WhoopsieDaisy Skrevet 18. mars #1 Skrevet 18. mars Heihei. Jeg har endometriose og nå skal jeg visstnok prøve Ryeqo med hormonspiral i tillegg. Leser dissa bivirkningene da, og ser hårtap... Så jeg spør, om du har tatt disse her, hvor stort hårtap er det snakk om? Fikk du hårtap? Kjente plutselig at det frista veldig lite og at jeg heller vil gå å ha vondt, og blø. 😂😂😂
AnonymBruker Skrevet 19. mars #3 Skrevet 19. mars Jeg mistet en god del hår og svettet som en gris i starten. Hadde ingen særlig effekt på verken blødninger eller smerter så jeg endte opp med å fjerne livmor. Burde etter hva jeg erfarer etter det inngrepet presset på for å få gjort det tidligere. Håret er på vei tilbake og svettingen har roet seg etter jeg kuttet ut Ryegoen. Anonymkode: a2047...b45
WhoopsieDaisy Skrevet 19. mars Forfatter #4 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (2 timer siden): Jeg mistet en god del hår og svettet som en gris i starten. Hadde ingen særlig effekt på verken blødninger eller smerter så jeg endte opp med å fjerne livmor. Burde etter hva jeg erfarer etter det inngrepet presset på for å få gjort det tidligere. Håret er på vei tilbake og svettingen har roet seg etter jeg kuttet ut Ryegoen. Anonymkode: a2047...b45 Ahhh 🥲🥲🥲 her har de ikke engang nevnt å fjerne noe som helst... Hvor lenge brukte du de?
AnonymBruker Skrevet 19. mars #5 Skrevet 19. mars WhoopsieDaisy skrev (1 minutt siden): Ahhh 🥲🥲🥲 her har de ikke engang nevnt å fjerne noe som helst... Hvor lenge brukte du de? Gikk på de i litt over 2 år. Kun Ryego og ingen andre tilleggshormoner da jeg hadde historikk med at alt jeg prøvde ga blødninger samme hva. Måtte presse veldig på selv for å få innvilget fjerning men det hjalp veldig å bruke en privat kyndig gynekolog og ikke styre med fastlege/offentlig i starten. Anonymkode: a2047...b45 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #6 Skrevet 19. mars Jeg har gått på de siden juli 2025 og er strålende fornøyd! Hverken blødning, smerter eller hårtap! Og best av alt, min pmdd er borte. Og jeg var tungt deprimert og nærmere psykotisk en uke før mensen😳 De har rett og slett endret livet mitt. Anonymkode: fbc2f...355 1
WhoopsieDaisy Skrevet 19. mars Forfatter #7 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg har gått på de siden juli 2025 og er strålende fornøyd! Hverken blødning, smerter eller hårtap! Og best av alt, min pmdd er borte. Og jeg var tungt deprimert og nærmere psykotisk en uke før mensen😳 De har rett og slett endret livet mitt. Anonymkode: fbc2f...355 Å virkelig?! Håper virkelig det blir sånn for meg også... 😬 har hår ned til ryggen, så det hadde vært veldig kjedelig. Er tross alt bare 32 år 😂
WhoopsieDaisy Skrevet 19. mars Forfatter #8 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (10 timer siden): Gikk på de i litt over 2 år. Kun Ryego og ingen andre tilleggshormoner da jeg hadde historikk med at alt jeg prøvde ga blødninger samme hva. Måtte presse veldig på selv for å få innvilget fjerning men det hjalp veldig å bruke en privat kyndig gynekolog og ikke styre med fastlege/offentlig i starten. Anonymkode: a2047...b45 P-piller har funket på meg, men jeg blir så veldig deppa på de... så jeg slutta på de og etter det så fant vi ut at jeg hsdde endometriose, fordi jeg fikk mensen tilbake og det var helt forferdelig. MEN nøt virkelig tiden uten hormoner, det var herlig.. Men skjønner jo at den eneste måten nå blir å operere bort ting om jeg ikke vil gå på hormoner. - ikke at det er krise, barn er jeg ferdig med.
AnonymBruker Skrevet 19. mars #9 Skrevet 19. mars Ryeqo har seriøst reddet livet mitt. Har endometriose og adenomyose og hadde veldig ofte helt ekstreme smerteanfall. Vet ikke hva jeg hadde gjort om Ryeqo ikke hadde virket, altså. De første 2 ukene var ille, fordi jeg fikk skikkelige blødninger (mye verre enn jeg har hatt ifbm mensen) og en god del hodepine. I ettertid har jeg hatt mye svettetokter og en del hårtap (men det holder på å vokse ut igjen). Folk legger egentlig ikke merke til det med mindre jeg sier noe 🙈 Har ikke hatt et eneste smerteanfall siden jeg startet på Ryeqo og håper jeg kan stå på dem for alltid 🤞❤️ Anonymkode: ebe47...38e 1
WhoopsieDaisy Skrevet 19. mars Forfatter #10 Skrevet 19. mars AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ryeqo har seriøst reddet livet mitt. Har endometriose og adenomyose og hadde veldig ofte helt ekstreme smerteanfall. Vet ikke hva jeg hadde gjort om Ryeqo ikke hadde virket, altså. De første 2 ukene var ille, fordi jeg fikk skikkelige blødninger (mye verre enn jeg har hatt ifbm mensen) og en god del hodepine. I ettertid har jeg hatt mye svettetokter og en del hårtap (men det holder på å vokse ut igjen). Folk legger egentlig ikke merke til det med mindre jeg sier noe 🙈 Har ikke hatt et eneste smerteanfall siden jeg startet på Ryeqo og håper jeg kan stå på dem for alltid 🤞❤️ Anonymkode: ebe47...38e Så med andre ord, anbefales å hvert fall prøve? Hvor lenge evt?
AnonymBruker Skrevet 19. mars #11 Skrevet 19. mars WhoopsieDaisy skrev (10 minutter siden): Så med andre ord, anbefales å hvert fall prøve? Hvor lenge evt? Anbefaler sterkt å prøve, ja! Jeg har gått på dem siden august i fjor. Ville nok ha prøvd i minst 3 mnd før du bestemmer deg for om du vil fortsette eller slutte. Du vil jo sannsynligvis få noen bivirkninger (hvertfall i starten, men de verste går som regel over etter max 1 mnd), men du må se om de bivirkningene som evt. blir værende, er mindre ille enn smertene du har (hvis den hjelper på smertene så klart) ❤️ Anonymkode: ebe47...38e 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #12 Skrevet 19. mars Meg som har gått på de siden juli 2025👋 Jeg hadde ingen bivirkninger, heller ikke i starten, så ikke sikkert du får🍀 Humøret er nå stabilt (ikke lyst til å hoppe ut vinduet eller slå mannen med noe hardt i hodet en ukes mnd🤭). Ingen smerter eller blødning heller. Og hodet er fortsatt fullt av hår. Anonymkode: fbc2f...355 1
AnonymBruker Skrevet 19. mars #14 Skrevet 19. mars Gått på Ryeqo i 3,5 år pga adenomyose, og legen ville ikke fjerne livmor pga tidligere stor operasjon i samme område. Ikke opplevd særlig med bivirkninger, ikke hårtap eller andre klassiske overgangsplager her. I de første 6 mnd var mensen litt ustabil, dvs antydninger til mens i forhold til slik det var før. Det var ikke snakk om store blødninger, men heller spor av blødninger. Vil anbefale deg å gi det et forsøk, det har gitt meg stor bedring i livskvalitet å slippe all disse plagene. Lykke til😊 Anonymkode: 20c76...272
AnonymBruker Skrevet 20. april #15 Skrevet 20. april Jeg har startet på ryeqo for 14. dager siden. Mirakelpille! Har blødd så og si hver dag siden tenårene, har mye vondt i magen og har adenomyose som sitter på urinblæra. Hatt hormonspiral i 15 år, og ppiller før det. Men 48t etter at første pille ble tatt så slutta murringene og spottingen ❤️❤️❤️ Null bivirkninger. Sover bedre. Bedre humør og mer overskudd. (Fikk beskjed om å starte på dvitamin, b vitamin, kalsium, magnesium og melatonin samtidig) også er de på blå resept siden jeg har påvist endo,- og adenomyose og har forsøkt annen behandling. Så fornøyd! Anonymkode: fd178...4ce
AnonymBruker Skrevet 20. april #16 Skrevet 20. april Jeg prøvde en mnd. Blødde hele tiden da. La også på meg ganske fort og da ville jeg av.. gynekolog sa det var dumt jeg ikke gav det tid. Jeg blør helt vanvittig og har store smerter under eggløsning og mens. Har Adenomyose. Burde jeg prøvd igjen? Flere som gikk opp? Anonymkode: 49b8b...759
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå