AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Skrevet 20. mars Etter å ha prøvd to andre forebyggende uten effekt på min kroniske migrene skal jeg nå prøve Sarotex som siste punkt før nevrolog. Noen som har erfaringer med denne? Leser mye forskjellig Anonymkode: 0a756...4b9
AnonymBruker Skrevet 20. mars #2 Skrevet 20. mars Jeg har kronisk migrene, med opptil 20 kraftige anfall i måneden, i tillegg til flere mildere anfall. Jeg har ikke prøvd Sarotex som direkte del av forebyggende for migrene, men depresjon (da jeg sliter med det også, trolig pga all migrenen som tar livet fra meg). Det hjalp INGENTING mot migrenen. Jeg håper for all del at Sarotex kan hjelpe deg. Migrene er helt forferdelig og kan ødelegge livet fullstendig 💔 Vært på utredning flere ganger, over 20 år. Fikk diagnosen da jeg var 13, og hadde allerede da hatt denne smerten siden jeg var 2-3 år. Jeg fikk beskjed om at jeg ville vokse fra det. Det skjedde ikke, men det er blitt verre med tida, særlig da jeg fikk menstruasjon. Hormonprevensjon har derimot ingen effekt lenger. Nevrologene på sykerhus nr. 1, 2 og 3 er rådville. Har vært landet rundt for "second opinion" på nevrologers initiativ. Jeg er nå på "aller siste utvei", og prøver ut Aquipta. Fem uker inn og enn så lenge jubler jeg ikke. Anonymkode: ccd99...173 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Skrevet 20. mars Prøvde nylig sarotex. Null effekt på migrenen for min del. Fikk økt apetitt og sov veldig tungt. Men like mye migrene. For min del er det foreløpig cymbalta som ser ut til å ha best forebyggende effekt. Anonymkode: 63c96...d5e 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #4 Skrevet 20. mars Jeg har god effekt av Sarotex, og effekten kom ganske raskt. Det var fint å oppleve det etter å ha forsøkt to andre forebyggende med bare bivirkninger og null effekt. Får fortsatt anfall, men de er sjeldnere og ofte mildere enn før. Anonymkode: 8be49...c82
AnonymBruker Skrevet 20. mars #5 Skrevet 20. mars Jeg hadde veldig god effekt av Sarotex en periode, oppunder et halvår, så avtok effekten og ble borte. Gikk opp 7 kg i vekt samme periode. Ikke andre bivirkninger. Kronisk, komplisert migrene. Anonymkode: 40f06...1c2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Skrevet 20. mars Jeg har hatt litt varierende effekt, men stort sett god. Bare små doser, og så har jeg trappet litt opp før perioder som erfaringsmessig er vanskelige (reagerer veldig på sollys, så typisk verre på våren). Verdt et forsøk Anonymkode: 44a86...951
AnonymBruker Skrevet 20. mars #7 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Nevrologene på sykerhus nr. 1, 2 og 3 er rådville. Har vært landet rundt for "second opinion" på nevrologers initiativ. Jeg er nå på "aller siste utvei", og prøver ut Aquipta. Fem uker inn og enn så lenge jubler jeg ikke. Anonymkode: ccd99...173 Prøvd CGRP-hemmer kombinert med Botox? Det har ikke vært noen mirakelkur, det heller, men soleklart best effekt av alt jeg har prøvd. Anonymkode: 40f06...1c2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Skrevet 20. mars Moren min har hatt kjempegod effekt av denne 😊 Anonymkode: 05fd2...a3e
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Skrevet 20. mars Den funket litt til å begynne med, lå på rundt 10 anfall mot 15-16 før det. Sov bedre på den, og det var det de håpet at skulle gjøre anfallene mindre. Men etter ca 6 mnd så sluttet den å funke på både migrene og søvn, og eneste jeg satt igjen med var 10 kg vektøkning pga ulvehunger og vann i kroppen som bivirkning. Sluttet på de, og ulvehungeren forsvant og vekta gikk ned i løpet av 2 mnd, mye som var vann.... Fikk beskjed av nevrologen at jeg kan ta en sarotex innimellom om jeg er utslitt for å få sove litt bedre, men det er kun det den vil gjøre for meg. Anonymkode: 85fad...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Skrevet 20. mars 0 virkning. Kun vekt oppgang Anonymkode: 73e68...66e
AnonymBruker Skrevet 20. mars #11 Skrevet 20. mars TS her. Tusen takk for erfaringsdelinger! Dere som har gikk opp i vekt, var det økt apetitt som gjorde det - altså var dere mer sultne? Eller kom det uansett hvor lite dere spiste? Jeg har allerede gått ned 30 kg fra før, og gått opp litt på betablokkere, men jeg har jo hørt om denne bivirkningen på Sarotex, men samtidig har jeg også hørt at det ikke gjelder alle.... Så man må vel bare prøve.... Anonymkode: 0a756...4b9
Yuvia Skrevet 20. mars #12 Skrevet 20. mars Jeg var på sarotex for migrene, depresjon og søvn mangel. Den fungerte på de to sistnevnte men som mange skriver, så gikk jeg også veldig opp i vekt. Sov også mye mer. Migrenen hadde den liten til ingen effekt på, kanskje i starten. Nå har jeg 6-8 anfall i mnd, og skal over på AAP. Kan ikke gå på forebyggende blodtrykk medisin pga lavt blodtrykk noe som førte til besvimelser.
AnonymBruker Skrevet 20. mars #13 Skrevet 20. mars (endret) Har ikke prøvd Sarotex, men går på Venlafaxin som er i samme medisinkategori (antidepressiva), og har hatt veldig god effekt av den. Sover bedre og har mye mindre migrene. Fikk et nytt liv. Men jeg går på tre ulike forebyggende, Aquipta, Botox og venlafaxin. Må ha alle tre for å fungere. Jeg var også et «lost» case. Men det ble mye bedre etter at jeg la til venlafaxin. Hadde prøvd 3 ulike forebyggende før jeg prøvde Emgality og Aimovig (samme medisinkategori som Aquipta) Men antidepressiva var ikke en av de jeg prøvde. Byttet fra Aimovig til Aquipta pga kortere halveringstid da det ikke var så lenge til jeg ønsket å få barn. Til alle som sliter med kronisk migrene: ikke gi opp, mas på legen/nevrologen, ofte trenger man flere forebyggende. Jeg har fremdeles kronisk migrene, men kan kan stå i 100% jobb og klarer meg fint Anonymkode: e7b19...734 Endret 20. mars av veronica<3 Fjernet dosering 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (31 minutter siden): TS her. Tusen takk for erfaringsdelinger! Dere som har gikk opp i vekt, var det økt apetitt som gjorde det - altså var dere mer sultne? Eller kom det uansett hvor lite dere spiste? Jeg har allerede gått ned 30 kg fra før, og gått opp litt på betablokkere, men jeg har jo hørt om denne bivirkningen på Sarotex, men samtidig har jeg også hørt at det ikke gjelder alle.... Så man må vel bare prøve.... Anonymkode: 0a756...4b9 For meg så ble nok en av grunnene til den økte vekta at jeg var konstant sulten, 30 min etter middag kunne jeg fint spist igjen... Jeg var klar over at dette var en kjent bivirkning, så jeg prøvde å ta meg sammen og ikke spise mer enn jeg pleide. Jeg visste jo at jeg ikke trengte mer mat, men det var skikkelig ubehagelig å gå sulten konstant så jeg glapp litt her og der. Men en del av vektøkningen må ha vært vann også, for jeg gikk ned 3-4 kg på bare 1 uke etter å sluttet på de. De resterende kg forsvant innen 2 mnd. Så fort jeg sluttet på de (innen ett par dager) så forsvant den konstante sulten også, og det var null problem å spise den normale mengden mat for meg. Anonymkode: 85fad...4a6
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg har kronisk migrene, med opptil 20 kraftige anfall i måneden, i tillegg til flere mildere anfall. Jeg har ikke prøvd Sarotex som direkte del av forebyggende for migrene, men depresjon (da jeg sliter med det også, trolig pga all migrenen som tar livet fra meg). Det hjalp INGENTING mot migrenen. Jeg håper for all del at Sarotex kan hjelpe deg. Migrene er helt forferdelig og kan ødelegge livet fullstendig 💔 Vært på utredning flere ganger, over 20 år. Fikk diagnosen da jeg var 13, og hadde allerede da hatt denne smerten siden jeg var 2-3 år. Jeg fikk beskjed om at jeg ville vokse fra det. Det skjedde ikke, men det er blitt verre med tida, særlig da jeg fikk menstruasjon. Hormonprevensjon har derimot ingen effekt lenger. Nevrologene på sykerhus nr. 1, 2 og 3 er rådville. Har vært landet rundt for "second opinion" på nevrologers initiativ. Jeg er nå på "aller siste utvei", og prøver ut Aquipta. Fem uker inn og enn så lenge jubler jeg ikke. Anonymkode: ccd99...173 Ikke gi opp. Kan ta tid før Aquipta fungerer og ofte er det ikke nok om du har hatt kronisk migrene lenge. Jeg går på både Aquipta, Botox og Venlafaxin. Først CGRP hemmer i 5 mnd, før jeg fikk prøve botox i tillegg. Ble sikkelig dårlig av botox første 1-2 månedene etter oppstart og ble ikke bedre heller. Men fortsatte å ta det hver tredje mnd. Fikk så venlafaxin både pga angst og at den kunne ha effekt på migrenen. og det hadde den virkelig. Så gi det litt tid, og prøv å kombiner flere forebyggende. Vinner du ikke frem på sykehuset prøv privat: Oslo hodepineklinikk eller Sandvika nevro. Bor du ikke i nærheten kan man få online time. også vil jeg tipse om å bli medlem i hodepine Norge om du ikke allerede er det. Anonymkode: e7b19...734
AnonymBruker Skrevet 20. mars #16 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): TS her. Tusen takk for erfaringsdelinger! Dere som har gikk opp i vekt, var det økt apetitt som gjorde det - altså var dere mer sultne? Eller kom det uansett hvor lite dere spiste? Jeg har allerede gått ned 30 kg fra før, og gått opp litt på betablokkere, men jeg har jo hørt om denne bivirkningen på Sarotex, men samtidig har jeg også hørt at det ikke gjelder alle.... Så man må vel bare prøve.... Anonymkode: 0a756...4b9 Her kom det uansett. Spiste faktisk mindre pga migrene gjorde at jeg mistet apetit og kastet opp. Anonymkode: 73e68...66e
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Skrevet 20. mars Hadde god effekt en kort periode. Nå får jeg botox. Eneste som funker på meg. Anonymkode: 0f581...770
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars Hjelper masse for smerte, lite for svimmelheten (vestibulær migrene her). Anonymkode: 2c63e...cb0
AnonymBruker Skrevet tirsdag kl. 11:06 #19 Skrevet tirsdag kl. 11:06 Bumper denne tråden. Dere som hadde vektoppgang med pillen når begynte den? Og hvilken dose hadde dere? Og er det pga økt matinntak eller vannvekt? Og TS om du ser den her.. har du fått noe effekt? Har ikke gått så lenge på den men merker ikke noe til økt sult og vekten er stabil. Følger ekstra nøye med siden det er så mange som nevner vektøkning som bivirkning og er litt redd for det. Anonymkode: 6f78e...73c
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå