å kutte kontakten. ts Anonymkode: 1b995...09e Spiller ingen rolle hvorfor han gjør som han gjør. Ta ansvar for deg selv og kutt kontakten. Anonymkode: e2bda...96d 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå