Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 19.51):

Jeg har en mannlig kollega som viser meg så mye omsorg. Føler han passer på meg (eks at jeg må være forsiktig på glatta), han avlaster meg i mine oppgaver (fordi han ikke vil at jeg skal bli overarbeidet) og han støtter meg i diskusjoner.  Jeg er ikke vant til sånne menn.

Er det vanlig at menn er så omsorgsfulle?

Anonymkode: 194b3...bc2

Mange menn er sånn. Dog er det kanskje mindre vanlig nå enn det var for noen tiår siden. 

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Han vil ha dessert. Vær du sikker.

Anonymkode: bbab2...1ff

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg prøver å vise omsorg for alle mine kolleger uansett.  Ikke for å oppnå noen gevinst, men fordi jeg synes det bør være sånn. De viser meg omsorg også.  Jeg er mann i 60årene.

Anonymkode: 59a8f...44b

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg kunne ønske jeg hadde slike kollegaer. Har desverre det stikk motsatte, hvor en må be om hver minste ting. Hadde elsket om jeg ble litt mer verdsatt og gjerne av det motsatte kjønn. Bare å nyte det så lenge det varer, tenker no jeg. 

Anonymkode: 24141...2b2

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg prøver å vise omsorg for alle mine kolleger uansett.  Ikke for å oppnå noen gevinst, men fordi jeg synes det bør være sånn. De viser meg omsorg også.  Jeg er mann i 60årene.

Enig. 

Jeg er en mann i 50 årene. Jobber i kvinnedominert yrke (psykiatri). Vi er ganske avhengig av hverandre i arbeidshverdagen vår. Vi viser hverandre omsorg i form av støtte, hjelp og faglige diskusjoner hver dag. 

Anonymkode: 5f790...cb9

• Liker 2
  • Hjerte 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Enig. 

Jeg er en mann i 50 årene. Jobber i kvinnedominert yrke (psykiatri). Vi er ganske avhengig av hverandre i arbeidshverdagen vår. Vi viser hverandre omsorg i form av støtte, hjelp og faglige diskusjoner hver dag. 

Anonymkode: 5f790...cb9

Da blir det godt å gå på jobb.

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Er det ikke fasinerende at vi automatisk blir skeptiske til omsorgsfulle menn?

Anonymkode: b7516...1e9

Hehe, slik er det. Har vel alltid vært slik. Fordi vi menn ofte `tenker` med feil hode.

Anonymkode: 65af2...9ed

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Ja, det er helt vanlig.

Anonymkode: 3c9c6...a44

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.3.2026 den 8.21):

jeg hadde blitt irritert. "Ser jeg ut som som jeg ikke istand til å ta ansvar for megselv???" 

dette er derimot positivt. Hadde jeg nok også satt pris på 

Anonymkode: 7734a...688

For en selvmotsigelse; du vil klare deg selv men behøver støtte i noe så trivielt som en diskusjon? :fnise: 

Trådstarter, han er mann, du er dame, det er så enkelt som det.

Husker da jeg selv var ung, kunne få menn til å opprette egne stillinger og egne prosjekter til meg, fordi jeg var så «utrooolig nytenkende» og «svææært begavet» (les; «puppene mine pekte riktig vei i motsetning til hos den sure og mugne kollegaen deres»)

Det behøver ikke bety interesse, det holder at du er den mest attraktive innen kontorfellesskapet eller arbeidsplassen. Menn navigerer alltid etter det, enten de er 8 år, 35 år, 56 år eller 81 år. Hvem som er mest attraktiv varierer litt med alderen, men alle menn har et hierarki. 

Det er bare å nyte det mens du kan, og ikke bli overrasket over at du ikke er like «begavet» og «nytenkende» etter du fyller 40…med mindre du er den yngste og smekreste da også.

Anonymkode: ec579...213

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 19.51):

Føler han passer på meg (eks at jeg må være forsiktig på glatta), han avlaster meg i mine oppgaver (fordi han ikke vil at jeg skal bli overarbeidet) og han støtter meg i diskusjoner. 

Slik har vi også det på jobben. Uansett kjønn.

Vi er avhengig av alle, så vi støtter opp om alle. Noe annet straffer seg.

Anonymkode: a3095...41e

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 20.32):

Jeg begynte i ny jobb og hadde en slik. Kom frem etterhvert at han var i konflikt med flere på teamet og at han mest sannsynlig forsøkte å vinne meg over på hans side. 

Anonymkode: 59d3a...41f

Herregud for en mobbende fortolkning!

Tenkt på at han kanskje bare syntes det var fint å få inn nye som ikke hatet ham, og kunne bygge noen nye relasjoner. 

Anonymkode: 2d5e3...66d

AnonymBruker
Skrevet

Så lenge han ikke prøver seg, så er det en veldig god kollega du har TS 😊!!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.3.2026 den 20.49):

Hadde vært fint å få svar fra menn også, om det å være omsorgsfull.

Kan fint være et utslag av omsorg. Det kunne vært meg. Jeg er erfaren i arbeidslivet og kan knytte meg til enkeltpersoner og dem til meg. Menn som kvinner. 
Men jeg er sjelden rent altruistisk. Alle arbeodsplasser har et innslag av politikk, og man må til en viss grad spille eller bli spilt. Derfor forsøker jeg å holde meg med personer som grovt sett jobber etter samme prinsipper som meg, og vi rådgir hverandre. Hjelpen går altså begge veier.

• Liker 1
  • Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere mannlige kollegaer som viser omsorg, både ovenfor meg, andre kvinnelige kollegaer, og andre mannlige kollegaer.

De sjekker inn ved sykdom, støtter i hektiske perioder, snakker opp kollegaer foran andre, skryter høyt av andre, og tar seg tid til å ta en prat eller hjelpe når det trengs.

Det går begge veier. Vi er alle i trygge, langvarige forhold. Ingen baktanker eller onde hensikter. (Jeg er i tillegg godt voksen, overvektig, og vi er alle kollegaer på samme nivå så ingen vinner noe den ene eller andre veien.)

De er rett og slett gode menn og medmennesker. De finnes. Dere må bare se dem.

Anonymkode: 3b77b...3a3

• Nyttig 2
Skrevet

Hvaslags menn er det folk her omgås, egentlig?

I min bedrift er det 85% menn, og de aller fleste av dem er omsorgsfulle, snille og greie og hjelpsomme menn som bryr seg om andre- også kolleger, meg inkludert. Jeg føler meg godt ivaretatt av de fleste. Og jeg er ei halvgammal røy, så de gjør det nok ikke for å få sjans. 

De fleste menn jeg kjenner er fine folk, altså. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Herregud for en mobbende fortolkning!

Tenkt på at han kanskje bare syntes det var fint å få inn nye som ikke hatet ham, og kunne bygge noen nye relasjoner. 

Hva er mobberne her? .det er funnet en agenda bak en oppførsel.

Anonymkode: bbab2...1ff

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd mye voldtektsmenn i egen familie og slekt og ellers i samfunnet og kjærester. Så jeg setter pris på innlegg #34 og #35. Jeg visste ikke at menn kunne være snille.

Anonymkode: c7307...24f

Skrevet

Jeg er mann. Det er hvertfall ikke uvanlig, og trenger ikke bety noe spesielt heller, det kan bare være en del av personligheten hans. Noen menn er sånn, for det er jo like mye variasjon blant menn som det er blant kvinner, og menn har også behov for å ta vare på de rundt seg, så det er fint mulig han bare er den type person som har veldig stort behov for å hjelpe andre. 

Jeg har også kjent og jobbet med flere slike karer som også har passet på meg og hjulpet meg sånn, så, nei, det behøver ikke være rart bare det at han er omsorgsfull. Jeg ville selv stolt på magefølelsen om det var spørsmål rundt intensjoner eller noe slikt

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.3.2026 den 14.56):

Jeg har opplevd mye voldtektsmenn i egen familie og slekt og ellers i samfunnet og kjærester. Så jeg setter pris på innlegg #34 og #35. Jeg visste ikke at menn kunne være snille.

Anonymkode: c7307...24f

Jeg er mann, men jeg kjenner meg faktisk igjen. Det var ikke før jeg kom i jobblivet at jeg opplevde at menn kunne være snille, eller ha lov til å ha/uttrykke følelser (utenom sinne.) Jeg følte at jeg var kjempesær som faktisk ville kjenne på følelsene mine, og være grei mot andre. Jeg hadde kommet fra bøllete storebrødre, bøllete venner, og en psykisk syk far med spesielle og litt ekstreme ideer om hva som krevdes for å være mann, og ingen mannlige figurer ellers i livet, så jeg ble veldig overrasket når jeg havnet i praksis i en "mannejobb" og alle kollegaene mine var både snille og omsorgsfulle menn.
Men det var en veldig viktig erfaring, og jeg føler meg veldig heldig for at jeg fikk ha den erfaringen, spesielt siden de mennene jeg har hatt rundt meg i ettertid ikke alltid har vært stjernekarer. 

Anonymkode: 9c4cf...678

• Hjerte 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har flere slike kolleger. Vi stiller opp for hverandre både på jobb og privat. Alle er godt gift hvis det har noe å si. 

Anonymkode: 65da3...d28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...