AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Skrevet 20. mars Jeg har vært med kjæresten nå i snart over ett år. Og vi har det fint sammen, og jeg stoler på hun. hun har kptsd og litt autisme. Men noe jeg har merket meg med tiden er at hun ikke er flink på å ha det ryddig rundt seg. Stekepanner og oppvask kan ligge i dagesvis, uten at noe blir gjort. Brusflasker overalt, skitten do. Og generelt ganske uryddig. vi har snakket om dette tidligere, men da blir hun ofte lett irritabel. Jeg var på besøk forrige søndag og kom innom i dag. Det så grusomt ut. Fortsatt samme oppvask fra sist. og hun kan bli irritabel om jeg bare bestemmer meg for å komme til hun, til tross for at hun har sagt jeg bare kan komme når jeg vil. men liker ikke at hun blir irritert. Hun trenger ofte å planlegge nøye før vi møtes. Hun sier også at hun kommer til å endre seg når vi flytter sammen. Spesielt på ryddefronten. noen som har erfaringer med noe lignende. Trenger råd :) Anonymkode: b2360...ad6 2
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 20. mars Populært innlegg #2 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hun sier også at hun kommer til å endre seg når vi flytter sammen. Spesielt på ryddefronten. Anonymkode: b2360...ad6 Det kommer ikke til å skje. Løp mens du kan. Anonymkode: 199b3...6c4 42 16
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Skrevet 20. mars Lav boevne er et svært rødt flagg hos meg. Hvis dere skal flytte sammen må du belage deg på å ta ikke bare ditt eget rot, men også hennes. Jeg hadde ikke giddet det. Hvis dere ikke trenger flytte sammen er det jo noe annet, men temmelig turn - off med så lav boevne du forteller om her… Anonymkode: a2f72...a73 15 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Skrevet 20. mars Det kommer ikke til å endre seg. Eller kanskje, jeg var ikke flink til å rydde som 18-19, men ble veldig flink når jeg bodde alene som 20… Anonymkode: 5d940...2bf 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Skrevet 20. mars Hun kommer ikke til å endre seg hvis dere flytter sammen, mest sannsynlig blir det verre fordi du tar det ansvaret så lener hun seg på deg. Anonymkode: 6359d...1ee 8 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Skrevet 20. mars Godt mulig at det endrer seg når man bor sammen. Det å ha noen andre å tenke på, samt muligheten for bodydoubling gjør det enklere å starte på oppgavene. Jeg ser for meg at hun sliter med å komme i gang, slik som mange med hennes diagnoser gjør. Og så hoper det seg opp og så blir det vanskeligere. Jeg hadde spurt henne om vi skal ta oppvasken sammen, så hun slipper å gjøre det alene. Ofte er det det som skal til, og så går det bedre etter hvert. Jeg elsker å ha det ryddig rundt meg, men med lignende diagnose så ender jeg opp med å stå i stampe og rett og slett ikke å klare enkle oppgaver fordi hodet låser seg. Les deg litt opp på executive dysfunction. Her hjelper det ikke å mase på vedkommende, for da blir det bare verre. Man føler på voldsom dåelig samvittighet fordi man ikke klarer slike enkle oppgaver. Anonymkode: 0941c...afe 3 1 6
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg hadde spurt henne om vi skal ta oppvasken sammen, så hun slipper å gjøre det alene. Anonymkode: 0941c...afe Høres ut på TS som at hun vil ta et forslag om å ta oppvasken sammen som et angrep og bli irritert. Til slutt må han ta alt og aldri nevne noe. Anonymkode: 199b3...6c4
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Skrevet 20. mars Litt autisme? Enten har hun autisme, eller så har hun ikke det. Det er helt normalt å ha eksekutive vansker og problemer med uforutsigbarhet - som uplanlagte besøk. Det er ikke uvanlig ved KPTSD heller, men da av andre årsaker. Anonymkode: 0ae80...87b 8 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Høres ut på TS som at hun vil ta et forslag om å ta oppvasken sammen som et angrep og bli irritert. Til slutt må han ta alt og aldri nevne noe. Anonymkode: 199b3...6c4 Jupp. galt hvis man spør, galt hvis man ikke gjør det… helt håpløst. det er lov å ville bo i egen skitt, men det er også lov å si "nei takk!" Og ikke vil bo i det Anonymkode: a2f72...a73 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Hun sier også at hun kommer til å endre seg når vi flytter sammen. Spesielt på ryddefronten. noen som har erfaringer med noe lignende. Trenger råd Krev endring FØR flytting. Anonymkode: f48bf...34b 3 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Skrevet 20. mars Med det sagt… jeg har ADHD og kPTSD. Jeg er ryddig… jeg kan ha problemer med å komme i gang jeg og, derfor har jeg ganske tydelige rutiner NETTOPP for å ikke havne i det kaoset kjæresten din bor i. Vi fortjener å bo i et rent og ryddig hjem. Det er verdien min - og så oppfører jeg meg (=styrer atferden min) ut fra denne verdien. Anonymkode: a2f72...a73 1 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Skrevet 20. mars Hun vil bedre seg i et par dager, så er det tilbake til gamle (u)vaner. Folk som er rotete og uorganisert vil sjelden bedre seg. Bor selv sammen med ei som har sagt at hun skal legge sammen klærne sine "i morgen" de siste 20 årene... Anonymkode: 05f38...b7e 4
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Skrevet 20. mars Det kommer ikke til å bli bedre hvis dere flytter sammen. Det er du som må gjøre alt. Bare vent å se. Anonymkode: a574f...a5e 1
Trolltunge Skrevet 20. mars #15 Skrevet 20. mars Man kan aldri satse på, eller tro på at noen som synes det er greit å leve med rot og skitt skal endre seg. Deres nivå på dette er hva som er akseptabelt for dem. 4 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg har vært med kjæresten nå i snart over ett år. Og vi har det fint sammen, og jeg stoler på hun. hun har kptsd og litt autisme. Men noe jeg har merket meg med tiden er at hun ikke er flink på å ha det ryddig rundt seg. Stekepanner og oppvask kan ligge i dagesvis, uten at noe blir gjort. Brusflasker overalt, skitten do. Og generelt ganske uryddig. vi har snakket om dette tidligere, men da blir hun ofte lett irritabel. Jeg var på besøk forrige søndag og kom innom i dag. Det så grusomt ut. Fortsatt samme oppvask fra sist. og hun kan bli irritabel om jeg bare bestemmer meg for å komme til hun, til tross for at hun har sagt jeg bare kan komme når jeg vil. men liker ikke at hun blir irritert. Hun trenger ofte å planlegge nøye før vi møtes. Hun sier også at hun kommer til å endre seg når vi flytter sammen. Spesielt på ryddefronten. noen som har erfaringer med noe lignende. Trenger råd Anonymkode: b2360...ad6 Endret seg i en perioder, og tilbake til samme vaner. Ble smådårlig og dritt lei av å vaske etter ett voksent menneske. Glad jeg nå bor alene med barnet. Mye mindre gris og rot 😅 Anonymkode: 2af26...f4f
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): hun har kptsd og litt autisme. ....og lav boevne. Det kommer neppe til å endre seg. Bare ikke få barn med denne dama Anonymkode: 55754...d89 8 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (3 timer siden): Godt mulig at det endrer seg når man bor sammen. Det å ha noen andre å tenke på, samt muligheten for bodydoubling gjør det enklere å starte på oppgavene. Jeg ser for meg at hun sliter med å komme i gang, slik som mange med hennes diagnoser gjør. Og så hoper det seg opp og så blir det vanskeligere. Jeg hadde spurt henne om vi skal ta oppvasken sammen, så hun slipper å gjøre det alene. Ofte er det det som skal til, og så går det bedre etter hvert. Jeg elsker å ha det ryddig rundt meg, men med lignende diagnose så ender jeg opp med å stå i stampe og rett og slett ikke å klare enkle oppgaver fordi hodet låser seg. Les deg litt opp på executive dysfunction. Her hjelper det ikke å mase på vedkommende, for da blir det bare verre. Man føler på voldsom dåelig samvittighet fordi man ikke klarer slike enkle oppgaver. Anonymkode: 0941c...afe Omtrent 100% av kvinner gjennom historien som har valgt seg det håpet ble skuffet. Så det er en dårlig plan. Ts: du må bestemme deg for om du ønsker et forhold med en som holder det rotete. Årsaken er uvesentlig - resultatet er det eneste av betydning. Og dersom du ønsker et forhold så må du bestemme om samboerskap er aktuelt eller ei (det er helt ok om det ikke er aktuelt. Det er også helt ok om forholdet er aktuelt kun om hun besøker deg. Det er ditt liv). Du kan også si rett ut at du ikke ønsker et forhold med en som velger å ha det rotete og at du tenker det eneste konstruktive er at dere avslutter relasjonen om hun ikke ønsker endre seg. Ønsker hun endre seg? Supert. Krev at hun opprettholder endring i flere år før dere flytter sammen, slik at hun ikke kan fake. Men, altså: det er helt ok og udramatisk å være glad i noen og samtidig ikke ønske være i en relasjon til dem. Anonymkode: 08e9e...9a5 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #19 Skrevet 20. mars Vist hun er eldre enn 25 så blir det ikke å endre seg. Det folk ikke liker å innrømme er at ryddighet og orden er personlighetstrekk, ikke latskap. Det er like slitsomt for et kaos menneske å holde huset ryddig og pent som det er for et ordensmenneske å leve i rot. Vist dette er veldig viktig for deg så har dere personlighetstrekk som ikke kompitable. Anonymkode: d7010...eb5 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #20 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vist hun er eldre enn 25 så blir det ikke å endre seg. Det folk ikke liker å innrømme er at ryddighet og orden er personlighetstrekk, ikke latskap. Det er like slitsomt for et kaos menneske å holde huset ryddig og pent som det er for et ordensmenneske å leve i rot. Vist dette er veldig viktig for deg så har dere personlighetstrekk som ikke kompitable. Anonymkode: d7010...eb5 Å la være å rydde er et valg, ikke et personlighetstrekk. Anonymkode: a2f72...a73
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå