Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet (endret)

Noen som har sett "Agnes mot verden" på kino? 

Hva tenker du? Og hvordan tolket du den?

Endret av Oktnxbye
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke sett den, men hørte om den på God morgen Norge. Fikk lyst til å se den. Og Nader K er en knakende god skuespiller. 

AnonymBruker
Skrevet

Ja! Og jeg skjønte ikke alt? 

Først skjønte jeg ikke hvorfor ingen sa til Agnes at dattera var død. Så etter en stund tenkte eg.. hva stod egentlig på begravelsesheftet til datteren? 2000-2009 eller 2000-2019?? Jeg skjønner ingenting.. 

Ble datteren påkjørt av bussen 9 år gammel og døde? Og Agnes også? Men hun overlevde og begynte på Oxy mot smerter?? Men hva var alt det med barnevernet da? 

og helt på slutten har Agnes igjen glemt at datteren er død? Altså hæ?

Anonymkode: c1642...205

AnonymBruker
Skrevet

Noen som vet?

AnonymBruker
Skrevet

Tolker det som at hun startet å ruse seg da dattera blei påkjørt og drept. Datter blei ni år gammel i følge heftet fra begravelsen som eksmannen viser henne. 

Pga sin vaskulære demens glemmer Agnes av at dattera er død. 

Anonymkode: 40fca...05c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 22.3.2026 den 21.13):

Først skjønte jeg ikke hvorfor ingen sa til Agnes at dattera var død. Så etter en stund tenkte eg.. hva stod egentlig på begravelsesheftet til datteren? 2000-2009 eller 2000-2019?? Jeg skjønner ingenting.. 

Ble datteren påkjørt av bussen 9 år gammel og døde? Og Agnes også? Men hun overlevde og begynte på Oxy mot smerter?? Men hva var alt det med barnevernet da? 

Agnes glemmer jo at datteren er død pga den demens typen hun har fått. Så på slutten har hun glemt det igjen. 
men jeg lurer på om Hansi viste det hele tiden og det var derfor han ikke sendte brevet hennes? Fordi han viste at det ikke var noe sak siden datteren til Agnes var død. 

syns filmen var bra, viste ingenting når jeg gikk inn så ble litt overrasket over demensdelen. 

Anonymkode: 3007b...94c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ikke sett filmen, men til og med JEG fikk med meg at denne bl.a. handler om demens. Kanskje det besvarer spørsmålet ditt?

Anonymkode: 40824...29b

AnonymBruker
Skrevet

Kanskje du bør se filmen en gang til? Det var mye informasjon i filmen av det du spør om. Det er både del av sorgreaksjon, overlevelse og demensdiagnosen som gir de reaksjonene. Det var mange lag i filmen om du ser etter.

Anonymkode: a5637...5de

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...