AnonymBruker Skrevet 20. mars #1 Skrevet 20. mars Hvis en person som for lengst er stemplet som rasist, vil diskutere noe annet med deg som ikke har noe med rasisme å gjøre. F.eks hyppigheten på snømåking I borettslaget. Er du fiendtlig innstilt til en slik diskusjon fordi du vet personen er rasist? Eller kan du diskutere snømåking til det beste for borettslaget uten å bli påvirket av rasisme-stempelet personen har? Anonymkode: 6bea8...948
AnonymBruker Skrevet 20. mars #3 Skrevet 20. mars Selvfølgelig. Jeg er per manges definisjon rasist selv. Anonymkode: f6eed...ac3 1 5
Gratis Skrevet 20. mars #5 Skrevet 20. mars (endret) AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis en person som for lengst er stemplet som rasist, vil diskutere noe annet med deg som ikke har noe med rasisme å gjøre. F.eks hyppigheten på snømåking I borettslaget. Er du fiendtlig innstilt til en slik diskusjon fordi du vet personen er rasist? Eller kan du diskutere snømåking til det beste for borettslaget uten å bli påvirket av rasisme-stempelet personen har? Anonymkode: 6bea8...948 Hva gjør en rasist? Husk at du kan ikke definere noen en rasist ut fra hva de sier. Endret 20. mars av Gratis 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #6 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 timer siden): Hvis en person som for lengst er stemplet som rasist, vil diskutere noe annet med deg som ikke har noe med rasisme å gjøre. F.eks hyppigheten på snømåking I borettslaget. Er du fiendtlig innstilt til en slik diskusjon fordi du vet personen er rasist? Eller kan du diskutere snømåking til det beste for borettslaget uten å bli påvirket av rasisme-stempelet personen har? Anonymkode: 6bea8...948 Folk blir fort stemplet for alt mulig, så det tar jeg ikke så tungt. Uansett så går jeg ikke rundt og er fiendtlig innstilt mot folk bare fordi de har en annen mening enn meg om et tema. Så ja, jeg kunne selvsagt ha diskutert snømåking eller noe annet med vedkommende. Derimot prøver jeg å holde meg langt unna folk som er direkte ufyselige i oppførselen. Anonymkode: 065d1...874 3 4
Salamandra Skrevet 20. mars #7 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Hvis en person som for lengst er stemplet som rasist, vil diskutere noe annet med deg som ikke har noe med rasisme å gjøre. F.eks hyppigheten på snømåking I borettslaget. Er du fiendtlig innstilt til en slik diskusjon fordi du vet personen er rasist? Eller kan du diskutere snømåking til det beste for borettslaget uten å bli påvirket av rasisme-stempelet personen har? Anonymkode: 6bea8...948 Problemstillingen er snudd på hodet. Spørsmålet burde vært: kan du diskutere snømåking i borettslaget med en person som kaller deg rasist for å ville begrense innvandringen til landet? Ja, jeg må jo det, landet er jo tjåka fullt av dere som tror rasisme er det største problemet verden står overfor i 2026. Men det begynner virkelig å tære på tålmodigheten min med dere, så ærlig skal jeg være. 3 3 3
AnonymBruker Skrevet 20. mars #8 Skrevet 20. mars Ja, det kan jeg. Men noe mer kontakt enn det, ønsker jeg ikke å ha med en rasist. Anonymkode: 632a0...937 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #9 Skrevet 20. mars Nei, for jeg er ikke hvit selv og orker ikke utsette meg for mennesker som vil ha meg ut av landet bare fordi jeg ikke er født her. Anonymkode: d038c...7c9 3 2 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #10 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nei, for jeg er ikke hvit selv og orker ikke utsette meg for mennesker som vil ha meg ut av landet bare fordi jeg ikke er født her. Anonymkode: d038c...7c9 Vel nå er det utrolig mange født og oppvokst i andre land som er rasister her. Anonymkode: ad7e5...ebc 8
Mezzosoprena Skrevet 20. mars #11 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (11 timer siden): Hvis en person som for lengst er stemplet som rasist, vil diskutere noe annet med deg som ikke har noe med rasisme å gjøre. F.eks hyppigheten på snømåking I borettslaget. Er du fiendtlig innstilt til en slik diskusjon fordi du vet personen er rasist? Eller kan du diskutere snømåking til det beste for borettslaget uten å bli påvirket av rasisme-stempelet personen har? Anonymkode: 6bea8...948 Selvfølgelig kan jeg det!
AnonymBruker Skrevet 20. mars #12 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Vel nå er det utrolig mange født og oppvokst i andre land som er rasister her. Anonymkode: ad7e5...ebc De snakker jeg heller ikke med. Anonymkode: d038c...7c9
Umbreon Skrevet 20. mars #13 Skrevet 20. mars (endret) Jeg kan forholde meg ordentlig og sivilisert, også med folk som har (det jeg mener er) dårlige og hatefulle holdninger. Klarer altså helt fint å diskutere hvor ofte vi skal måke snø i borettslaget uten at denne samtalen blir preget av vedkommendes holdninger. Man må jo samhandle med alle slags folk på jobb og ellers i hverdagen, også folk som er veldig annerledes enn en selv - og folk man rett og slett ikke liker. Ikke noe problem, jeg klarer fint å være profesjonell og ordentlig. Men jeg vil jo unngå å ha noe mer med vedkommende å gjøre enn nødvendig da. Jeg ønsker ikke å ha rasister i livet mitt mer enn jeg absolutt må. Endret 20. mars av Umbreon 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #14 Skrevet 20. mars Hvis det er nødvendig av praktiske grunner, men markerer tydelig avstand og vil aldri ha annen kontakt. Anonymkode: 65b18...992
AnonymBruker Skrevet 20. mars #15 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (16 timer siden): Eller kan du diskutere snømåking til det beste for borettslaget uten å bli påvirket av rasisme-stempelet personen har? Anonymkode: 6bea8...948 Ofte man må ha et forhold til andre, uansett hva man mener om deres meninger om andre ting. Takler man ikke det bør man ikke bosette seg i et borettslag i hvert fall. Anonymkode: 6a4d4...d4f 1
Gratis Skrevet 20. mars #16 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (5 timer siden): Nei, for jeg er ikke hvit selv og orker ikke utsette meg for mennesker som vil ha meg ut av landet bare fordi jeg ikke er født her. Anonymkode: d038c...7c9 Norge må vel være det minst rasistiske landet i verden. Reis til Inda, Kina eller Afrika. Der finner du virkelig hat. 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #17 Skrevet 20. mars Gratis skrev (4 minutter siden): Norge må vel være det minst rasistiske landet i verden. Reis til Inda, Kina eller Afrika. Der finner du virkelig hat. Fortell meg at du er hvit uten å fortelle meg at du er hvit. 🙄 Anonymkode: 65b18...992 2 1 2
AnonymBruker Skrevet 20. mars #18 Skrevet 20. mars Gratis skrev (5 minutter siden): Norge må vel være det minst rasistiske landet i verden. Reis til Inda, Kina eller Afrika. Der finner du virkelig hat. Det betyr ikke at det ikke finnes rasisme her eller at folk ikke opplever det. Anonymkode: d038c...7c9 1 1
Ramsay Street Skrevet 20. mars #19 Skrevet 20. mars Gratis skrev (14 timer siden): Hva gjør en rasist? Den lista blir så lang at den får Sofies verden til å se ut som en novelle. For i dag tar "antirasister" fram rasismekortet for det utroligste. Bare se her : https://www.nrk.no/trondelag/skulle-observere-lek-blant-forsteklassinger-_-sa-rasisme-og-diskriminering-1.17687294 1 2
Ramsay Street Skrevet 20. mars #20 Skrevet 20. mars Og når det gjelder svar på spørsmålet i trådtittelen : Ja, definitivt. Folk har jo ved flere anledninger stemplet meg som en rasist. Deriblant de überrappkjeftede moderatorene på taperforumet diskutopia. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå