Gå til innhold

Hvor ofte må man tekstes da man dater?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Dater en fyr, vi har datet siden senhøsten. Når vi henger sammen er det så fint, trygt, rolig, dramafritt, hyggelig etc. Samtalene er fantastiske, latteren sitter løst, og vi har masse til felles. Men vi bor to timer unna hverandre. Jeg jobber mye og har barn, han har ikke barn, men jobber mye. Vi kan altså møtes maksimalt annenhver helg. Så til spørsmålet: hvor ofte burde vi ha prata sammen? På fire uker har vi sendt en sms til hverandre og sendt kanskje til sammen fem snapper. Thats it. Og ja, dette kunne jeg ha prata med han om, og det har jeg gjort, og da er svaret at han ikke vil være påtrengende og masete, noe jeg har sagt at han ikke er. Og ja, jeg kunne selvsagt sendt meldinger, og det har jeg gjort, men får veldig lite respons. Så mellom hver gang vi møtes, så er det dead silent, og følelsene blir borte. Og så møtes vi igjen, og tiden og mangel på kommunikasjon er glemt. Det er ogås behagelig å ikke måtte prate hele tiden, at han ikke er sjalu eller kontrollerende, eller at han må vite hva jeg gjør hvert sekund. Jeg føler jeg vet hvor jeg har han, og at jeg er trygg på han, samtidig som at jeg syns det er litt kjedelig å ikke prate mer. Og igjen, på den andre siden, jeg har et travelt liv, han har et travelt liv..

Anonymkode: 6251a...0f9

• Liker 1
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Det varierer jo fra person til person. Jeg har datet folk som vil tekste konstant, og andre som helst foretrekker en melding hver tredje dag. Det er umulig for oss å svare på. Prøv å se tonen i meldingene du får tilbake, da ser du hvor interessert de er.

Anonymkode: b314e...f2b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det eneste man må er å finne en balanse begge trives med. 

Anonymkode: 905b4...a25

• Liker 3
Skrevet

Snakker dere på tlf da? Ikke alle som får så mye ut av å tekste hele tiden. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
MariaIsabel skrev (12 minutter siden):

Snakker dere på tlf da? Ikke alle som får så mye ut av å tekste hele tiden. 

Prater heller ikke på telefon, mellom gangene vi møtes er det ca ingen kontakt. Så vi møtes kanskje annenhver helg, ofte sjeldnere også, og prates ingenting mellom der..

-ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det varierer jo fra person til person. Jeg har datet folk som vil tekste konstant, og andre som helst foretrekker en melding hver tredje dag. Det er umulig for oss å svare på. Prøv å se tonen i meldingene du får tilbake, da ser du hvor interessert de er.

Anonymkode: b314e...f2b

Vi snakkes jo enda sjeldnere enn det, kanskje en melding i uka. Nå er det to uker siden sist. Tonen er fin, hyggelig, smilefjes med kyssemunn.. men ingen samtale, bare spørsmål: hvordan går det? Bra, med deg? Og det er det. Vanskelig å tolke. 
-ts

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært for lite kontakt for meg. 
Trenger ikke uendelige samtaler men livstegn hver dag krever jeg. Nå er jeg i forhold da men da vi startet å være sammen tok det bare noen treff før vi begynnte å snakke i tlf samt hadde kontakt på snap. Det ble og blir timer i tlf hver dag. 

Anonymkode: 01737...343

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hadde vært altfor lite kontakt for meg, for meg hadde det dødd ut. Jeg liker godt å ha kontakt via meldinger, flørte litt. Snakke i telefon kan selvsagt også være fint, men hovedsakelig meldinger, vertfall i starten.

Anonymkode: 848e1...5da

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det hadde vært for lite for meg. Og mest sannsynlig hadde jeg tolket det som laber interesse.

Vi hadde daglig kontakt, god morgen og natta, og en telefonsamtale noen ganger i uka. I tillegg til at vi hadde et par dater i uka.

Anonymkode: bfd3c...e0a

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hvis screensaveren på telefonen slår seg på innen neste melding...  BLOCK

Anonymkode: 1f33c...4f0

AnonymBruker
Skrevet

Vi bor også 2 timer unna hverandre, sees stor sett hver uke, tekster hver dag, og ringes ca annen hver dag. Dette er noe vi begge vil. Oppdatere hverandre om stor og smått. Og ikke mist: flørte og holde temperaturen opp i mellom hver gang vi møtes!  Sammen i 2 år og vi blir bare mer og mer forelsket!

Anonymkode: a8cc9...505

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

For meg hadde dette vert for lite. Erfaringen min tilsier at en mann ikke er så interessert dersom han ikke tar initiativ. 

Etter ett halvt år med dating hadde jeg forventet å være kjærester, men dere snakker bare så vidt og treffes bare så vidt så dere er fortsatt i startgropen på en måte. 

Hvis du ønsker mer så si det. Bare ta kontakt mer. 

For meg hadde ikke ett avstandsforhold funket dersom det ikke var en del kontakt mellom møtene, men kanskje det gjør det for deg? 

Anonymkode: be615...428

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Er dette egentlig et forhold som har noen fremtid med tanke på omstendighetene rundt og livene dere har på hver deres kant? 

Det høres mer ut som typen bekjentskap som kunne blitt et forhold dersom det meste var annerledes, og at dere begge forsøker å holde litt fast i ideen, selv om det blir litt halvhjertet. Det er jo egentlig ganske umulig å utvikle dette videre uten at en av dere gjør en veldig stor endring i sitt liv - hvilket jo er lite sannsynlig at noen av dere vil gjøre når det er så lite tid tilgjengelig. 

Anonymkode: 8be3d...493

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Prater heller ikke på telefon, mellom gangene vi møtes er det ca ingen kontakt. Så vi møtes kanskje annenhver helg, ofte sjeldnere også, og prates ingenting mellom der..

-ts

Men dere er eksklusive og dater , har sagt til hverandres venner at dere dater? Dere er ikke kun en situashionship? Jeg tekster hver dag, mange ganger når jeg dater noen. Og tlf samtaler. Dette høres ikke ut som dating egentlig. 

Anonymkode: 9a664...324

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Vi snakkes jo enda sjeldnere enn det, kanskje en melding i uka. Nå er det to uker siden sist. Tonen er fin, hyggelig, smilefjes med kyssemunn.. men ingen samtale, bare spørsmål: hvordan går det? Bra, med deg? Og det er det. Vanskelig å tolke. 
-ts

Atte hæ? Dette høres ikke ut som forhold….. kun en man ligger med/ henger med annenhver helg. Ingen er så opptatt. Her tror jeg du legger annet i det enn han .

Anonymkode: 9a664...324

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Da har dere datet en god stund. Så virker ikke som han er så veldig interessert.

Men hvorfor ringer ikke du han?

Anonymkode: 2f76b...5e9

• Liker 1
Skrevet

Sist jeg "datet" møtte vi hverandre annen hver helg (pga jeg har barn, så for å ikke involvere de for tidlig), men vi snappet og sendte sms daglig..

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som han vil holde deg på gress? Du dekker et behov innimellom, men vet ikke hva han holder på med, hvem han treffer eller omgås de andre dagene? 
🚩

Hadde han vært då interessert, så hadde han vel gitt lyd fra seg. 
Har faktisk hatt det på samme måte- så mitt råd er; avslutt hvis det ikke kjennes greit. Hvis det er noe du prøver å få mer av, men ikke når inn. 
Er man forbi bli-kjent-stadiet og lever som et par annenhver helg, så forvenes det å snakke sammen, glede seg til neste kontaktpunkt osv. 

Jeg syns du skal si det du føler, at det er for lite kontakt, og spørre om årsaken til at det er slik. Blir det ikke bedring, stikk❤️

Anonymkode: a0a07...0ea

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

«Den gang da, hver gang når»

Anonymkode: c17c5...678

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

ja, jeg antok dere var kjærester i et avstandsforhold. 

Men dere har altså ikke tatt praten og snakket om det en gang?

Da er dette mest sannsynlig en ventepølse for han. Det minner mistenkelig om min samboer sitt forhold før han traff meg. De var kjærester under coronatiden i 15 - 16 mnd. De møttes annanhver helg når han ikke hadde sine barn, men stort sett bare lørdag - søndag. Det var praktisk. Han hadde tilgang på sex og litt selskap et par ganger i måneden, og var fornøyd med det sa han. Han sa aldri han elsket henne eller snakket om fremtiden, fordi han rett og slett ikke var forelsket i henne. De laget mat sammen, han overnattet hos henne en natt, hun besøkte aldri han. De hadde knapt kontakt mellom disse helgene, om de i det hele tatt hadde kontakt. De ble selvfølgelig slutt, null fremdrift og felles fremtid. Han hadde ikke planer om å finne seg noe annet, han tenkte dette var sikkert det beste han kunne finne i sin alder. Tilgang på de en kvinne, men leve separate liv var midt i blinken for han. De bodde bare 20 minutter unna hverandre også. Så her tror jeg du bruker avstanden som en bortforklaring på det som mest sannsynlig er manglende interesse og dedikasjon. 

Hvor lenge har du planer om å være i dating fasen? Ligger han med andre eller han noe gående med andre kvinner?

Anonymkode: bfd3c...e0a

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...