Luringa Skrevet 15. april #21 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 20.3.2026 den 10.09): Jeg har god effekt av Sarotex, og effekten kom ganske raskt. Det var fint å oppleve det etter å ha forsøkt to andre forebyggende med bare bivirkninger og null effekt. Får fortsatt anfall, men de er sjeldnere og ofte mildere enn før. Anonymkode: 8be49...c82 Har samme erfaring som deg. Det er verdt for ts å prøve. 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #22 Skrevet 15. april Jeg gikk voldsomt opp i vekt med Sarotex og ble usigelig trøtt. Måtte slutte etter noen måneder. Får nå hjelp av nevrolog. Anonymkode: 56fe1...af5 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #23 Skrevet 15. april TS igjen: Jeg fikk forøvrig Vydura (CGPR-hemmer) som anfallsmedisin samtidig som jeg fikk Sarotex - og Vydura har gitt meg en helt ny tilværelse. Den varer i et par dager, uten den ugne følelsen som triptaner gir.... Skal til nevrolog om halvannen måned ca, og håper dette kan bety at jeg er en god kandidat for forebyggende CGPR-hemmer! Anonymkode: 0a756...4b9 1
Festdraktkrise Skrevet 15. april #24 Skrevet 15. april Litt efekt i starten, mangę ekstra kilo og kronisk trøtthet. Jeg klarte nesten ikke å våkne om morgenen.
AnonymBruker Skrevet 15. april #25 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 20.3.2026 den 9.13): Etter å ha prøvd to andre forebyggende uten effekt på min kroniske migrene skal jeg nå prøve Sarotex som siste punkt før nevrolog. Noen som har erfaringer med denne? Leser mye forskjellig Anonymkode: 0a756...4b9 Hvorfor må du prøve den med verst bivirkninger?? Det finnes jo flere gode alternativer: Candersertan (hatt meget god virkning av den) Propanolol (jeg sluttet pga vektøkning, men den var god på migrenen.) og Tompimax (som skal være en av de beste) Anonymkode: 71929...903
AnonymBruker Skrevet 15. april #26 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (3 timer siden): TS igjen: Jeg fikk forøvrig Vydura (CGPR-hemmer) som anfallsmedisin samtidig som jeg fikk Sarotex - og Vydura har gitt meg en helt ny tilværelse. Den varer i et par dager, uten den ugne følelsen som triptaner gir.... Skal til nevrolog om halvannen måned ca, og håper dette kan bety at jeg er en god kandidat for forebyggende CGPR-hemmer! Anonymkode: 0a756...4b9 Vydura er en lifesaver for meg, får den også for anfall. Virker superraskt på meg. Når du kommer til nevrolog, så kan du får den som forebyggende! Fastleger får kun gi den som anfallsmedisin. Anonymkode: 71929...903
AnonymBruker Skrevet 15. april #27 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Hvorfor må du prøve den med verst bivirkninger?? Det finnes jo flere gode alternativer: Candersertan (hatt meget god virkning av den) Propanolol (jeg sluttet pga vektøkning, men den var god på migrenen.) og Tompimax (som skal være en av de beste) Anonymkode: 71929...903 Jeg har prøvd Candesartan (null virkning). Har prøvd Propranolol (null virkning, vektoppgang, null kondis/pust, fullstendig tom kropp). Sarotex er nr 3.... Hvorfor hun valgte den og ikke feks Topimax vet jeg ikke. TS Anonymkode: 0a756...4b9
AnonymBruker Skrevet 15. april #28 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Vydura er en lifesaver for meg, får den også for anfall. Virker superraskt på meg. Når du kommer til nevrolog, så kan du får den som forebyggende! Fastleger får kun gi den som anfallsmedisin. Anonymkode: 71929...903 Kan nevrologer gi den som forebyggende på blå resept? Altså, jeg vet at man kan få den på hvit resept, men da blir det vel 5000 i mnd eller noe sånt, og det synes jeg er litt voldsomt.... Men Vydura er utrolig nydelig i forhold til triptaner, så jeg har tydeligvis en CGPR-påvirkelig migrene (og du da ) TS Anonymkode: 0a756...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #29 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Hvorfor må du prøve den med verst bivirkninger?? Det finnes jo flere gode alternativer: Candersertan (hatt meget god virkning av den) Propanolol (jeg sluttet pga vektøkning, men den var god på migrenen.) og Tompimax (som skal være en av de beste) Anonymkode: 71929...903 Det er veldig klart at forskjellige folk får forskjellig effekt og bivirkninger. Topimax gjorde at jeg ikke kunne fokusere på noe som helst og var konstant forvirret. Candesartan ga meg for lavt blodtrykk. Sarotex gav meg bare tørr munn. Anonymkode: d28ba...d88
AnonymBruker Skrevet 15. april #30 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg har prøvd Candesartan (null virkning). Har prøvd Propranolol (null virkning, vektoppgang, null kondis/pust, fullstendig tom kropp). Sarotex er nr 3.... Hvorfor hun valgte den og ikke feks Topimax vet jeg ikke. TS Anonymkode: 0a756...4b9 Har du ikke noe du skulle sagt selv da? Jeg oppdaterer meg på sånt før jeg går til legen og kommer med egne ønsker om hva jeg vil bruke (evt spør jeg om alternativene når jeg er der og hvilke bivirkninger det er på hver enkelt). Det er jo min kropp, og jeg som skal leve med bivirkningene. Anonymkode: 71929...903
AnonymBruker Skrevet 15. april #31 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Kan nevrologer gi den som forebyggende på blå resept? Altså, jeg vet at man kan få den på hvit resept, men da blir det vel 5000 i mnd eller noe sånt, og det synes jeg er litt voldsomt.... Men Vydura er utrolig nydelig i forhold til triptaner, så jeg har tydeligvis en CGPR-påvirkelig migrene (og du da ) TS Anonymkode: 0a756...4b9 Ikke på blå nei.. men ja, 5000 kr i mnd er helt klart voldsomt. Men noen tar seg råd til det. (jevnfør migrenegrupper på facebook). Anonymkode: 71929...903
AnonymBruker Skrevet 15. april #32 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Har du ikke noe du skulle sagt selv da? Jeg oppdaterer meg på sånt før jeg går til legen og kommer med egne ønsker om hva jeg vil bruke (evt spør jeg om alternativene når jeg er der og hvilke bivirkninger det er på hver enkelt). Det er jo min kropp, og jeg som skal leve med bivirkningene. Anonymkode: 71929...903 Jeg har lest til øynene detter ut føler jeg, men som en nevner her - alle har jo ulike virkninger og bivirkninger av samme medikament. Noe som er "frelse" for noen er "helvete" for andre osv. Og min fastlege ser tross alt flere migrenepasienter enn det jeg gjør. Vi snakket om at det fantes flere muligheter, og det var denne hun valgte. Hun tvinger meg på ingen måte til å stå på noe jeg ikke ønsker, men hun vet jo like lite som meg om hva som virker og ikke virker på akkurat meg. Jeg fikk Vydura fordi jeg ba om det, det hadde hun ikke tenkt på selv, så det er jo ikke sånn at jeg sitter der fullstendig apatisk og bare tar imot... TS Anonymkode: 0a756...4b9
AnonymBruker Skrevet 15. april #33 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Ikke på blå nei.. men ja, 5000 kr i mnd er helt klart voldsomt. Men noen tar seg råd til det. (jevnfør migrenegrupper på facebook). Anonymkode: 71929...903 Pr nå holder jeg det faktisk i sjakk med to Vydura pr uke, muligens en triptan for å "fylle på".... Det er en ny verden etter å ha gått med migrene i 16 dager i strekk før en liten pause, og så på´n igjen.... 5000 i mnd er nok i overkant av hva jeg synes er ok... Men det finnes jo andre CGPR-hemmere som er godkjent på blå resept, og jeg er villig til å prøve! TS Anonymkode: 0a756...4b9
AnonymBruker Skrevet 15. april #34 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Pr nå holder jeg det faktisk i sjakk med to Vydura pr uke, muligens en triptan for å "fylle på".... Det er en ny verden etter å ha gått med migrene i 16 dager i strekk før en liten pause, og så på´n igjen.... 5000 i mnd er nok i overkant av hva jeg synes er ok... Men det finnes jo andre CGPR-hemmere som er godkjent på blå resept, og jeg er villig til å prøve! TS Anonymkode: 0a756...4b9 Kjenner så godt til, jeg har 15 anfall i mnd +. Ja, det er mye penger, jeg har heldigvis frikort akkurat nå så slipper noe betaling pr i år. Men jeg håper jo å komme til nevrolog etterhvert og tilgang til cgrp til forebyggende jeg også. Skal prøve min 3 medisin nå, topimax. Anonymkode: 71929...903
AnonymBruker Skrevet 15. april #35 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Kjenner så godt til, jeg har 15 anfall i mnd +. Ja, det er mye penger, jeg har heldigvis frikort akkurat nå så slipper noe betaling pr i år. Men jeg håper jo å komme til nevrolog etterhvert og tilgang til cgrp til forebyggende jeg også. Skal prøve min 3 medisin nå, topimax. Anonymkode: 71929...903 Jeg har time hos nevrolog i begynnelsen av juni, var på MR av hodet i går. Klarer å jobbe 40% nå, har maksdato på sykepenger i juni, så jeg er bare ufattelig glad for at fastlegen valgte å prøve Vydura.... Har frikort om et par hundre kroner jeg også, tror jeg God bedring til deg! Å gå sånn som dette er utrolig utmattende.... Anonymkode: 0a756...4b9 1
AnonymBruker Skrevet 15. april #36 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jeg har time hos nevrolog i begynnelsen av juni, var på MR av hodet i går. Klarer å jobbe 40% nå, har maksdato på sykepenger i juni, så jeg er bare ufattelig glad for at fastlegen valgte å prøve Vydura.... Har frikort om et par hundre kroner jeg også, tror jeg God bedring til deg! Å gå sånn som dette er utrolig utmattende.... Anonymkode: 0a756...4b9 Takk, i likeså! Jobber også 40% nå og gjort i noen mnd så har enda litt vei å gå der da. Anonymkode: 71929...903
veronica<3 Skrevet 15. april #37 Skrevet 15. april Tråden er ryddet for innlegg som omhandler dosering. veronica<3, mod.
AnonymBruker Skrevet 15. april #38 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (På 20.3.2026 den 9.13): Etter å ha prøvd to andre forebyggende uten effekt på min kroniske migrene skal jeg nå prøve Sarotex som siste punkt før nevrolog. Noen som har erfaringer med denne? Leser mye forskjellig Anonymkode: 0a756...4b9 Jeg har Fibromyalgi i tillegg til migrene og jeg står på sarotex på grunn av fibro, men den har ikke hatt noe effekt på min migrene. Anonymkode: 28615...bee
AnonymBruker Skrevet 15. april #39 Skrevet 15. april Ville aldri tatt sarotex. Jeg fikk den for migrene, men ble kvalm , svimmel og gikk opp i vekt. En gang ble jeg så dårlig av den at jeg besvimte og måtte bli hentet av ambulanse. Styr unna. Anonymkode: 13157...fb8
AnonymBruker Skrevet 15. april #40 Skrevet 15. april AnonymBruker skrev (1 time siden): Ville aldri tatt sarotex. Jeg fikk den for migrene, men ble kvalm , svimmel og gikk opp i vekt. En gang ble jeg så dårlig av den at jeg besvimte og måtte bli hentet av ambulanse. Styr unna. Anonymkode: 13157...fb8 Så fordi du ble dårlig så mener du at ingen andre skal prøve ut medisinen heller? jeg er nysgjerrig på logikken. Jeg går på relativt høy dose på grunn av Fibromyalgi og jeg har ingen bivirkninger. Anonymkode: 28615...bee 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå