AnonymBruker Skrevet 20. mars #21 Skrevet 20. mars Jeg tenker at det å tenke på fødselen i seg selv er en uting. Man skaper seg et indre press og forventninger, noe som også er grunnlag for både frykt og angst. En fødsel er en livsendrende opplevelse og noe sterkt som blir med deg for alltid. Jeg vet ikke hvor mange kvinner som har født før deg, og det går bra. Jeg tenkte litt at jeg har redd for å revne mye osv, siden jeg har sett så mange «skrekk historier» i mediene om fødsel. Heldigvis har jeg en partner som betrygget meg godt. Jeg gikk inn i fødselen uten noen forventninger, kun kroppen, ur-kraften og pusten. Klarer du å kontrollere pusten din har du kommet langt - og du kan potensielt få en fantastisk fødselsopplevelse. (Det fikk jeg) I etterkant var jeg mer redd for sex igjen, men det gikk helt fint og føler faktisk jeg har fått mer nytelse. Anonymkode: 4b7fa...7b4
AnonymBruker Skrevet 20. mars #22 Skrevet 20. mars Kunnskap om fødsel er veldig viktig! ta kurs og les bøker. Ta eierskap. Fødsel er noe man kan jobbe seg igjennom på en positiv måte eller man kan "la det skje" med seg. å vite hva som skjer og ta eierskap til prosessen gjør opplevelsen mye bedre uansett hva som skjer Anonymkode: aaa38...902
AnonymBruker Skrevet 20. mars #23 Skrevet 20. mars Be om planlagt keisersnitt. En kjempefin og kontrollert opplevelse Smertene i etterkant er sterkt overdrevet, og de færreste får enorme smerter. Har selv hatt både planlagt keisersnitt og vaginal fødsel. Har mange venninner som har hatt planlagt keisersnitt. ALLE har hatt en god opplevelse. Anonymkode: 70e66...002
AnonymBruker Skrevet 20. mars #24 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Be om planlagt keisersnitt. En kjempefin og kontrollert opplevelse Smertene i etterkant er sterkt overdrevet, og de færreste får enorme smerter. Har selv hatt både planlagt keisersnitt og vaginal fødsel. Har mange venninner som har hatt planlagt keisersnitt. ALLE har hatt en god opplevelse. Anonymkode: 70e66...002 Keisersnitt er en dårlig løsning på fødselsangst. Synes ikke samfunnet skal måtte betale for at folk er for pinglete til å føde vagnalt. Keisersnitt er så feigt. Det er for de som MÅ av ulike grunner, ikke for de som bare ikke har lyst til å føde Anonymkode: aaa38...902
AnonymBruker Skrevet 20. mars #25 Skrevet 20. mars Trist at folk her inne kommer med skrekkhistorier i en tråd om fødselsangst! Fødsel kan være veldig fint. Oppsøk hjelp og stå i det! kvinner har alltid født barn. Det kommer du til å klare og Anonymkode: aaa38...902 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #26 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Keisersnitt er en dårlig løsning på fødselsangst. Synes ikke samfunnet skal måtte betale for at folk er for pinglete til å føde vagnalt. Keisersnitt er så feigt. Det er for de som MÅ av ulike grunner, ikke for de som bare ikke har lyst til å føde Anonymkode: aaa38...902 Vi tjener mer på langt mer på ungene enn det et KS koster. Anonymkode: a0e17...556 1 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #27 Skrevet 20. mars Vet du hva, TS, drit i hva de rundt deg sier! Dette er mellom deg og legene/jordmor, og om du har fått innvilget keisersnitt, så er det med god grunn. Selv om de aller fleste kvinner opplever frykt og til dels fødselsangst i forkant av fødsel, kan det ikke sammenlignes med ekstrem og sykelig fødselsangst, som det virker som du har. Da hjelper det ikke nødvendigvis bare å tenke at "det går bra" og "kroppen vet hva den skal gjøre" eller delta på "positiv fødsel"-kurs. Om det hjelper, bytt samtaletema hvis andre begynner å snakke om fødsel. Jeg hadde bare sagt "dette vil jeg ikke diskutere", og gått fysisk bort, om personen fortsatte å kverulere. Din kropp, din mentale og fysiske helse, ditt valg. Jeg heier på deg! Anonymkode: 366b5...dff 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #28 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Keisersnitt er en dårlig løsning på fødselsangst. Synes ikke samfunnet skal måtte betale for at folk er for pinglete til å føde vagnalt. Keisersnitt er så feigt. Det er for de som MÅ av ulike grunner, ikke for de som bare ikke har lyst til å føde Anonymkode: aaa38...902 Har du hatt REELL fødselsangst? Altså ikke bare "jeg har litt angst for å føde", men ordentlig og sykelig angst? Jeg var selv ganske redd for å føde, men heldigvis ble jeg beroliget nok til å gjennomføre en vanlig fødsel. Derimot HAR jeg hatt ekstrem angst, og opplevd i perioder å bli så syk at jeg ikke kunne fungere verken i jobb eller i hverdag (typ gå på butikken) fordi jeg hadde så sterk angst. Så jeg forstår veldig godt at det finnes de som har så ekstrem fødselsangst at keisersnitt er den beste løsningen for de. Du fremstår først og fremst uvitende og moraliserende når du kaller mennesker med ekstreme psykiske lidelser for feige og pinglete. Anonymkode: 366b5...dff 1
AnonymBruker Skrevet 20. mars #29 Skrevet 20. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Kunnskap om fødsel er veldig viktig! ta kurs og les bøker. Ta eierskap. Fødsel er noe man kan jobbe seg igjennom på en positiv måte eller man kan "la det skje" med seg. å vite hva som skjer og ta eierskap til prosessen gjør opplevelsen mye bedre uansett hva som skjer Anonymkode: aaa38...902 Så fint at det funket for deg da. Anonymkode: 366b5...dff 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå