Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva kan jeg gjøre for å øke mine sjanser? Har inntrykk at veldig mange huseiere er anti dyr. Sendte melding på en veldig fin leilighet jeg ønsket meg forrige uke, men fikk den ikke. Lite respons å få fra huseier men jeg antar og tror det er fordi jeg har dyr at den ikke ble min. Om det er noe relevans er hunden min røytefri og allergivennlig. Har er heller ikke typen som klorer eller ødelegger ting. 

Anonymkode: a7ddd...b28

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Dessverre så er det nok ikke til å stikke under en stol at de fleste velger dyrefri søkere dersom de har valgmuligheten. 

Jeg er dyreelsker selv og forstår frustrasjonen, men det er jo realiteten 🫤

Du vil nok ha best sjanser ved å søke på usentrale boliger og boliger som er uattraktive for ulike årsaker. Dess færre søkere der er, dess høyere blir jo dine sjanser. 

Anonymkode: a4c6a...e5c

Skrevet

Hvor stor er hunden, og rase? Er den oppdratt og trent?

AnonymBruker
Skrevet
Sioux skrev (16 minutter siden):

Hvor stor er hunden, og rase? Er den oppdratt og trent?

Uvesentlig føler jeg siden hund er hund, men om du må vite er den en cockapoo og som jeg skrev den er ikke bøllete eller ødelegger ting.  

AnonymBruker
Skrevet

Som leietaker begrenses det veldig mye når man har dyr. For å øke sjansene sine, må man kvitte seg med dyrene. Det nytter jo selvsagt ikke å si at hunden er så snill og grei. Folk lyger. 

Anonymkode: 48709...120

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Dessverre så er det nok ikke til å stikke under en stol at de fleste velger dyrefri søkere dersom de har valgmuligheten. 

Jeg er dyreelsker selv og forstår frustrasjonen, men det er jo realiteten 🫤

Du vil nok ha best sjanser ved å søke på usentrale boliger og boliger som er uattraktive for ulike årsaker. Dess færre søkere der er, dess høyere blir jo dine sjanser. 

Anonymkode: a4c6a...e5c

Ja er nettopp det jeg har merket. Jeg er en bra leietager på så mange måter eks jeg fester aldri, men virker som at dyr trumfer vekk det. Nå bor jeg i by og er ikke avhengig av det, men kan ikke bo for øde heller da jeg er avhengig av kollektivt og tilgang på butikk. Eier ikke bil. Når det gjelder standar er jeg ikke avhengig av stor plass, men jeg ønsker ikke bo i en rønne eller mørk kjellerleilighet for å sette det på spissen. Har økonomiske begrensinger så er allerede et lite vindu av leiligheter jeg har anledning å søke på. 

AnonymBruker
Skrevet

Har du satt inn annonse selv med bilde av deg og hunden? Jeg flyttet for noen år siden til ny by. Kjente ingen og trengte å leie noe raskt. Jeg hadde en labrador og la ut beskrivelse og bilder. Jeg konkurrerte og la ut bilde fra konkurranse i tillegg til andre bilder. Jeg fikk napp og fant en koselig leilighet jeg bodde i til jeg kjøpte meg en leilighet. Min erfaring er at det hjelper å annonsere selv.

Anonymkode: 11698...d8b

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Aldri hatt problemer med å leie med hund, men det handler jo veldig om hvordan du presenterer det. Jeg forteller alltid at hunden er liten, selvsagt renslig og at den absolutt ikke ødelegger ting. Har leid både små kjellerleiligheter og større dyre, splitter nye leiligheter i byen. Men mtp. hvordan du svarte personen over her på rase osv så kan jeg jo se for meg hvorfor folk blir skeptiske.. 

Anonymkode: b7f9a...13c

• Liker 5
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Problemet er jo som en annen skriver, alle sier at deres dyr er godt oppdratt. Men har selv opplevd at leietaker har latt dyret bite opp dørkarmen, og legge igjen avføring i hagen. Det går selvsagt utover andre søkere som har dyr. Er glad i dyr selv, men orker ikke at andre skal ødelegge boligen min, så leier derfor helst ut til folk uten dyr. 

Anonymkode: bed5a...e86

• Liker 2
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bor på gård med massevis av dyr. 
Likevel leier jeg ikke ut til folk med dyr. 
Kanksje er din hund verdens snilleste. Inntil den plutselig ikke er det likevel. 
Kanskje er leietager etter deg hyper allergisk, og uansett hvor snill hunden din er så blir det slitasje på gulv, lister osv. 

En utleieleilighet blir mye fortere nedslitt enn min egen bolig. Derfor må jeg også gjøre det jeg kan for å begrense slitasjen. 
Jeg elsker dyr, men sånn er det dessverre 

Anonymkode: 353c5...912

• Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Har du satt inn annonse selv med bilde av deg og hunden? Jeg flyttet for noen år siden til ny by. Kjente ingen og trengte å leie noe raskt. Jeg hadde en labrador og la ut beskrivelse og bilder. Jeg konkurrerte og la ut bilde fra konkurranse i tillegg til andre bilder. Jeg fikk napp og fant en koselig leilighet jeg bodde i til jeg kjøpte meg en leilighet. Min erfaring er at det hjelper å annonsere selv.

Anonymkode: 11698...d8b

god ide😌☺️

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hva kan jeg gjøre for å øke mine sjanser? Har inntrykk at veldig mange huseiere er anti dyr. Sendte melding på en veldig fin leilighet jeg ønsket meg forrige uke, men fikk den ikke. Lite respons å få fra huseier men jeg antar og tror det er fordi jeg har dyr at den ikke ble min. Om det er noe relevans er hunden min røytefri og allergivennlig. Har er heller ikke typen som klorer eller ødelegger ting. 

Mange med hund legger ut annonse selv med at man ønsker bolig. Har selv, og kjenner flere som har gjort det som har fått tilslag relativt fort og fått tilbud om leiligheter som kanskje ikke ligger ute heller. Ellers er det jo bare å ta noen sjanser og kontakte flest mulig, det verste man får er nei, men med litt flaks så får man ja også. Opplever egentlig at det går fint å leie med hund, noen er blankt nei selvsagt, men endel godtar også, evt er åpen for å vurdere det så lenge man virker fornuftig og hunden er grei. Sikkert litt avhengig av hvor man ønsker å bo også hvor enkelt eller vanskelig det er. Også kanskje større sannsynlighet om man ikke går for nyrenoverte/nybygde leiligheter, men heller firer litt på krav ifht standard 

Endret av Crazydoglady
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Problemet er jo som en annen skriver, alle sier at deres dyr er godt oppdratt. Men har selv opplevd at leietaker har latt dyret bite opp dørkarmen, og legge igjen avføring i hagen. Det går selvsagt utover andre søkere som har dyr. Er glad i dyr selv, men orker ikke at andre skal ødelegge boligen min, så leier derfor helst ut til folk uten dyr. 

Anonymkode: bed5a...e86

Ja jeg forstår. Hadde nok vært selektiv selv om jeg eide bolig. Nå har hunden min aldri tygget på noe annet enn lekene sine, men jeg har jo full forståelse at en huseier ikke vet det. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (15 minutter siden):

Aldri hatt problemer med å leie med hund, men det handler jo veldig om hvordan du presenterer det. Jeg forteller alltid at hunden er liten, selvsagt renslig og at den absolutt ikke ødelegger ting. Har leid både små kjellerleiligheter og større dyre, splitter nye leiligheter i byen. Men mtp. hvordan du svarte personen over her på rase osv så kan jeg jo se for meg hvorfor folk blir skeptiske.. 

jeg skrev følgende ; ikke bøllete, klorer ikke og ødelegger ikke inventar. Jeg tar gjerne innspill på hva som ville være bedre å skrive 🙂

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

jeg skrev følgende ; ikke bøllete, klorer ikke og ødelegger ikke inventar. Jeg tar gjerne innspill på hva som ville være bedre å skrive 🙂

nevnte også at den er røytefri selvsagt.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Hehe. Jeg var mer respektfull mot huseier altså, men forstår hva du mener 🙂.  

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (49 minutter siden):

Uvesentlig føler jeg siden hund er hund, men om du må vite er den en cockapoo og som jeg skrev den er ikke bøllete eller ødelegger ting.  

Og her har du svaret på hvorfor du ikke får leid noe. Du tenker arrogant og prøver ikke å presentere hunden din på en skikkelig måte.

Nei, er ikke slik at hund er hund, det er like store forskjeller på hunder som det er på folk. Vekten på hunden spiller også inn, det er forskjell på en 40 kg schæfer og en veskehund.

Hjelper ikke å fortelle at du er snill og grei, eiere vil ha noe mer overbevisende info som fast inntekt, referanser o.l. Samme gjelder hunden din, du må klare å bryte den psykologiske barrieren hos utleiere, dere må begge ose av orden og struktur. Når folk hører hund så tenker mange rot, stank, uling og rasering av deres eiendom. De må få sterkt beroligende opplysninger fra deg, og "ikke bøllete eller ødelegger ting" er ikke nok, og røyting er deres minste problem.

Hvis det er noe dere trener sammen, få det frem når du søker. Sport eller lydighetstrening, alt er bra. Informer også tydelig at hunden er vel oppdratt og trent om den er det. Oppgi navn, vekt, rase og lynne. Hjelp eiere med å få et positivt forhold til hunden din allerede i søkeprosessen. 

Selv har jeg leid utallige hytter og ferieboliger i flere land med min store hund uten problemer, selv der dyr ikke var velkommen i utgangspunktet, ved å gjøre det slik jeg beskriver. 

Endret av Sioux
  • Liker 2
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kjøpte en leilighet det hadde bodd en hund, den hadde tissa på gulvet og ødelagt eikeparketten, som ble helt svart der . Så jeg leier ikke ut til noen med hund.

Anonymkode: a1e86...b8e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Allergivennlig er det dummeste jeg har hørt, alle hunder har allergener uansett og man kan reagere selv på disse allergivennlige hundene. Er et så tåpelig å kalle det allergivennlig. 

Anyways, for noen som ikke allerede har en nedslitt leilighet så lønner det seg sjelden å leie ut til noen med dyr, det blir som regel alltid skade på leiligheten og det tar så lang tid å bli kvitt allergenene i en leilighet som har hatt dyr i husstanden.

Min erfaring er at man må langt ut av sentrum for å finne seg et bosted med dyr, eventuelt noen som allerede har en veldig nedslitt leilighet med dårlig standard.

Anonymkode: bfd41...315

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det er vanskelig å få leid leilighet med hund eller katt så ett av alternativene er jo å kvitte deg med hunden

Anonymkode: d6909...a58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...