AnonymBruker Skrevet 19. mars #1 Skrevet 19. mars Jeg skal sette inn mirena i morgen hos lege. Jeg har lest at vi bør bruke pervensjon 1 uke etter innsett, legen sa 4 uker. Noen erfaringer? Må avstå fra sex i en uke etter innsett eller? Blødninger fra første dag? Vet det kan variere med ettervirkninger. Ønsker bare litt erfaringer Anonymkode: 8a762...9a6
AnonymBruker Skrevet 19. mars #2 Skrevet 19. mars Du bør være litt kildekritisk og ikke høre på hva tilfeldige folk sier de gjorde mtp tilleggsprevensjon og så ukritisk gjøre det samme. Det er heldigvis enkel informasjon å finne. https://emetodebok.no/kapittel/prevensjonsmidler/gestagenpreparater/hormonspiral/ Kvinner med regelmessige menstruasjoner er sikker fra første dag, dersom spiralen settes inn i løpet av de syv første dagene etter påbegynt menstruasjon. Dersom spiralen settes inn utenom dette, skal hun bruke kondom eller avstå fra samleie de første syv dagene. Anonymkode: 3d65a...405
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Skrevet 19. mars Jeg avsto fra sex i 2 dager, til det ikke blødde. Jeg fikk beskjed om at den gjorde jobben med en gang. Anonymkode: 749d3...b4a
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå